Ekumenizm, Chrześcijaństwo, Religia - Ekumeniczny Serwis Informacyjny

Nowa cerkiew w Korei Południowej

W dniu 26 czerwca 2005 r. Kościół prawosławny w Korei Południowej będzie uroczyście obchodził dwie rocznice. Pięćdziesiąt lat temu prawosławne wspólnoty znajdujące się w Korei zostały włączone pod jurysdykcję Patriarchatu Konstantynopolitańskiego, natomiast pracę w tym kraju rozpoczął archimandryta Sotirios, który w dniu 20 czerwca br. został wyświęcony na biskupa, a następnie wprowadzony na katedrę nowo utworzonej metropolii w cerkwi Świętego Mikołaja w Seulu.

Prawosławni chrześcijanie Korei Południowej zapragnęli uczcić obydwie wyżej wspomniane rocznice wzniesieniem nowej, prawosławnej świątyni. W chwili obecnej ich staraniem budowana jest intensywnie nowa cerkiew w mieście Ulsan, w którym zamieszkuje spora – jak na Daleki Wschód – liczba wyznawców prawosławia.

Wyświęcenia nowej świątyni (siódmej z kolei w Korei Południowej) w dniu 26 czerwca 2005 r. dokona Patriarcha Ekumeniczny Bartłomiej I, wspólnie z innymi prawosławnymi biskupami, których zaproszono już z całego świata. Cerkiew poświęcona jest świętemu Dionizemu, a koszt jej budowy wyniósł 690.000 dolarów amerykańskich. Warto podkreślić, że plac pod budowę świątyni został ofiarowany przez firmę Hyun-Dai Construction Co.

Równocześnie dobiegają końca prace przy budowie cerkwi Świętej Trójcy w Phenianie, stolicy Korei Północnej. Wkrótce na wieży tej cerkwi zawisną dzwony. Pomimo trudności prawosławni z Korei Południowej pomagają we wznoszeniu cerkwi w Korei Północnej. W ostatnim czasie ufundowali dwa generatory prądu, niezbędne do kontynuowania prac budowlanych. Na każdym z urządzeń umieszczono napis o treści „Z braterską miłością w Panu, Prawosławny Kościół w Korei ofiaruje te generatory dla cerkwi Świętej Trójcy w Korei Północnej”.

Początki prawosławia w Korei sięgają roku 1900, kiedy to przybyli tam rosyjscy misjonarze i założyli pierwsze parafie. Cerkiew koreańska ucierpiała jednak bardzo w trakcie długiej okupacji japońskiej oraz II wojny światowej. Szczególnie wielkie zniszczenia nastąpiły w trakcie koreańskiej wojny domowej (1950 – 1953). Zburzono wtedy niemal wszystkie świątynie, a większość duchowieństwa została uwięziona i stracona.

Odrodzenie życia kościelnego w Korei Południowej nastąpiło dzięki kapelanom przybyłym wraz z jednostkami armii greckiej, które stacjonowały tam pod koniec wojny domowej. Zgromadzenie wiernych Kościoła prawosławnego w Korei Południowej w roku 1956 zwróciło się z prośbą do Patriarchatu Ekumenicznego o przyjęcie w jego jurysdykcję (pod jego zwierzchnictwo). Od tamtej chwili Kościół Korei znajdował się kolejno w Greckiej Archidiecezji Kościoła Prawosławnego w USA a następnie Archidiecezji Nowej Zelandii - obydwie one są jednostkami administracyjnymi Patriarchatu Ekumenicznego. Następnie w czerwcu 2004 r. ustanowiono w Korei Południowej niezależną diecezję, pozostającą jednak w dalszym ciągu w jurysdykcji Patriarchatu Ekumenicznego.

Wyjątkowym momentem dla tego Kościoła był przyjazd do Korei Ojca Sotiriosa Trambasa w roku 1975, którego w roku 1993 wyświęcono na prawosławnego biskupa Seulu. W tym czasie Kościół Prawosławny Korei powiększył się z jednej niewielkiej parafii w Seulu do siedmiu wspólnot w całym kraju. W chwili obecnej w Kościele tym – liczącym ponad 2.500 wiernych – posługuje siedmiu duchownych Koreańczyków, jeden Grek oraz jeden Rosjanin. W Korei Południowej w miejscowości Cheong-Pyung znajduje się monaster, w którym mieszkają dwie mniszki, duchowe centrum prawosławia w Korei, w którym to miejscu prawosławni chrześcijanie tego kraju mogą spędzić kilka dni oddając się modlitwie wraz z mniszkami.

Cerkiew.pl



Opcje Artykułu

Trackback

Trackback URL for this entry: http://www.kosciol.pl/trackback.php/20041127234233731

No trackback comments for this entry.
Nowa cerkiew w Korei Południowej | 0 komentarzy
Komentarze należą do osób, które je zamieściły. Nie bierzemy odpowiedzialności za ich treść.

Szukaj

Menu Użytkownika






Nie pamiętasz hasła?

Polecamy





EWST.pl
Senior.pl
e-commerce.pl
com-media.pl
egospodarka.pl

Facebook

Patronat Kosciol.pl


Piotr Lorek, Motyw wygnania a doktryna piekła w Nowym Testamencie


Gorące tematy



  • Wszystkich Świętych i Halloween
  • In vitro
  • Tadeusz Rydzyk i Radio Maryja
  • Lustracja
  • Kreacjonizm i ewolucjonizm
  • Harry Potter
  • Pedofilia i molestowanie
  • Aborcja
  • Eutanazja
  • Homoseksualizm
  • Unieważnienie, stwierdzenie nieważności małżeństwa
  • Sonda

    Czy stosowanie kary śmierci jest zgodne z postawą chrześcijańską?

    1/1: Czy stosowanie kary śmierci jest zgodne z postawą chrześcijańską?

    Zdecydowanie tak 83,05%
    Raczej tak 1,66%
    Raczej nie 2,91%
    Zdecydowanie nie 11,65%
    Nie wiem 0,73%

    | 4,266 głosów | 0 komentarzy

    Wydarzenia

    W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń