Ekumenizm, Chrześcijaństwo, Religia - Ekumeniczny Serwis Informacyjny

Pierwsza ko... mórka?

Od kilku tygodni jeden z operatorów telefonii komórkowej reklamował w radio i telewizji zestawy telefoniczne, poprzez sugerowanie, że są one świetnym pomysłem na pierwszokomunijny prezent. Wczoraj Danuta Waniek, przewodnicząca Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji nakazała wstrzymanie reklam telefonów dla 9-latków, ze względu na to, że obrażają one uczucia religijne.

Reklama telewizyjna pokazywała grupę dzieci, przygotowujących się do pamiątkowego zdjęcia. Kiedy wszystko jest już ustawione i za chwile fotograf ma uruchomić aparat, rozlega się dzwonek telefonu. Większosć dzieci z radością sięga do kieszonek i torebek, by wyciągnać swoje pierwsze komórki.

Radiowa reklama posługuje się grą słów. Głos kobiecy mówi: "Twoja pierwsza ko... a dziecięcy dopowiada ...mórka".

Wniosek do przewodniczącej KRRiT skierował członek Rady, Juliusz Braun, uzasadniając go tym, że reklamy naruszają nakaz poszanowania uczuć religijnych zawarty w Ustawie o Radiofonii i Telewizji oraz sugerują, że dla dzieci prezenty są ważniejsze niż sama uroczystość Pierwszej Komunii.

Reklama została oprotestowana również przez rodziców, jako wymuszanie na nich konkretnego prezentu z okazji święta religijnego.

W wypowiedzi przedstawiciela firmy Polkomtel, który zlecił kontrowersyjną reklamę zestawu Simplus możemy przeczytać, że firma daleka była od obrażania uczuć religijnych. Wycofana reklama miała podobny charakter jak wiele innych, emitowanych chociażby z okazji świąt Bożego Narodzenia. Twórcy reklamy różnież nie spodziewali się aż tak gwałtownej reakcji.

Pierwsza Komunia to dla dzieci wychowywanych w rodzinach katolickich szczególny monment. Niestety, w wielu środowiskach ta szczególność sprowadza się do oczekiwania na prezenty i późniejszych licytacji z kolegami i koleżankami. Z roku na rok prezenty te są coraz droższe i coraz mniej związane z charakterem święta, trudno więc dziwić się, że przedsiębiorcy chcą wykorzystać tę sytuację. Już od kilku lat przed "okresem komunijnym" produkowane są specjalne prezenty - od bombonierek po zestawy komputerowe. Teraz przyszedł czas na telefony komórkowe. Wycofana reklama w sposób groteskowy pokazała smutną prawdę.



Opcje Artykułu

Trackback

Trackback URL for this entry: http://www.kosciol.pl/trackback.php/20030515174033116

No trackback comments for this entry.
Pierwsza ko... mórka? | 0 komentarzy
Komentarze należą do osób, które je zamieściły. Nie bierzemy odpowiedzialności za ich treść.

Szukaj

Menu Użytkownika





Nie masz jeszcze konta? Załóż sobie Nowy Użytkownik
Nie pamiętasz hasła?

Polecamy





EWST.pl
Senior.pl
e-commerce.pl
com-media.pl
egospodarka.pl

Facebook

Patronat Kosciol.pl


Piotr Lorek, Motyw wygnania a doktryna piekła w Nowym Testamencie


Gorące tematy



  • Wszystkich Świętych i Halloween
  • In vitro
  • Tadeusz Rydzyk i Radio Maryja
  • Lustracja
  • Kreacjonizm i ewolucjonizm
  • Harry Potter
  • Pedofilia i molestowanie
  • Aborcja
  • Eutanazja
  • Homoseksualizm
  • Unieważnienie, stwierdzenie nieważności małżeństwa
  • Sonda

    Czy stosowanie kary śmierci jest zgodne z postawą chrześcijańską?

    1/1: Czy stosowanie kary śmierci jest zgodne z postawą chrześcijańską?

    Zdecydowanie tak 83,05%
    Raczej tak 1,66%
    Raczej nie 2,91%
    Zdecydowanie nie 11,65%
    Nie wiem 0,73%

    | 4,266 głosów | 0 komentarzy

    Wydarzenia

    W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń