Ekumenizm, Chrześcijaństwo, Religia - Ekumeniczny Serwis Informacyjny

Kim był Jezus? Przyszłość chrześcijaństwa

O Jezusie napisano prawie wszystko, obdarzono Go przeciwstawnymi cechami charakteru. Uczyniono mędrcem, prostym Żydem, charyzmatykiem, zelotą, esseńczykiem, hipisem, założycielem nowej religii i gorliwym Żydem. Był samotnym mężczyzną, ale i mężczyzną, który kochał Marię Magdalenę. Twierdzono, że nie istniał, albo istniał, lecz był tylko człowiekiem  oraz, że był człowiekiem i Bogiem.



O nieistnieniu pisał całkiem niedawno filozof francuski Michel Onfray w książce "Dekadencja. Życie i śmierć judeochrześcijaństwa" nazywając Jezusa ''antyciałem Chrystusa" i uważając, że fikcja o Nim jest alegorią, metaforą i mitem. To pogląd skrajny. W chrześcijańskiej ortodoksji Jezus jest prawie taki jakiego znamy z ewangelii, ale "prawie" oznacza, że nawet teolodzy katoliccy np. Joachim Gnilka zastanawiają się czy niektóre cuda, takie jak chodzenie po jeziorze czy przemienienie na górze, nie są próbą obrazowego przedstawienia wydarzenia paschalnego.

Inny świecki teolog katolicki twierdzi, że wpędzenie demonów w świnie i zatopienie ich nie licuje z godnością Mistrza z Nazaretu. Teolodzy "third quest" nie wierzą w historyczność cudów. Geza Vermes "chodzenie po wodzie" nazywał żydowskim folklorem. Oczywiście, według wielu badaczy z tego kręgu Jezus nie zmartwychwstał. E.P. Sanders pisze, że o fakcie tym nauki historyczne nic nie mogą powiedzieć.

Dla Johna Dominica Crossana pusty grób i ukazywanie się zmartwychwstałego Jezusa jest parabolą. Mamy więc trzy różne wersje o Jezusie. Poglądy Onfraya możemy odrzucić, materiał pozabiblijny czyli wspomnienia Tacyta, Swetoniusza czy Józefa Flawiusza i ewangelie, które nie znalazły się w biblijnym kanonie powinny wystarczyć jako materiał dowodowy. Choć są to jedynie krótkie wzmianki.

Mam wrażenie, że teologia liberalna o której czasem się pisze, iż zdezaktualizowała się, odcisnęła swoje piętno na naszym myśleniu o chrześcijaństwie. Staliśmy się bardziej krytyczni. Chrześcijaństwo może więc rozdzielić się na dwa nurty: fundamentalistyczny, ewangelikalny i liberalny. Nurt charyzmatyczny ma coraz więcej zwolenników w krajach Ameryki Południowej a teolodzy bardziej wyrafinowani mają niewielką rzeszę zwolenników. Ktoś kto czytał Paula Tillicha wie o czym mówię.

Ludzie lubią legendarne opowieści  nie można ich lekceważyć, gdyż są w nich odwieczne motywy - archetypy) i religia daje im poczucie wspólnej tożsamości. Jest często lekiem na zło świata i zmniejsza lęk przed śmiercią. Choć wielu biblistów jest krytycznych wobec takiej formy chrześcijaństwa, jest w nim wigor, który Europejczycy mieli przed nastaniem epoki naukowej. Dziś wigor ma groźny dla Zachodu islam, religia, która zawsze była wojownicza. Zresztą cechą religii monoteistycznych jest nietolerancja. Jeden Bóg nie może mieć konkurentów.

Chciałbym by ta prognoza była nietrafna, jednak ewangelie ogołocone z cudowności wydają się mniej atrakcyjne. W Europie nie chcą już wierzyć w jakiegokolwiek Jezusa. Istnieją ludzie, którzy nie interesują się żadną religią. Nie należy spodziewać się reewangelizacji Zachodu. Musiałoby wydarzyć się cud.

Image by yueshuya from Pixabay



Opcje Artykułu

Kim był Jezus? Przyszłość chrześcijaństwa | 161 komentarzy
Komentarze należą do osób, które je zamieściły. Nie bierzemy odpowiedzialności za ich treść.
Kim był Jezus? Przyszłość chrześcijaństwa
skierka czw, 23 lip 2020, 17:09:19

 

 Chyba , przede wszytskim daliśmy sobie narzucic system nazewnictwa w wraz z nim system pojęć  , nie m chrzescijansta liberalnego , nie ma ewangelikalkalnego jest  tylko  upadłe i te ktore zachowalo wierność , inne podziały są obce , nie nasze .

A podział ...? cieszmy sie na okoliczność podziałow bo to świadczy o PRAWDZIWOWŚCI NASZEGO PODEJŚCIA DO WIARY ,bo oto stanie Pisowiec przeciw Peowcowi , stanie zielony przeiw myslącemu logicznie , stanie morderca ze skalpelem w ręku przeiw temu który broni dzieci i ...będzie walka , cieszmy się i radujmy na okolicznośc naszej przynależności do kościoła walczącego  , organizm jeśli walczy to żyje choć cierpi ,pogodzony ze wszystkim , kościół , kościół pogodzony ze światem , połączony z nim duchowo , posłuszny, który biskupom pokazuje w co mają wierzyć wierni już nie żyje. Pozostawmy mu słodkie łagodne "na haju" konanie ,idźmy dalej ...bo on jest Drogą. Jesli jest Drogą to wiemy ,że cierpienia wynikające zwalki sa ulotne ,trzeba po prostu iść dalej ...wtedy miną . INNEJ DROGI NIE MA .

Chwała bądź nie znanemu mi z imienia i nazwiska proboszczowi z poznańskiego ktory na kawałku papieru ...zrobił robotę biskupa i powiedział to czego kościół upadly nie mówi , o tym że np. LGBT to biblijna obegla [ to moje słowa ]itd. ale to już inny temat , to tylko mój optymizm , to jednak są uczciwi ksieża , Bogu niech będą dzięki . 



 

 

 

 
Kim był Jezus? Przyszłość chrześcijaństwa
Yasmin pią, 24 lip 2020, 13:42:08

 Witam.

To bardzo miłe, że mogę znów, gdzieś - tu napisać co myślę i ktoś nawet może przeczyta. A może i odpowie ...

 " Oczywiście, według wielu badaczy z tego kręgu Jezus nie zmartwychwstał. E.P. Sanders pisze, że o fakcie tym nauki historyczne nic nie mogą powiedzieć."

Może nauki historyczne nic nie mogą powiedzieć ale jeśli tak, to nie mogą ani potwierdzić ani zaprzeczyć. Nie mam co do tego pewności ale sprzeczać z historykami się nie będę, bo nie mam takich kompetencji. Zresztą dla mnie to sprawa drugorzędna. Liczy się wiara. Czy nie tak zostało napisane?

"Powiedział mu Jezus: «Uwierzyłeś dlatego, ponieważ Mnie ujrzałeś? Błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli»"

Pewnie się powtarzam, pewnie już to było ale coż mogę napisać innego, skoro tak właśnie uważam?

"Teolodzy "third quest" nie wierzą w historyczność cudów. Geza Vermes "chodzenie po wodzie" nazywał żydowskim folklorem."

No dobrze, nie wierzą. Jedni nie wierzą w to a inni w tamto ale to wiara a nie wiedza. Nie mam z tym problemu, bo jeśli Bóg stworzył Wszechświat, to czym dla Niego jest chodzenie po wodzie. Nauka? Dopiero jak staramy się ogarnąć jak dziwne i niezwykłe, szalone obrazy Świata tworzy nauka, to widać, że chodzenie po wodzie jest dla jego Stwórcy jak "bułka z masłem" :) No, napisałam to ...

Dziękuję jeśli Ktoś z Państwa przeczytał.

Pozdrawiam.

 

 

 

 

 

 

 
Kim był Jezus? Przyszłość chrześcijaństwa
skierka pią, 24 lip 2020, 20:39:55

 

 Droga Yasmin , Szanowny Panie Kurpios , to chyba nie o to chodzi , wszystko o czym piszecie "ma ręce i inogi " ze wszystkim się zgadzam , tylko czy my katolicy nie dajemy się nabierać jak ongiś nasza pramatka w Edenie ?

 

 

Wszytko to jest w dwudziestym wieku w dziele antyewangelii ma w sobie ten sam nudny schemat : jakiś X stwierdza ,ze nauka dowodzi ,że taki czy inny incydent z życia Jezusa jest niemożliwy do realizacji  a następnie X formułuje   NA TEJ PODSTAWIE , na podstawie swoich wątpliwosci  swoje pełne niewiary stanowisko  .... czy w ogóle był , czy jeśli był to taki jak pisze Biblia , a moze ktoś coś dopisał , przekręcił itd. itp . to jest coś wielce podobnego do pytania zadanego Ewie czy to prawda ,że ze wszytskich drzew w Edenie nie mozna zrywac owoców ,idiotyzm ?

 

 

 

Nie to nie idiotyzm , to  podstęp !

 

 

 

co łączy te wątki ? tym sposobem SZATAN ZACHĘCA DO DUSYSKUSJI O BOGU a dalej ? dalej to on już sobie da radę , czym jest dla niego rozum ludzki ? bo ja wiem ...niczym , słyszałem już banialuki wygłaszane przez profesorów teologii , co powinna zrobic Ewa ? ano powiedzuec "Idź precz szatanie "Tak uczeni w Piśmie dali się "wkręcić  'przyjęli zaproszenie do dyskusji o Bogu i ...zrobili z siebie durniów [ wiem mocne ]

 

 

 

Na użytek prywatny ,dla Was , jestem w swoi środowisku znany jako taki "religijny Robespierre " miałem porażki i zwycięstwa ale to co mi wyszło naprawdę i czego się trzymam to odpowiedź na nużący argument ,że nauka dowodzi ..itd. trafiło się ślepej kurze ziarno , jakaś gadzina żgnęła mnie w ośrodek mózgowy i odpowiedzałem ,że ja nie kierują się w życiu nauką tylkom wiedzą i ... "zatkało kakao " tak  ! !! bo wiedza i nauka to dwa rózne pojęcia , z definicji inne .

 

Nauka to PROCES DĄŻENIA DO WIEDZY , jak ktoś dąży do  wiedzy to znaczy że jej nie posiada inaczej z chwilą posiadania wiedzy nauka traci sens istnienia  .... wiec niech X się zgłosi kiedy ją posiądzie , niech nie wygłasza "pólproduktów "  

 


Rezultatem takiej dyskusji z szatanem jest powszechny nieomal sceptycyzm  i ZASTĘPOWANIE BIBLII LUDZKIMI INTERPRETACJAMI , no...na marginesie tegoż odważnego ksiedzaz Wielkopolski  - komentarze telewizyjne jego parafian : skąd w tych mózgownicach się to więło ?"

 


co powiedzieli parafianie ?

                 " Co on robi przecież KOŚCIÓŁ  POWINIEN  ŁĄCZYĆ A NIE DZIELIĆ" ... że co proszę ? "idźcie ode mnie wszyscy nieprawość czyniący "itd .a więc jednak dzieli i oddziela , skąd ten kąkol ? ano z dysputy z kimś z kimś dyskutowac po prostu nie powinnismy , niech gada ! dwa zdania z Pisma [ na użytek wewnętrzny kościoła]  i jegomość " leży i kwiczy ".

 

 

 

To jedna szkoda , druga szkoda ,ze odrwraca X uwagę błahostkami  od tego co zasadnice w kościele , mitręży intelekt wiernych np w toku tej" burzy w szklance wody " dyskusji o niczym tracimy to co cenne ,

 

 

 

"Mam szlaban w temacie "Precz ze ST " więc na Wasz prywatny użytek bo z tego co czytam przewyższacie myślowo wielu , polecam , rekomenduję temat KLĄTWY która wisi nad naszą cywiizacja [ nad kościłem chyba też ] klątwy wyrażonej w Ks. Pwt , klątwy jako kary za niewierność Panu i Jego prawu...pasuje jak ulał !  ""dostajemy po garach " ale nie bardzo zdajemy sobie za co ...ot skutki dywersji złego . Nawet jak ktoś no...ma problemy z percepcją ST widzi jak nowotestamentowy kosciól jest toczony przez coraz bardziej widoczny wszechogarniający smutek , brak entuzjazmu , iluż to mlodych niedługo po bierzmowaniu głosowało za kandydatem na stanowisko prezydenta który JAWNIE  promował afirmację sodomii i mordowanie dzieci w łonie matki w imię dobra , sprawiedliwości ? nie ...nowoczesności , ot credo debili , cały ten trud księży i katechetów na nic , posiali , natrudzili sie  ...a inni zbierają owoce ich pracy ST pisze o tym wprost !

 

 

 

a my co jakiś czas dajemy sie wciągać w dysputy o czyjejś niewierze , mi czas też  sie to przydarza

 

,Miło się rozmawia  z myślącymi .

 

 

 

Pozdrawiam 

 







 

 
Kim był Jezus? Przyszłość chrześcijaństwa
skierka sob, 25 lip 2020, 16:46:38

 

Moi Drodzy ! czy nie zdarzylo wam się na okoliczność zwiedzania zabytkowej warowni sporzeć W DÓŁ , oczami wyobraźni spojrzeć przez blanki i wybrazić sobie siebie w godzinie walki z najeżdcą ? Wystarczy jeden kamień , jedna cegła , jeden garnek z wrzątkiem czy smołą aby skutecznie razić wroga , no tak ale spojrzenie z dołu tak optymstyczne już nie jest , aby zdobyć twierdzę potrzeba WIELOKROTNIE WIĘCEJ  wysiłku i środków .

 

Do rzeczy : stojac na gruncie Biblii to my jesteśmy uprzywilejowani , razimy z Góry , każdy nasz kamyk , każdy chocby niewielki wysiłek TRAFIA Z MOCĄ , no dobrze ale kiedy zejdziemy juz na dół ... to ju jestesmy nie tak mocni . A co to znaczy zejśc na "dół " ten DÓŁ to ZNIŻENIE SIĘ DO POZIOMU ARGUMENTACJI OPONENTA , PRZYJĘCIE JEGO POSOBU MYŚLENIA , ktoś z zewnątrz gdyby czytał to co teraz piszę móglby powedzieć że nie TRAKTUJĘ ROWNORZĘDNIE DYSKUTANTÓW  np. ateistów  ...i będzie miał rację , moją wiara każe mi wierzyć w WYZSZOŚĆ  mojego stanowiska , bo jak ktoś nie wierzy ... to już po nim .

 

Drogi Panie Robercie [ prosze mi wybaczyć poufalość wynkająca z dluższego kontaktu myślowego ] je nie kwestionuję potrzby rowoju nauki ja twierdzę ,że nauka kościoła poszła w zupelnie innym kierunku niż podążać powinna , ad rem :

 

 

Co na okoliczność rozesłania apostołow , nie pwinniśmy się zbytnio "otorbiać " [ słowa Chrystusa ] tytułami , dziełami , publikacjami to nic ne daje [ znowu słowa Mistrza po owocach mamy osądzać ] ja to wiem z autopsji , moje zda sie najmocniejsze argumenty trrafialy w próznię niewiary , choćby umarli z grobów wstali nie uwierzą .... dając sobie spokoj zmądrzejemy . TAKICH "CZARODZIEJSKICH" SŁÓW PO PROSTU NIE MA !  z profesurą lub bez .

 

 

Te zasypane ksiegami regaly biblioteczne powinny ruszyć świat a nie ruszają .Ale co ja tutaj ... przecie nie kto iny ale JP2 Wielki zwołał konsystorz poswięcony BRAKOWI PRZEŁOŻENIA NAUKI KOŚCIOŁ NA JĘZYK PRAKTYKI SPOŁECZNEJ ... i po co więcej

 

Co powinniśmy robić ? ano sięgnąć po Biblię co o prawie powiedział sam Jahwe ?[ znowu Pwt.] aby Żydzi go przestrzegali bo przestrzegając go DAJĄ ŚWIADECTWO ŚWIATU O ISTNIENIU BOGA .... Boga żywego , temu sie NIKT nie oprze , ja to wiem ? nie , ja to widziałem ! widzialem ludzi w świątyniach o których nigdy bym nie powiedział o to ,że tam się kiedykolwiek znajdą  , oni tam przychodzili bo  "też byli przeciw " co ? że to nie Boga chodzi ? jak to nie ? a czyż On nie jest Sprawiedliwością ? 

 

Drogi Panie Robercie ! jakby Pan wynająl kilka cieżarówek oprożnił półki seminariów i zaczął dzieła nyszych uczonych rozdawać bezpłatnie to nic to nie da ! ale gdyby EP np. wzorem Mojżesza ZAKAZAŁ lichwy w stosunkach między katolikami to .... sam ten jeden dokument byłby komentowany w telewizjach całego świata ! wyrywano by go sobie i kopiowano , zgadza się ?  Ja ? ja tego nie wymyslłem ... to jest napisane , ale nie każdy czyta ...

 

Bo kościół katolicki przypomina trochę klasę z której wyszła Pani bo chce wyjechać z klasą na "superową " wycieczkę w góry przepiękne , nakazała dyżurnemu aby na tablicy wypisał tematy z matematyki , biologii itd. ale dyżurny ...zamiast zająć się rachunkami i językiem polskim zaczął się zastanawiać i ex cathedrae zaczął się zastanawiać KIM JEST PANI , jakie miał nazwisko przed zamęściem , dlaczego nosi kolorową apaszkę itd. czyli co ? zajmuje się tym czym zajmowac się nie powinien ! 

 

 

I taka jest z nauka kościoła , to nie   że nie jest potrzebna , ale ina zajmuje się ...sama sobą ,Niby ma głosic Słowo a ...głosi ? doprawdy ? nie tak dawno mówiąć o tym a nie innym rozdzaju postępowania i o grzechu przeciw Duchowi św. zostałem pomówiony o to ,że jestem swiadkiem Jehowy ...cóż wy na to wielebni profesorowie ? to są przeciez po części owoce Waszego "głoszenia Słowa" 

 

Z przed kilku laty : ogłoszenie z lokalnej gazecie ...w sali tej to tej ma się odbyć publiczna obrona pracy doktorskiej ks. magistra X .. a temat ? co ? nic z tego nie rozumiiem , ale od czego sąsiedzi , jeden z nich filozof [ marksista ] rzecz mi wyłożył z filozoficznego na ludzkie i co ? banał nad banałami na temat rzeczy niepotrzebnej która kiedyś być może będzie miał znaczenie ... w dyskusjach , a wszystko to srodze najeżone środowiskowym slangiem ... uszy mi opadły, a!  to na to się przeznacza wdowi grosz ... a św. Paweł mówił  żeby nie uganiac się za ciekawostkami , a jakie sa skutki tego przeorientowania nauki kościoła na rzeczy zbędne .

 

Kościół w irlandii się sypie [ nie tylko ten ] ale ten szczególnie  a jaki był moment zwrotny ? wyszlo na jaw przy okazji afer pedofilskich że Episkopat  Irlandii OSZUKUJE KOSCIÓŁ  , Rzeczywiscie rzeczy nie znane ? A cóż powiedział św. Piotr do Ananiasza ? Głupcze ! nie mnie osukujesz ale Ducha św. tak bylo ?

 

Coż na to wielebni profesorowie ? nic ?!!!

 

 

 

a ja wiem ! a teraz z całą moją pychą na jaką mnie stać to oni do mnie powinni przychodzić po naukę , co? że moja wiedza jest taka wielka  ? nie , ja jestem na murach twierdzy Słowa , a stojąc na gruncie Pisma , TRAKTUJĄC JE SERIO jestem na górze a oni NA DOLE MĄDROŚCI TEGO ŚWIATA , prościej nie potrafię . Co że ich degraduję ? wdając się  w jazgot tego świata przyjmując jego argumenty sami się zdegradowali ,ze światem z szatanem się nie dyskutuje ! jak ktoś wpadnie do szamba to choćby i infułę nosił wygląda niezachęcająco , a przyjmując szatana do dyskusji ZMUSZENI JESTEŚMY przyjąć jego sposób argumentacji .. a to już  szambo , to szatańska metoda , a metoda to nauka , czyż nie ? Jak ktoś mówi o "dialogu ze swiatem" to ja mu mowię "biedny jesteś ,śmierdzisz "  Daj spokoj z dialogiem ze światem, strzepnij kurz ze swych sandałow , świat odrzucił Prawdę ? zerwij z  nim JAKIEKOLWIEK KONTAKTY.NIe wiesz jak to sie robi ? to co w ogóle wiesz ? zobacz jak to robią np. muzułmanie no...skoro sam nie potrafisz , ucz się od lepszych , od posłuszniejszych .  

 

 

Acha ! Drodzy profesorowie , w lipcu nie egzaminuję , zapisy na egzaminy poprawkowe przyjmuję w we wrześniu .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Kim był Jezus? Przyszłość chrześcijaństwa
rkurpios sob, 25 lip 2020, 18:02:27

Wiemy, ponieważ Bóg nie może kwestionować swoich praw. Wszechmocny nie znaczy, mogący robić coś wbrew logice. Nie ma kwadratowego koła. Bóg mógł stworzyć świat ludzi pozbawionych wolnej woli, lecz byłby to świat automatów. Dlatego skoro Bóg chce byśmy byli wolni i wierzyli w Niego bez przymusu, to niestety skutkiem naszej wolności jest możliwość popełniania złych czynów. Mamy dwie możliwości - świat robotów albo świat ludzi wolnych z możliwością bycia mordercą, złodziejem i człowiekiem niewierzącym. Można spytać czy możliwe jest zachowanie wolnej woli i świat z mniejszą ilością zła? To często stawiane pytanie. Czy Bóg mógł sprawić, że nie urodziłby się Adolf Hitler. Oczywiście, tak. Jednak wpływałby na zachowanie rodziców Hitlera. Mógłby ingerować w jakimkolwiek momencie życia małżeństwa. Ingerencja podczas ciąży jest wykluczona, ponieważ Bóg jest moralnie doskonały. Mogł, ale tego nie zrobił, ponieważ życie człowieka byłoby zdeterminowane przez Jego arbitralne decyzje. Przy różnych zabiegach Boga mielibyśmy do czynienia z pozorem wolności, z wolnością kontrolowaną, udawaną. Człowiek może być największym grzesznikiem i największym świętym. To prawdziwa wolność. Bóg wie czy ktoś zje płatki owsiane czy budyń czekoladowy i wie kiedy człowiek popełni zło. Plantinga opisał w swej książce przykład łapówkarza Curleya Smitha, który w każdym z możliwych światów podjąłby złą decyzję. Czy dawano by mu 10 tys. dolarów czy 5 tys. wiemy jak postąpi, bo jest oszustem. Istniałby może taki świat, w którym Curley nie popełniłby zła, ale nie byłby Curleyem. W jego naturze jest chęć do oszustwa. Odrzucam więc taki świat jako niemożliwy. Niektórzy mówią, że Bóg mógłby stworzyć świat z wolną wolą i bez moralnego zła. Człowiek dokonywałby wyborów między mniejszym dobrem a większym - między miłością do pani K. a przyjaźnią z panią K. Znowu mamy do czynienia z pozorem wolności. Teraz kolejne zastrzeżenie antyteistów - w świecie istnieje niepotrzebe zło naturalne, czyli choroby, trzęsienia ziemi, pożary. Odpowiedź teisty: za zło naturane są odpowiedzialne upadłe anioły lub jest to zło, które doprowadza do dobra. Możemy odrzucić hipotezę upadłych aniołów i pomyśleć, jakie dobro wywołuje zło naturane? Choroba męża może spowodować cierpliwość żony. Zgadza się, prawda? A  trzęsienie w Lizbonie w 1755 roku czemu służyło? Wolter w "Kandydzie" zastanawiał się dlaczego wydarzyła się ta tragedia. Mówiono wtedy o gniewie Boga. Dziś już się tego wydarzenia nie wyjaśnia w ten sposób. Czy wyniknęło z tego jakieś dobro? Dlaczego koszt był tak duży? Swinburne pisze, że "potrzeba wiedzy'' czasem wyjaśnia zło w świecie. Trzęsienie ziemi daje nam wiedzę o tym zjawisku i pozwala w przyszłości ocenić kiedy zdarzy się podobna tragedia. Uważam, że w tym przypadku koszt jest zbyt wysoki - ginie dużo ludzi. Jednak zjedzenie rośliny, która wywołała ból zwieksza naszą wiedzę praktyczną. Myślę sobie ilu ludzi musiało umrzeć w odległej przeszłości, byśmy dowiedzieli się, że muchomor jest grzybem trującym. Teraz wrócę do biblistów. Oni uporządkowali biblijną wiedzę. Czy w Biblii mamy jasne stwierdzenia o Trójcy Świętej? Nie, mamy zalążek tej idei. Kiedy powstał kanon? Wtedy, kiedy pojawił się Marcjon i głosił swoje poglądy o gniewny żydowskim Bogu i jedynym prawdziwym Bogu - Jezusie. Marcjon i jego uczniowie nie znosili tekstow Pawła i wymyślili swój kanon. Trzeba więc było stworzyć porządny, prawdziwy kanon. We wczesnym chrześcijanstwie było dużo różych ruchów np. ebionici, którzy uważali Jezusa tylko za człowieka. Nic nowego pod słońcem wszystko już było - jak jest napisane w Księdze kaznodziei Salomona. Napisała Pani, że ''bez zmarywychwstania nic nie jest istotne". Tak, ale Vermes twierdzi, że Paweł i Jan rozpoczęli proces deifikacji Jezusa i zdanie to wyraża tylko ich poglądy. Oprócz Vermesa czy Sandersa są tak znani bibliści jak: N.T. Wright, Moltmann, Pannenberg, Ratzinger, Gnilka, którzy są krytyczni wobec tez biblistów "third quest'. Geza Vermes urodził się na Węgrzech, był wychowywany jako katolik, ale później wrócił do swej żydowskiej religii. Studiowałem teologię, to znam różne poglądy. Dla wiernych to niepotrzene zajmowanie się zawiłościami. Zwracam tylko uwagę fundamentalistom z ich dosłowną interpetacją całej Biblii. Wpadają w pułapki, ponieważ w starożytności nie zwracano uwagi na ścisłość historyczną, geograficzną, na prawa autorskie. Jestem krytykowany, gdy pytam kto zabił Goliata? Dawid czy Elchanan? Literaliści przypominają mi grupę pięciu ludzi, którzy siedzą w pokoju i są dumni ze swej wiary w dosłowny opis. Jeśli ktoś wyrazi inną opinię stają się niewzruszeni i szukają drewna i zapałek. Silna wiara to dobra postawa, ale nie obrona spraw zwanych "adiafora" i uważanie innych za heretyków. Pozdrawiam i mam nadzieję, że nie popsułem Pani humoru.

 
Kim był Jezus? Przyszłość chrześcijaństwa
skierka nie, 26 lip 2020, 15:56:03

 

 Co do Irlandii to mamy chyba sprzeczne informacje , wg. moich kościoł tamtełjszy ucieriał nie tyle na skutek bogacenia się , nie tyle na skutek pedofilii i jej ujawnienia ale na skutek mataczenia , OSZUKIWANIA KOŚCIOŁA przy jej wyjaśnianiu . Skąd to wiem , skąd to przypuszczenie ano z Dz. A. tutaj nie ma przypadku , po to Pan rękami ludzi spisał tą PRZESTROGĘ , historie Abaniasza i Safiryaby była wskazówką dla przuszłych pokoleń , inaczej bylby to niepotrzebny incydent ,boska pomyłka , to pozbawianie sensu Pismu .Nie możemy mówić "nam się to nigdy nie przydaży "

 

A ja to znam , rok 1993 , wybory do Sejmu [ przegrane z kretesem przez postsolidarność ] do mojej parafii przyjechał poseł ZChn-u  "furą jak sti piorunów", przyjechałi nakłaniał do jedności chrześcijan w polityce itd.ale  kiedy użył słowa "bracia " to ja ten który stoi zwykle z tyłu , pod chórem usłyszałem z ust ludzi ktorych obuwie pamiętało lepsze czasy komentarze od ktorych uszy puchną .... a skutki ? kościół już trafia do wiernych z ta porażającą lekkością jak ongiś...

Zanim ktoś powie 'bracia " to niech się dobrze zastanowi .

 

=============================

 

Ale ja nie o tym , nie zawiązuje się pysk wołu który młóci ? ok . tylko CO MŁÓCI ? ziarno czy plewy ? Cesarz - filozof Marek Aureliusz powedział ,że mały człowiek zajmuje sie małymi sprawami , a wielki wielkimi , proste ? konstrukcja cepa jet przy tej myśli zawiła .

 

 

Ilu to mieliśmy małych na stanowisku wielkich ? minister od zegarków , król polski ktory ukochoał obiady czwartkowe i miłe towarzystwo

a w godzinie próby przeszedł do obozu wrogów , cesarz rzymski który nie zauważał napięć społecznych a czas mitrężył na wycigach rydwanów i teatrze , ilu to wielkich było na pozycji małych , S. Czarniecki buławę hetmańską otrzymał na łożu śmierci ...

 

zgadzam się , kk w Polsce niema "swej twarzy "osobowści widzą to nawet , jak byktoś krzyknąl "pasterzu prowadź " to kazdy ogladał by się na mapę i szukał miasta Toruń ... innych nawet ateici nie zauważają ....ale on nie jest biskupem , stanowisko zarezerwowane dla malych ludzi ?

 

Więc co mielą owe woły nauki kościoła ziarno wielkie czy ciekawostki [ II Tes.] jakie jest największe wyzwanie kościoła ? moim zdaniem postępująca laicyzacja , ok ? To  nie jet zjawisko nowe i nagłe to DŁUGOTRWAŁY PROCES  był czas aby go opisać , zanalizować , zrobiło by się doktorat , habilitację , profesurę a nawet wychowac nowe pokoleniae doktorantów i co ? mam ośmieszać dalej ?Źle jest kiedy kapitan statku nie zauważa pdtapiania jego nawy przez sztorm i wysoką falę a tylko myśli co będzie na obiad kapitańskiej mesie , bo obiadu może w ogóle nie być ... a teraz będzie mocne , ale nie ode mnie , zna Pan "to " rzekł glupi w duszy swojej ...itd.

 

Kij pasterski ,pastorał sluży min. do pokazywaniu owczarni kierunku marszu , wiec co pokazują woły nauki koscioła ? JAK WALCZYĆ Z ATEIZACJĄ jaki kierunek , CO MAJĄ ROBIĆ OWCE ano ... jesli ich dobrze zrozumialem "rozważać w sercu i się modlić " ...no ... ręce opadają . Tylko do tego tytuł profesorki jest zbędny, próżny wydatek materialny i czasowy .Ja też to potrafię powiedziec a zapewniam ,do tytulu chocby doktora wielce mi daleko , 

 

A tacy muzułmanie wiedzą co mają robić , proste i zrozumiałe algorytmy zachowań , w sytaucji tej to a tej masz postąpić tak to a tak , proste ? no...nie dla profesorów . Co zrobilismy z napomnieniem braterskim ? co to jest i czy w ogóle jest ? przecież my żyjemy w ustawicznym  zgorszeniu { Rz. ]  co  oni na to ..mądrale . Nic , chrzęstu rozdzieranych sutann nie słyszę , wyrzucą was trzewia Moje ....

 

Laicyacja ma charakter CYWILIZACYJNY , nie ma jednak cywiizacji bez prawa , taka jest natura ludzka , od Babilonu i Hammurabiego , od Mojżesza ,od Rzymu i jego praw jeszcze raz powtarzam cywiizacja bez prawa nie istnieje ,woły nauki kk pewnie odpowiedzą że jest "prawo milóści " i uciekną bo każdy myślacy i bystry czlowiek spytalby jakie to rozwiązania prawne i ekonomiczne zawierają w sobie "prawo miłości" to pewnie uczynili by to co robiłem w takich sytuacjach ja ...wezmą na czas egzamnu ...zwolnienie lekarskie .

 

Wniosek : nie jeteśmy w stanie walczyć z laicyzacją bo nie tworzymy cywilizacji , mocne ? ale czy nieprawdziwe ....to takie trudne ? ale kto o tym mówi , ja ? ja jestem impulsem , mnie nie ma ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Kim był Jezus? Przyszłość chrześcijaństwa
rkurpios nie, 26 lip 2020, 19:19:02

Staję jeszcze raz w obronie teologów, ponieważ można wyobrazić sobie świat bez wielu różnych profesji - bez muzykologów, a nawet bez muzyków, bez socjologów, psychologów i historyków sztuki. Lawrence Krauss, fizyk- ateista, autor książki "Wszechświat z niczego" napisał z pogardą, że teolodzy i filozofowie to ludzie, którzy zajmują się ''niczym". Ma prawo do takiego poglądu, ponieważ według jego hipotezy, ale i przemyśleń Hawkinga, Weinberga czy Stengera Wszechświat powstał bez Projektanta. Stworzył się sam. W czasach, kiedy nauki przyrodnicze osiągnęły sukces, można uznać, że wymienione na początku przeze mnie humanistyczne dyscypliny są niepotrzebne. Można żyć nie słuchając Chopina, można żyć nie czytając Dantego czy niemądrego kryminału, można się obejść bez recenzji krytyków muzycznych i literackich, lecz czy to będzie świat piękny? Fundamentaliści religijni z ich antyintelektualnym podejściem, uważają, że wystarczy czytanie Biblii, a interepretację szeptnie im do ucha Duch Święty lub doświadczenie religijne nauczy ich egzegezy. Siedzą więc nad Biblią godzinami i zastanawiają się co znaczy termin "Logos'', gdy czytają Ewangelię Jana. Wystarczy zajrzeć do słownika filozofii i nie będą marnować czasu. Nie robią tego. Czekają na nadnaturalne przeżycie. Biblista powinien być kompetentny i odważny. Nie może się bać naruszenia dogmatu, ponieważ dogmat może być fałszywy. Jeśli będzie we wszystko wierzył, jego praca stanie się zbyteczna. Raz już coś ustalono, mamy więc być tylko posłuszni. Nie, biblista musi sam uznać, że jego poprzednicy nie mylili się. Odkrywcami w nauce byli ludzie, którzy podważali wiedzę, która w ich czasach była uznana za prawdę. Kopernik mógł uznać, że poprzednicy mieli rację i nie przedstawiać heliocentrycznej wizji Wszechświata. Mógł, gdyby nie był człowiekiem dociekliwym. Dlatego potrzebni są bibliści, którzy będą się zastanawiali czy dogmaty, które są obecne w ich religii są słuszne. Nie z powodu buntu, tylko z wnikliwego badania Biblii, której egzegeza może być niewłaściwa. Niech broni swojego stanowiska Ratzinger, niech przedstawia inne E. P. Sanders czy John Shelby Spong. W chrześcijaństwie od początku ścierały się różne odłamy. Większość nie musi mieć racji. Cesarz Konstantyn Wielki, który proklamował możliwość wyznawania chrześcijanstwa miał na dworze usłużnego filozofa Euzebiusza z Cezarei, który w "Historii kościelnej" nie mógł się nachwalić jak wielkim chrześcijaninem był władca, człowiek wyjątkowo okrutny. Może więc warto przyjrzeć się soborom w Nicei i Konstantynopolu, kiedy tworzono dogmaty chrześcijańskie. Czy były one wynikiem kompromisów, walki frakcji czy wszyscy biskupi zgodnie orzekli w co chrześcijanie mają wierzyć. Sprawdźmy.

 
Kim był Jezus? Przyszłość chrześcijaństwa
rkurpios wto, 28 lip 2020, 16:24:12

 Szanowny Panie, nie wiemy jak wyglądała działalność Mojżesza. Nie wiemy jak wyglądała działalność wcześniejszych patriarchów, ponieważ  opowiadania te mają złożony charakter. Czy były to konkretne osoby czy eponimy - tzn. osoby, od których imion zostały wyprowadzone nazwy grup etnicznych np. Moab - Moabici? Trudno traktować biblijne tradycje jako historię. Wiedzę o Salomonie czerpiemy tylko z Biblii i archeologii. Raz oburzony komentator stwierdził, że mam wiedzę z gazety ''Fakty i mity" ponieważ piszę, że pojedynek Dawida z Goliatem był legendą. Oczywiście, to legenda. Podałem mu źródła w których powinien szukać informacji i przypomniałem, że studiowałem archeologię. Dobrze spójrzmy więc na biblijne opowieści jak na nowele historyczne, bo o Dawidzie i Salomonie mamy pozabiblijne informacje ( czasem archeolodzy coś odkopią np. stelę z Tel Dan, gdzie wspomina się o Domu Dawida). Na terenie Jerozolimy trudno prowadzić wykopaliska. Prowadzono je w Megiddo, w Chasor. Opowieści biblijne a hipotezy sformułowane na podstawie znalezionych artefaktów często się różnią. Wspomniał Pan o Salomonie. Władca ten zaczął jak mędrzec a skończył jak głupiec. Jeżeli ma się siedemset żon i trzysta nałożnic, mogą one odwrócić serce władcy do innych bogów. I odwrociły. W Biblii jest mądrość i choć opowieści nie są reportażami, możemy z ksiąg odczytać przesłanie o którym myślał autor. Rzekł Pan do Mojżesza: Nie dotrzymałeś przymierza...więc wyrwę ci królestwo. Przez złamanie przymierza świetne królestwo Dawida i Salomona straciło swój blask. Biblia jest księgą o przymierzach z Bogiem i nie dotrzymywaniu ich przez ludzi. Pozdrawiam.

 
Kim był Jezus? Przyszłość chrześcijaństwa
rkurpios wto, 28 lip 2020, 21:05:57

No, mam z Panem problem. Lubię jak Pan pisze. Podoba mi się Pański zapał do walki o normalny świat, a nie świat bzdur LGBT, ideologii gender i  multikulti. Teraz o Goliacie. Wiemy dokładnie jak wyglądał jego oręż. Na tym trochę się znam. Pancerz Goliata przypominał uzbrojenie greckiego hoplity.  W VII p.n.e nad wybrzeżem Azji Mniejszej w wojsku egipskim służyli greccy najemnicy. Pod koniec wieku opanowali filistyńskie miasta. Autor widział ich. Hoplita miał metalowy hełm, łuskową zbroję, metalowe nagolenniki, włócznię, nóż, miecz i wielką tarczę. Tak był uzbrojony Goliat. Nie dam się pokonać jakiemuś młodzikowi, który nie podaje swojego imienia i nazwiska. To ten od "Mitów i faktów'', czy jak tam się nazywa ta gazeta. Muszę powiedzieć, że Kościół w Polsce nie jest bezradny, co mu Pan często zarzuca. Walczą jak potrafią. W wydawnictwie Biały Kruk wyszła książka  "Ideologia gender". Sam kupuję sporo książek z mało znanych wydawnictw. W Empiku Pan takiej książki nie kupi, choć oni teraz prawie wszystko Panu sprowadzą. Liczy się tylko pieniądz. Na Zachodzie jest gorzej. Przypływają do Lampedusy łodzie z Arabami i Murzynami i co? Podpalił facet z Rwandy katedrę i co? Wygonią go czy dadzą order? Sami Francuzi mają gdzieś swoją religię, no to podbiją ich muzułmanie. Wiem trochę o islamie. Tam gdzie zostanie postawiona stopa Araba, uważa on tę ziemię za swoją. Można pomagać Syryjczykom na miejscu, ale walczą tam Rosjanie, Amerykanie i ich najemnicy. Zrobili bałagan na Bliskim Wschodzie, a dziś wpuszczają do Europy jurnych młodych mężczyzn. Za pieniądze Sorosa. Żydzi często rozbijają państwa narodowe i nie znoszą chrześcijaństwa. Nie lubię naiwniaków, którzy otwierają szeroko ramiona każdemu. Nawet wrogowi. Niech ich Merkel zaprosi do siebie do domu, chyba ma duży. Niech ją kulturowo ubogacą, jak mówiła jedna kobieta z PO. Czy to nie dziwne, że feministki popierają Arabów, którzy nimi gardzą? Otóż jest tak dlatego, że kobiety lubią silnych mężczyzn. Nawet łobuzów. Feministki też, tylko nie chcą się przyznać. Facetem bez ikry kobiety pomiatają. Dochodzi jeszcze aspekt polityczny. Dzisiejsza lewica nie dba już o robotników, tylko o mniejszości seksualne i imigrantów. Pozdrawiam.

 
Kim był Jezus? Przyszłość chrześcijaństwa
skierka czw, 30 lip 2020, 20:44:36

 

Przede wszystkim moje sedeczne przeprosiny , miało być nie przyjmuj konfrontacji na warunach pogan ... a wyszło śmiesznie.

Droga Yasmin tuta nie chodzi o tych ,,,wiesz , tutaj chodzi  o kościół  , im nie zależy ok. ale osobom im bliskim ...niekoniecznie , no ...jaki to problem przeczytać  to o co tych środowiskach powiedział św. Paweł ? a może  zacytowac ks. kaplańskie ST ? Ki czort karze nam cenzurować Słowo we własnych świątyniach ? gdyby Pisma nie cenzurowano wcześniej nie bylo by tych problemów ktore są teraz , ok? kwadratura koła, jak głosiciel może być cenzorem to ... marksizm , nie nie chodzi o K. Marksa ale o braci Marks i ich filmy .

 

Coraz więcej pisze się o atakach na świątynie w Europie , ja myślę ,że owe tchórzliwe , tak z całą moją wredotą powtarzam tchórzliwe cenzurowanie Pisma  było zaproszeniem do tych ataków. Pastoral to kij pasterski który możę służyć min. do pokazywania tego gdzie jest wróg i zdzielenie go przez futro ,tak wróg , św. Paweł nie pozostawia cienia wątpliwości , czy obecne wydarzenia są potwierdzeniem jego słów czy zaprzeczeniem , kłopotliwe pytanie , prawda  ? 

Tutaj będę zlośliwy [ nie osobiscie ] co tam św. Paweł ...on nawet nie obronił doktoratu ...

 

Drogi Panie Robecie tutaj  nie chodzi o to aby sie gniewać , chodzi o to aby nie wspierać np. materialnie , co to znaczy " i niech wam będzie jako poganin ", tak Jezus jest tutaj starotestamentowym Żydem ,To znaczy nie kupuję u niego , nie utrzymuję kontaktow , traktuję z góry słowem ... ostracyzm , ok? w kk. jest pojęcie ataków na jedność kościoła , a tutaj owa biernośc ,ojaźliwość wynikająca chyba z niewiary instyucji , mlczenie lub babaskie [ to nie doCiebie Yasmin ] zawodzenie i biadolenia  rozbijają  jednośc kościola , rozbijają  na naszych oczach. Tak bojaźliwosc EP bardziej rozbija kościol niż ci ...no.

 

 

Pamiętam , jak zastępca ministra na budowie na ktrórej ongiś dorabiałem powiedział do dyrektora : " balagan macie na placu towarzyszu dyrektorze " a twarz tegoż dyrektora stała się czerwona jak wisząca opodal gaśnica , czyli co ? miał jedak poczucie wstydu , to nie był taki zly człowiek , a czy ktoś widział zawstydznego biskupa ? ...ja też nie .

 

 

Ale kto o tym mówi  ...nawet Pan Osoba odważna nie ... a to stara żydowska metoda ...skuteczna, o czym niech świadczy postawa prez. stolicy p. Rafala T który uzależnił [ tak slyszałem ] zamówienia miejskie skladane niektórym zakładom usługowym od poparcia środowisk LGBT ...czego tuaj nie rozumieć . W tym punkcie on jest bliższy Biblii niż absolwenci studiów teologicznych , zgadza się ?

 

Widzialem ankietę w której bada sie popularność ciał spolecznych wtm i kościoła  i przydziela im się łaskawie punkty procentowe , a dlaczego my nie robimy podobnie , nie oglaszamy rankingu instytucj najbardziej nieprzychylnych lub przychylnych kosciołowi , jaki problem ? okazałoby się w jakiej to firmie katolikowi wypada robić zakupy a jakiej nie , tylko jest jeden problem KTO MA TEGO NAUCZAĆ , BRONI PAN TEOLOGÓW ? CZY PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE KONSEKWENCJI NAPOMNIENIA BRATERSKIEGO JEST DLA NICH ZA TRUDNE , słyszalem ,że w czasach starożytnych robili to bez problemów analfabeci ... wie Pan to nie budzi szacunku ... co w zamian ?   kościól powinien łączyć ...co to za debilizm ...SKĄD WZIĘTY BO NA PEWNO NIE Z BIBLII  pardon jeśli kogoś urazilem takie są moje poglądy .

 
Kim był Jezus? Przyszłość chrześcijaństwa
skierka sob, 1 sie 2020, 16:25:24

 

 Ja jestem DROGĄ ... itd. bylbym na kolanach [ nie dosłownie ] wielbil teologów jeśli by na podstawie Biblii wskazywałli kosciołowi METODĘ POSTĘPOWANIA , ale tak ne jest , na początku byló Slowo i Bogiem bylo Slowo , a jesli Słowo jest Bogiem to jest i DROGĄ , a jeśli uczen w PIśmie nie potrafią WSKAZAĆ DROGI POSTĘPOWANIA  ...to coś tutaj nie gra .

 

Ot  lżą kościół , coraz gwaltowniej , tutaj zastanawianie się nad jakimiś detalami nie ma sensu , a jest to wojna , tak to  wojna , jeden z publicystów powiedzial ,że  w tej wojnie nie bierze się jeńców, płoną świątynie , co jak zastosować te detale ? jeśli nie można to na cóz się to przyda ?  [św. Jakub ]

 

Największa wymieniona przez Chrystusa osoba św.  Jan Chrzciciel relikt ST na kartach NT odpowiada na pytanie JAK ŻYĆ , to że żołnierze nie powinni uciskać cywilów a celnicy nie powinni pobierac opłat wiekszych niż im nakazano to i rabin moze powiedzieć .  Więc teraz NAJWIĘKSZYM PROBLEMEM JEST ODPOWIEDŹ NA PYTANIE  JAK POSTEPOWAĆ Z WROGIEM , TAK WROGIEM KTORY ZNA TYLKO JEDNĄ ZASADĘ ; ANI KROKU W TYŁ  , Drogi Panie Robercie tutaj profesorowie na nic , tutaj potrzebny jest wódz , ok ? Chrystus ? iedy  owa niewiasta cierpiała na krwotoczność to wyleczył ją z krwotoczności a nie ofiarował maści na odciski . Jeśli wyzwaniem dla kościoła jest destrukcja ze strony tych a nie innych środowisk to centrum intelektualne powinno odpowiadać na te...  a nie na jakiekolwiek inne pytania .

 

W moje bylej szkole , jak odpowiadałem na inne pytane niż mi zadano .musiałem liczyc się z oceną ...no..taką z wykrzyknikiem  Chrystus który opowiada nieustannie o miłości w sytuacji kiedy kościół jest zagrożony min. demoralizacją najmlodszych może i jest przykładem miłości ...ale nie do Kościoła . Czy to jet Chrystus czy tylko Jego karykatura ?

 

Będziesz miłował Pan Boga swego całym swoim sercem, cala swoją duszą ... kto miluje bardzij swoj a matkę , córkę , brata w kapłaństwie czy swoje dzieła teologiczne nie jest Go godzien , Prosta jest ta Ewngelia , prawda ? 

 

.

 

 

 

 

 
Kim był Jezus? Przyszłość chrześcijaństwa
skierka nie, 2 sie 2020, 14:02:39

Pan jako Człowiek o lotnym umyśle pownien bez trudu wyobrazić sobie taka sytuację  : załóżmy ęe aktyw LGBT jest nami ... zobaczmy siebie po drugiej stronie barykady, przyjdą sympatycy tej ideologii w umówione miejsce , stwierdzą ,że prawa gejów i lesbijek [ jakie prawa ?] są łamane , ktoś coś powie , ktoś zbierze oklaski i ...rozejdą sie do domów ludziska , gdyby oni byli tacy jak my , to byśmy ich nawet nie zauważyli ...! tak to my W DZIAŁANIU, tacy jesteśmy.

 

 

Załóżmy że my to oni w kategorich DZIAŁANIA , czynów materialnych , to nie trzeba by bylo publicystów , "Trwam " i RM , nie trzeba by było trwożliwych wezwań do obrony naszej cywilizacji , samym cisnieniem cywilizacyjnym owa grupa zostałaby zmieciona samym tyko ciśnieniem społecznym. Zgadza się ? no tak ale aby tak było TRZEBA  W KOŃCU WYJŚĆ Z WIECZERNIKA .nie chować się bez przerwy w katakumbach spolecznych, w krypcie .

 

Pan,  ja i cały kk  z jego naukowym zapleczem cierpimy na kompleks linii Maginot'a , najwiekszą tragedią tej budowanej wielkimi środkami linii obronej było to ...że do niczego się nikomu nie przydała , po prostu Manstein i Guderian swoimi zagonami pancernymi ją obeszli  , ciekawostką jest to ,że Francuzi mieli więcej czolgów niż Niemcy i byly one [ wtym czasie ]jak twierdzą znawcy wyższej jakości , porażka Francji najpierw rzegrala się w ich głowach .Oni nie chceli "ruszyć puy " z miejsca . A Gdeon czy inni nie czekali wmiejscu tylko wybierali najbardziej dogodne miesce starcia i wyruszali w DROGĘ , właśnie , chciało by się  napisać swoją barkę zostawili na brzegu ...

 

Zdaje się ,ze nie przyjmujemy do wiadomosci ,że podobnie jak ta linia obronna Francji tak caly ogrom wysiłków zaplecza inelektualnego kościoła z apologetyką włącznie jest w tej fazie konfliktu o prostu nieprzydatny ...absolutne nieprzydatny , przeciwnik obszedł naszą linię Maginot'a  i zaatakował w zupełnie innym miejscu , wspólczeny materializm nie tworzy spójnych logicznie pojęć [ szatanowi to do niczego nie potrzebne ] nie polemizuje , nie negocjuje tylko WCIELA W ŻYCIE PRAKTYCZNE SWÓJ ŚWIATOPOGLĄD , trzeba przyznać ...inteligentnie.A my niepotrafimy wcielac , my potrafimy narzekać ... szatana tym nie przerazimy , ogrywają nas "jak młodych "

 

Otóż nauka kościoła jest tworzona dla jego strefy przyświątynnej i tylko dla niej , a to w kategoriach czasu zaledwie 1/144  część  tygodnia przy założeniu ,ze msza trwa godzinę i że wszyscy katolicy we mszy uczestniczą , ale niech tam...zalóżmy że tak jest co dalej co z tymi 143 godzinami tygodnia ? KTO naucza jak kościół ma w tym ogromie czasu funkcjonować .Duchowni nie potrafią i przeciwnk to srodze wykorzystal ... i wykorzystuje dalej , on nie zamierza w ogole atakować naszych apologetów !

 

Nasz ksiądz  był poruszony obrazem z pociągu , otóż był świadkiem jak jeden ze współpasażerów i rozmówców [ niebieskooki ] przeprosił wszytkch i oświadczył ,że jest muzułmaninem , teraz jest pora modłow i musi się na jakis czas oddalić , i co wy na  to !!! grzmiał z kazalnicy dlaczego my tak nie dajemy świadectwa naszej wiary ...ręce mi opadły i...uszy . to dla ksiedza wyznanie wiary to modly ....i nic wiecej !!!? , a gdzież jest ekonomia , gdziez obyczajowość , gzież prawo ? zdaje się ,że księża traktują te rzeczy jako obojętne i CREDO W WYMIARZE MASOWYM  ..ziwieszone w próżni spolecznej ... zgroza

 

.To absolutny brak kompetencji w kategoriach zarządzania nazywanych inaczej pasterstwem . muzułmanie mają prawo [ prymitywne ale mają ] mają obyczajowość , mają ekonomię [ oni w stosunku do siebie nie stosują lichwy !] więc jak się ma  już mury spoleczne meczetu to można sobie pozwolić  i na minaret ...  najpierw mur a potem dach , nigdy odwrotnie ... młój ksiadz zaczął od dachu ....

 

LGBT powstalo w końcu na gruzach obyczajowości dopuszczajacej "wolne związki " a współżycie katolików przed ślubem jest normą nie anomalią , co my będzemy  o LGBT ! sami siebe przywołajmy do porządku ...ale JAK ? 

 

W tym przypadku mamy "pisz wymaluj " analog do ST , Mojżesz władza świecka kościoła oddalił się od ludu władzę powierzywszy władzy duchownej kościoła [ Aaron] i co ? absolutna dominacja złotego cielca i bezradność duchowieńswa ,to tak jak dzisiaj !

 

Władza duchownych powinna dotyczyć światyni [ na tym się znaja } ale nie dalej ... "schrzanią robotę " po skruszebiu cielca i Tablic Dekalogu POTRZEBNA JEST KSIĘGA POWTÓRZONEGO PRAWA , nasza katolicka , odnowy moralnej i co tutaj dużo mówić pokuty,  nie da się tego  czynić  bez prawa , bez zasad ktore PORZĄDKUJĄ  życie jeśli  nie spoleczeństwa to wiernych , prawo ktore stanowi CREDO , tak mowi Pan , nikt nie zaprzeczy ...chyba tylko  teologowie . [Pwt]

 

Kiedyś to lud Rzymu wybierał papiezy i chyba nikt nie podważa prawomocności tych wyborów .

 

To wróćmy do punktu wyjścia , sytuacja w której LGBT jest zgnieciona ciśnieniem spolecznym nie jest możliwa bez UAKTYWNIENIA LAIKATU , to zaś nie jest możliwe bez pewnych cesji politycznych na jego rzecz choćby na poziomie gminy , czas chłopów wpańszczyźnianych w kościele już się skończył , prepraszam za ten młodzieżowy slang " coraz tudniej o jelenia "

 

Ale gdyby nawet takie cesje poczyniono to i tak laikat ogłupiony dotychczasowym nauczaniem nie wiedzialby co  z tym darem zrobić , bo ekonomia czy prawo czy  obyczajowość to polityka, tak to polityka nazywana w Biblii pasterstwem , a przecież kościól nie powinien się wtrącac do polityki ... NAJWIĘKSZA HEREZJA JAKĄ KIEDYKOLWIEK SŁYSZALEM I ...TO W KOŚCIELE , i to w wykonaniu teologów ,

 

 

 

Dlaczego tak jest ? bo cała konstrukcja kościoła to egzystowanie na zasadzie świątyni rozumianej jako punkt uslug liturgicznych , mają przyjść  pomodlić się i nic nie robić ...chyba że duchowo , telepatycznie , chyba że jakieś akcje charytatywne [ i ateiści to robią ] i nic ponad to , żadnej ideologii ekonomicznej . Tak św. Jan Chrzciciel czy Mojżesz to ideolodzy , oni nie formułówali NOWYH prawd wiary a tylko ZASADY ICH  WYPEŁNIANIA , WCIELANIA   w tym a nie innym okresie historycznym , bez prawa do "wieczności " pokora , po prostu pokora , wiem że nie jestem doskonaly , ale w tym okresie ten a ie inny sposob funkcjnwania w ydaje sę być najlepszy i  taka pownna być rola teologii , tego nie czyni .... Po cichu bez zbędnego hałasu WCIELAĆ  ZASADY BIBLII IDEOLOGIĄ , akiedy owa ideologia się zestarzeje[ jak wszystko co ludzkie] to zastąpić ową idelogie  nową ,doskonalszą 

 

 

 

Błogosławieni cisi albowiem  oni posiądą ziemię 

 

Paś baranki Moje ...  a tak bardzo prosił ,nalegał , zaklinał na wszytskie świetości , na miłóść i nic ..otrzymuje ciosy , policzki we własnych świątyniach . 

 

 

 

A teraz moje prywatne i nigdy nie spełnione marzenie , chcialbym usłyszeć z ust biskupa dellarację,że on nie będzie wtrącał się do polityki  [ pasterstwa } to chciałbym wstać i porosić go o złożenie urzędu , bo WŁADZA  namiestnicza to poiltyka  [ z definicji ], czekam ...księże biskuie , jak kto nie chce być pasterzem to niech złoży urząd  i wróci między księgi , tam jego miejsce . 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 
Kim był Jezus? Przyszłość chrześcijaństwa
skierka nie, 2 sie 2020, 20:05:33

 Najkrócej jak potrafię , boli mnie upadek kościoła . Więc starłem się dociec przyczyny zjawiska . Odpowiedź znalazłem w ST i ...teorii organzacji i zarządania .

Jestem monopolistą , nikt tego nie robi , nie analizuje , mogę sie mylić ale w tym temacie jestem "dyktatorem" bo brak konkurencji  kryzys kościoła to temat tabu ,laicyzacja jest wpisana w kościól obecnej doby systemowo ...jak klątwa .

 

Czyli co ? czuję się mlodszy , tak reagowala komuna , nigdy nie byl kryzysu tylko "przejściowe trudnosci " 

 

 

Tlumaczenie  wszystkiego grzesznością jest zawodne , ale jeśli już to dlaczego nie wspomina się O GRZECHU ZANIECHANIA ZE STRONY INSTYTUCJI ? TO JEST ZASADNICZY POWÓD NIEPOWODZEŃ  a tego temaru w ogole nie ma ...a właściwie dlaczego nie ma ? Dogi Panie robercie , przed Prawdą , rzed Bogiem nie da się uciec , także kardynalom .

 

 

 

 

Zamiast dalszych dywagacj prawidło nauki wojskowej :

W CHWLII ZAGROŻENIA DECYZJA NAWET NIEPRAWIDŁOWA JEST I TAK LEPSZA NIŻ BRAK JAKIEJKOLWIEK DECYZJI , brak dowodzenia, [ pasterstwa ] implikuje bowiem upadek morale . Ja nie widzę zdolności do decyzji w łonie EP stoi nieruchomo i czeka na następne ciosy , to jest jak w boksie , jak ktoś boi się wyjśc z narożnika to już przegrał.Wygląda na to ,ze albo jest opanowany przez zdrajców [ o.Rydzyk mówił o "piątej kolumnie "] albo są toludzie nieprawdopodobnie bojaźliwi .NIe wiem jak jest , ale jedno i drugie wymaga zastąpienia obecnych władzk kk  i odesłanie do mniej stresujących zadań.

 

Dowódca , pasterz,, dyrektor który nie potrafi podjąć decyzji ....to jest ktoś kogo de facto...nie ma .

 

 

 



Dlaczego to robię ? ile to razy mysłalem sobie "daj sobie spokój " ale "czuję taki mus " do ostatniego impulsu, do ostatniego skasowania mnie przez "posłusznych "

 

Jeszcze mnie boli , a jak przestanie boleć to pójdę grać w szachy lub na piwo .

 

 

 

 

  

 
Kim był Jezus? Przyszłość chrześcijaństwa
Yasmin nie, 2 sie 2020, 21:47:27

 Szanowny Panie Robercie.

Piszę tu, bo w tych wielu już komentarzach powyżej, łatwo się pogubić,

"Zauważam dużo agresji w komentarzach. Część młodzieży zieje nienawiścią do każdej wiary. Przyczyniły się do tego takie gazety jak "Wyborcza", ''Nie" i książki tzw. Nowych Ateistów (Dawkins, Harris i inni). Niewiele osób je przeczytało książki, ale usłyszało, że chrześcijaństwo jest bzdurą, a islam jest jeszcze gorszy."

Wielu ateistów mówi także, że ludzie wierzacy w Boga, to ludzie bezmyślni, zaślepieni i zmanipulowani. To dziwne, że oni uważający się za osoby racjonalne, nie są zdolni do merytorycznej dyskusji. Nie chcę się o tym rozpisywać a chyba wiele mogłabym napisać. Jeśli chodzi o młodych, to wydaje mi się, że część z nich zatraciła instynkt samozachowawczy.  To jest często pęd do zatracenia i negacja wszystkich wartości.

Ale chciałam napisać o pewnych tendencjach, chyba już nie tylko w społeczeństwach zachodnich. Ponieważ pomimo wszystko poszukuję czasmi rzeczowych opinii ateistów natknęłam się na artykuł w Tygodniku Powszechnym:  Dariusz Kot "Wiara po remiksie"

I co Pan na to

 
Kim był Jezus? Przyszłość chrześcijaństwa
rkurpios wto, 4 sie 2020, 14:33:07

Ma Pan rację pisząc: jeżeli ksiądz zgrzeszy to wszyscy jesteśmy Kościołem, a jeżeli ksiądz się wyróżni, to jest to tylko jego zasługa. W tej sprawie w pełni się zgadzam. Dostrzegłem to. Tematem debaty poczatkowo był artykuł o Jezusie, który zamienił się w debatę o Kościele katolickim. Nie jestem prawnikiem, ale za profanację grozi kara. O.K? Oni chcą być karani, ponieważ wtedy mają swoich męczenników. Niech Pan chwilę poczeka, zobaczymy czy rząd, sędziowie i policja są skuteczni. Przekonamy się czy rząd odeśle konwencję stambulską do wszystkich diabłów. Wracam w swych komentarzach do historii o Jezusie, ponieważ chciałbym coś dodać. Lubię dyskusje o zmianach w obyczajach. Nie zgadzam się z lewicą zwłaszcza w kwestiach obyczajowych. Jestem konserwatystą czy tradycjonalistą. Nie uważam, że nowe znaczy lepsze. Szanuję dorobek poprzednich pokoleń. Wracam teraz do wątku poruszonego w artykule. Najważniejszym wydarzeniem w chrześcijaństwie jest zmartwychwstanie. Według filozofa Richarda Swinburne'a i całej armii tradycyjnych teologów mamy "poważne historyczne stwierdzenie wielkiego cudu" ( Richard Swinburne ''Czy istnieje Bóg?" str. 110), istnieje jednak grupa biblistów, którzy sądzą, że jest inaczej - "Nothing is more mysterious than the stories of his resurrection, which attempt to portray an experience that the authors could not themselves comprehend'' - (Nie ma nic bardziej tajemniczego od opowieści o Jego (Jezusa) zmartwychwstaniu, które przedstawiają doświadczenie autorów, również nie potrafiących zmartwychwstania zrozumieć. tł. własne) - E. P. Sanders "The Historical Figure of Jesus" str. 280. O to jest problem. W artykule wyminiłem dwie grupy biblistów, które mają w tak ważnej sprawie odmienne opinie. Teologów ''third qest'' - "trzeciej fali poszukiwania" historycznego Jezusa jest również wielu. Zapraszam do dyskusji o tym problemie zainteresowanych. Pana bardzo pozdrawiam. Niech Pan napisze o zmartwychwstaniu.

 
Kim był Jezus? Przyszłość chrześcijaństwa
rkurpios wto, 4 sie 2020, 17:59:04

 Cóż to komentarzy nie można pisać?

 
Kim był Jezus? Przyszłość chrześcijaństwa
skierka śro, 5 sie 2020, 12:41:19

 

 Mimo wszystko cieszmy się , On powiedział,że nie opuści nas do końca świata i tak jest , w sferze ducha już tak jest ,

 

 

Oto ci którzy w niepoliczonym trudzie i nekiedy upokorzeniu zadawanym z zewnątrz i niekiedy niestety z wewnątrz koscoła wytrwali przy Jezusie wytrwali przy Ślowie zdaje się odzyskują poczucie własnej godności  , ci ktorzy trwali przy ojcu kłamstwa wraz TV , prasą i wszytkimi tego typu akcesoriami wydają się być nieludzko skonfudowani , to co się dzieiej w kościele to chyba proces oczyszczania ...na razie psychiczny , mentalny , później przyjdzie czs na fizyczny ....ale bójmy się tego , tak, tak tego   że może przyjść taki czas ,że już nie będzie władzy namiestnika Jezusa ale On sam zrobi porządek zę światem i kościołem ,

 

Jak się przyglądam niektórym prominentnym to oni w ogóle nie biorą pod uwagę takiej ewentualności , kara ? i to gdzie tutaj na ziemi ? to niemożliwe , on nas kocha i dlatego nie ukarze , potop , wojny  i inne tego  typu kataklizmy wszak to ST ... kiedy to było a i tak w ogóle nie wiadomo czy wogóle było , a może to tylko fantazja   ? 

 

Największy grzech hierarchii  ? [ mają wiele za uszami ]  to ten ,że NIE OSTRZEGAJĄ , jeśli nie ostrzegają to i nie wierzą , ich miczenie może wchłonąć w otchłań nieprzebytą wielu , nawet ja w swej grzeszności skłonny do wytykania grzechu innym nie jestem w stanie ogarnąć myślowo  ogromu tej  winy .

 

 

 
Kim był Jezus? Przyszłość chrześcijaństwa
skierka sob, 8 sie 2020, 14:30:31

 Nie , zaklinam się nie obraziłem się , owszem , jeśli mowa o uczuciach odczuwam coś w rodzaju uczucia bezsilności , nie , nie ma Chystusa liberalnego i konserwatywnego , jest tylko Ten Ktory Jest i ten pochodzący z interpretacji tych ktorzy albo chcą kościołowi zaszkodzić albo tych którzy nie chcą wziąć się do roboty nad WCIELANIEM TEJ NAUKI ŻYCIE I UGANIAJĄ SIĘ DE FACTO ZA CIEKAWOSTKAMI [ II Tes] 

 

 

Przyszlóśc chrześciijaństwa to sojusz z muzułmanami , teraz to sobie podkpiwam .

 

 

Wyobraźcie sobie tęczowe, bluźniercze znaki na bożnicy czy meczecie ..." ręka ,noga , mózg na ścianie " no może  jesli my nie chcemy bronić CZYNNIE  naszego koścoła to może oni coś pomogą , wybirać  jakiegos rabina na urząd szefa EP , on nas nauczy jak się dba o świętości ? że  by tylko ,nie ...o własne interesy.

 

Ileż to roboty napisać list do prokuratury z oskarżeniem o obrazę uczuć religijnych  , prokuratura tylko na to  czeka a Wy biskupi  co  na to ? tytuł artykułu jest niezwykle trafny , przyszłośc chrześcijastwa ...to ilu jest tych Chrystusów , ten przed ktorym kapłan klęczy czy ten zelżony na widok ktorego kapłani uciekają

 

 

Tylko nic nie mówcie o MĘŻNYM wyznawaniu wiary , bo jeszcze omyślę ,ze macie problemy finansowe tak cieżkie ,że musicie dorabiac grając w kabarecie .

 

 

$$$$$$$$$$$

Do Was Drodzy Paulini , tak ci  wktórej parafii żylem , jak możecie mówić  "Matko" i  nie reagowac na obrazę Waszej Matki ! gdyby ktoś moją mamę zelżył wieszawszy jej wizerunkek na szalecie to ja prostak an chybi poczęstowałbym go sierpowym , a może Wy rzeczywiście tak "kochacie" Wasze mamusie ?

 

 

Noga heretyka nie przestąpi tego progu [ prawdziwe lub literackie słowa o. Kordeckiego ] kudy Wam do niego ? przecież przeor ma suwerenną  WŁADZĘ NAD OBIEKTEM KULTU , i jeżeli EP "trzęsie portkami " to może chociaż Wy, tak jak podczas szwedzkigo potopu  dacie odpór tej światopogladowej zarazie ? noga heretyka ? heretyk to jeszcze brzmi łagodnie , to ktoś kto błądzi a tutaj mamy kogoś kto lży , bluźni  mało ?czego Wam jeszcze nie staje ?

 

 

 A moż e chcecie zmieić profil zakonu na żeński ? tak ,to bylo by tlumaczenie .

 

&&&&&&&&&&&&&&&7

Do Ciebie Yasmin , teraz jestem dysydentem ,w temacie "Precz ze ST" już nie napiszę , nie żaluję , ktoś to musiał zrobić  niech to będę ja , ktoś nieistotny który nie jest i nigdy nie będzie znany , Tobie nalezy się bonus , byłaś pierwsza i ostatnia , alfa i omega , ST i przyszłość chrzescijaństwa łączą sie ze sobą w tym temacie , ST uczy nas ZDECYDOWANIA  I ...DZIELENIA , oto mam wrażenie ,że Pan zsyła nam w darze "schibolett " kod ktory pozwala odróżnić swojego od wroga  , kościól szatana doszedl już tak daleko w mieszaniu   ,łączeniu dobra ze złem   że już dla wielu nie ma odwrotu , jak ktoś mówi o łączeniu dzisiaj , to chce łaczyć ludzi prawych i tych szubrawców [ biorę odpowiedzalność za słowo ] co to ... eh ! lepiej nie , nie ma dla nich odwrotu , cofnąć się już nie mogą , to by było publiczne sepuku , więc przyjrzyj się kościołowi szatana ... niewinnie wyglądają , tacy "dobrzy" plują w Twarz Jezusowi i Jego matce o oni milosci ... 

 

tfu ! ! na wymioty się zbiera , jak widzisz ta istota z gatunku człekoształtnych no  ...ta z balkonu odsłonila nam następne pole konfrontacji Bóg jest pięknem - szatan szpetotą , wiesz, jesteś bystra , jak wiele jest ohydy w naszym życiu dookoła nas ,... a zaczyna się od gnoju językowego .

 

 

Trzeba by kupić kapłanom Ks. ST ...mam wrażenie ,że go nie znają , nie znają tego co Pismo mowi o mowie ktora śmierci jest podobna , nie chce się kościól hiererchczny 'babrać " pasterstwem  ,  poltyką  to niechże uczy jak odróżniać piękno od plugastwa ...i też nie .

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 
Kim był Jezus? Przyszłość chrześcijaństwa
skierka nie, 9 sie 2020, 13:15:00

 

 Wie Pan na czym polega między nami róznica ? tak ta zasadnicza [ bez złośliwości ] RÓŻNICA METODY , a metoda to nauka , prawda ?

Ja traktuję Biblię jako kompas ,busolę ZA POMOCA KTÓREJ MOŻNA IŚĆ PRZEZ ŚWIAT , POZNAWAC GO I ZMIENIAĆ , Pan raczy traktowac Biblię jako PRZEDMIOT BADANIA , może  inaczej , ja patrzę na Bilblię starając się o UTRZMANIE KIERUNKU MOICH MYŚLI  a naukowcy tratuja biblie jako coś co należy 'ROZKRĘCIĆ " ROZPORCELOWAĆ " NA CZYNNIKI PIERWSZE  , przypominają uczeni w Piśmie chłopczyka ktory rokręcił kompas Ojca ...i dalej nie wiedzą co z tym zrobić i jak zastosować a na potwierdzenie mich slów ; no...mam nadzieję  ż etego Autorytetu Pan nie podważy , owoż On , Tak Ten o ktorym piszemy powiedzial ,że uczeni w iśmie cedzą  omara a przelykają wielbłądą , zgadza się ?

 

Dlaczego kosciól rządzony przez uczonych w pismie przypomina trohcę te panny z przypowieści , no te , niby zapopatrzyly sie w paliwo do lamp , ALE NIE NA CZAS , dlaczego kościół przypomina nieustannie armię ktora przygotowujes się do wojny ktora już się zakończyła ? wiek Drogi Panie wiek ,  nauce kościoła Einsteinow i Koperników nie ma ! sa tylko ci ktorzy CIERPLIWIE CZEKAJA NA SWOJE MIEJSCE W KOLEJCE ,  A Chrystus nie czekał , Chrystus "wyrwał się przed szereg " przed urzędowych nauczycieli , i dlatego zginął , to pzecież uczeni w piśmie byli GŁÓWNĄ SPRĘŻYNĄ SPISKU.

 

a ja ich rozumiem

Oto całe życie człowiek "dziobie się w jakichś sczegułach a tutaj prychodzi Ktoś  nie wiadomo skąd i przewraca jednym kopniecem to co tak cierpliwie całe życie ukochali , toż to  anarchista , czy oniptrafią kochać ? tak !!! oczywiście , ileto tzeba zaparcia sie samego siebie  włanego sumienia aby przekupywać sołdatów rzymskich aby łgali ? to ot miłóśc pierwszej wody ...do własnych papierzysków . 

 

" Nauka jest to stado baranów przekonanych o słuszności własnej drogi bo widzą przed sobą ogon poprzednka "

 

ks. prof. W. Sedlak .

 

Temat zasadniczy : przyszlość Chrześijanstwa , Chrystus , no tak ...ale jak o tym mówić skoro uczeni w piśmie nieustannie oglądają się wstecz ? NIE POTRAFIĄ IŚĆ DO PRZODU , no ale jak mogą iść do przodu skor nie wiedzą gdzie jest przod a gdzie tył ? co  mają zrobić skoro rozkręcili na części pierwsze busolę  ?

 

Nic  tam , w tych częściach nie znajdą .... To co BEZSPORNE  a mam nadzieję ,ze jako cłowiek ucciwy , wyznawca Chrystusa ocywistym faktom Pan nie zaprzeczy : BEZSILNOŚĆ SPOŁECZNA KOŚCIOŁA KATOLICKIEGO JEST WPROST PROPORCJONALNA DO ILOŚCI LITERATURY,  zgadza się ?

 

Wiem, wiem tam można znaleźć takze rzeczy przydatne , sam z nich korzstalem , ale podczas rewolucj , a to co jest teraz  jet pewną formą rewolucji , degrengoladą urzędowej ewolucji , podczas rewolucji decyduje prawo wielkich liczb , decyduje wypadkowa ...

 

 Aja powluję sięna ks, prof..... ktory chyba jakieś 10- 12 lt wstecz na łamach 'WYBORCZEJ " [ sic ! ] w artykule na cała szpaltę wypowiadał się na temat perspektyw rozwoju teologii , konkluzja byla przytlaczająca .

 

TEOLOGIA SIĘ ROZWIJA ALE NIE WIADOMO CZY ZNAJDZIE ZASTOSOWANIE .... 

 

 

Czasem zamiast polemik warto zacytowac słowo oponenta z propozycją aby się zastanowił nad tym co powiedział ... a to co w Panu , Osobie którą znam jedynie z Sieci najcenniejsze to jet to ,że jeszcze Pan wierzy w sens tego co Pan robi , jeszcze Pan nie zgorzkniał , nie zamienił w cynika takiego jak ja , no to chyba jest powód do zazdrości . 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Kim był Jezus? Przyszłość chrześcijaństwa
rkurpios wto, 11 sie 2020, 12:08:06

Szanowna Pani Yasmin zachęcam do pisania komentarza. Powiem jak dziecko "Obiecała Pani''. Obiecała Pani umieszczenie swoich przemyśleń. Zachęcam również Pana. Można udawać, że się zgadzamy w wielu sprawach, ale byłby to sztuczny ekumenizm. Religia jest zbyt poważną sprawą, by udawać jednomyślność. Przez pół roku nie pisałem na stronę www.kosciol ponieważ stałem się znowu dawnym agnostykiem. Wtedy byłoby to nieuczciwe. Nie jestem komediantem.

 
Kim był Jezus? Przyszłość chrześcijaństwa
skierka czw, 13 sie 2020, 21:33:28

 

 Napiszę ...o Panu , jeśli sie to moje pisanie nie spodoba albo razi to pewnie zaraz zniknie , bo tacy jak Pan , ze wszystkimi wątkami z ktorym się nie gdzam mogą być [ to wcule nie znaczy że tak musi być ] przyszlością kościoła a takie jet mon temat tego artykułu .

Ale na początku chciałem sie wytlumaczyć [ proszę to docenić , rzadko to robię ] to co piszę o kościele NIE JEST ZŁOŚLIWOŚCIĄ ALE ASERTYWNYM STWIERDZENIEM DYSFUNKCJ JEGO INSTYTUCJI , Złośliwosc to jest wtedy kiedy ktos czepia się nieistotnyc szczegółów po to aby komuś ucynić przykrość

ja pisząc o zgorszeniu wynkajacym z rozstrzygana sporów międy katolikami za pomocą sądów państwowych nie piszę o detalach ale o zlym systemie funkcojnowania , WADZIE GENETYCZNEJ KOŚCIOŁA  a to już nie detal , to powazna choroba , zresztą nie ma kościoła bez Chrystusa a On sam powiedział [ chyba nie kłamał ] że jesli nasza sprawiedliwość nie będzie WIĘKSZA od pogańskiej nie wejdziemy do Jego Królestwa , to chyba nie jest detal ale rzecz o wymiarze PODSTAWOWYM , eśli nauczycile kościoła przed tematem czmychają no ...to moja wrodzona złośliwość jest chyba nie powiem uzasadniona ale bodaj częściowo wytłumaczona , wystarczy ? Kościól zyjący w ustawicznym zgorszeniu jest NEZDOLNY DO DAWANIA ŚWIADECTWA  O BOGU KTÓRY JEST SPRAWIEDIWOSCIĄ .Pan jest filozofem ...ni ma miłości bez sprawiedliwości .

W sytuacji kiedy władze państwowe ujmują się za ofiarami pedofilii  w kosciele , wyłapywać ich wbrew oporowi środowiska ...to jest antyewangelia

&&&&&&&&&&&&&

Ale ja o Panu , widzę wulkan energii , obecność neomal we wszystkich artykułach ,co ja widzę ?  pewne niedowartościowanie , sypie Pan autorami i cytatami jak z rękawa , obszerna to wiedza , bo widzi Pan ja część tych autorów znam tylko pobieżnie a uczyłem się podstaw filozofii marksistowskiej [ o ile to filozofia ] No.... ale  z tym filozofem z brodą , toś Pan "pojechał " widzę wyczuwam pewną frustrację , spokojnie , kazdy z nas ma jakieś kompleksy .

A jaki to kompleks , widzi Pan , mój kolega absolwent szkoły muzycznej onego czasu patrzyl na mnie ze zgorszeniem kiedy "przytachałem " winylowy krążek z nagraniami czterech chłopaków z Liwerpoolu , jak to ? przeciez to żaden poziom , co to za poziom ? dla niego co to byłtylko  entym numerem w filharmonii choć niektore trudniejsze "kawałki " Chopina to tak mimochodem, bez wysilku a pomimo tego oni są sławni i bogaci  ]a on numrem trzy czasem grającym przy słuchaczach 20 -30 ? 

Co ja miałem mu powiedzieć , spytałem jaką mają zaletę ci wyrośnięci amatorzy , nie potrafił powiedzieć ...czasem i mi się coś udaje ,zwróciłem uwagę ż eoni graja SWOJĄ MUZYKĘ  anie tylko odtwarzają , kopiują muzykę innych ,

Wielu było takich co to tez grali swoją muzykę a mimo wszystko im się nie udało , to zależy od wielu czynników w tym i szczęścia ALE MIELI SZANSĘ ,ktoś tylko kopiuje , cytuje dieła  innych szans nie ma jakichkolwiek , jest jedynie tlem tła i cieniem cienia.

Pan ma duże możliwości ...ale ich nie wykorzystuje.może Pan blyskotliwie sypac cytatami , ideami innych ale one już byly , zostały opisane , to grzebanie sięw dinozaurach .

===================

A kosciołwi potrzebny jet filozof [ owie ] ktory nie będie oglądał się wstecz , widzi Pan kościól działajacy jako kiosk z usługami liturgicznymi , uciekajacy przed pasterstwem czy mówiąc innym językie przed poltyką stracił już rację bytu , skad to wiem ? nie mam zdolności profetycznych ale potrafią zgrubnie określić jakich tendencji nalezy się  spodziewać odnonie tak a nie inaczej zbudowanych  organizacji .

 

NIe ma koscioła bez wspolnoty , nie ma wpołnoty bez praw ktore ją regulują - kociól się "sypie " na naszych oczach i to moze być Pana szansa , polecam , namawiam , nie wiem czy skutecznie ale  punktu widzenia "rynkowego " trafia Pan w niszę pozbawioną konkurencji .

 

Młody człowieku , broda nie czyni jeszcze folozofa , mój listonosz też ma takową i to pokaźną . Polecam temat wiodący , perłę dla której kupuje się pole , ona daje , no ...może dać widoki na życiową pomyślność , a nawet jeśli nie da , to i tak WPROWADZA PORZĄDEK , ŁAD MYŚLOWY , pozwala na selekcję myśli i wiadomosci , człowiek przestaje być chaotycznym zbiornikiem myśli i poglądów , jedne przyjmuję , inne odrzuca bo ....ma kryterium . Inaczej jego głowa jest ...damską torebką .

 

Swoim szefom może Pan zawsze powedzieć pantharei  [ nie chce mi sie sprawdzac czy to prawidłowa pisownia ] i że instytucja sie chwieje , warto mieć wyjscie alternatywne , mozna przyczaić sie jak murena i czekać . Wie Pa jak z takiej zytuacji wybrnał Kopernik ? ano , napsał że to co psze biemusi byc prawdą , i tak powstalo dzielo ktore wstrząsneło światem .

 

 Co ? że ja o egoizmie , osobistych ambicjach  , a ja lubię ambitnych , ktoś kto lubi siebie może lubić innych , ktoś kto siebie nie lubi , nie ma żadnych szans aby lubić innych .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Kim był Jezus? Przyszłość chrześcijaństwa
skierka sob, 15 sie 2020, 15:21:18

 Wie Pan ...każdy medal ma dwie strony , dziewczyny z NRD wiem coś o tym ,pamiętam te wycieczki [ szkolne !] za zachonią granicę ,  ale jest jeszcze druga strona kościelna chrześcjańska i ...narodowa , nie wiem czy sie Pan z tym zgodzi ale my Polacy mamy w sobie coś z izraelitów , wiernośc wierze ojcow wzmacnia naród o odwrotnie, polski katolicyzm po zauroczeniu zachodnim kosmolityzmem rykoszetuje upadkiem wiary . 

 

 

Boże coś Polskę ...było odśpiewywane z mocą także przez ateistów  w kościołach i nawet dla nich kościol był NIEPODWAŻALNYM AUTORYTETEM . ..ja pamiętam ...

 

 

No dobrze , ale po cóż pisać o tym co ONI ROBIĄ , proste-  bo oni robią . robią cokolwiek , niekiedy głupio ale robią my ..nic , dlatego my piszemy o nich a nikt nie pisze o nas ,bo nie pisze się o niczym ....

 

Jesteśmy tacy jacy jesteśmy w praktyce [ W. Uljanow "Lenin"] ok? To z jego pisania zapamiętałem i to się sprawdza ...nawet w Pana przypadku , bo tak czy naczej psze Pan o "nich " nie o nas, prawda , bo myludzie mamy ciało , nie tylko ducha , innego człowieka nie ma !  

 

 

 

  To jakie to KONTRPOSUNIĘCIA  natury społecznej poczynił kk w ostatnich latach , żadnych ? no to o czym my tutaj ....przecież kościół to organizacja wielomilionowa i nic , akcje charytatywne ? ...jeśli porównamy  to do góry która urodzila mysz to będzie słuszne czy nie ? Oto TŁUMY szły za Jezusem z Nazaretu WIDZĄC  CZYNY Jego [ Łk.] Cos tutaj nie gra , to naprawdę nasz Nauczyciel ? mieliśmy czynić rzeczy " nawet większe " i co ? ja {Panie odpuść] nie widzę nawet intencji do czynienia swiadectw wiary pisanych czynami , Pan wydaje sie zna środowisko , skad bierze się ta inercja ?

 

 

Jak ktoś wychodzi na ring to niechże nie ma pretensji ,że go przeciwnik pierze , jak kk sam siebie ogłasza znakiem sprzeciwu wobec tego świata to czy chce czy nie chce stoi na osi działania głównych sił tego świata i ... dostaje.  Do kogo może miec pretensje do śwata ? za to ze zamiast toczyć spory filozoficzne wciela w życie swe idee ?

 

 Kluczem do rozumienia tego zjawiska jest dla mnie homilia JP2 z 1979 roku na Placu zwycięstwa , otóż zapamiętałem człowiek nie jest w stanie zrozumieć bez Chrystusa nawet samego siebie , otóż to czego nie mamy z Chrystusa , to Jego trzydziestu lat życia , nie każdy zdaje sobie sprawę z tego że Ewangelia poza malutkimi wyjątkami opisuje w zasadzie końcówkę życia Mesjasza , te trzydzieści lat Jego życia to była praca , tak praca podstawoww wymiar ludzkiego bytowania na ziemi [ Laboram Exc. ]y tego w swoim nauczaniu po prostu nie mamy , praca niech rządzą ateiści , wielkie koncerny , niech nasi wierni będa tam im posłuszni ...no..ale niech przyjdą w niedzielę na mszę ni etego nikt wprost nie powiedział ale bywa i tak ,ze mowa ciała jest silniejsza niż mowa ust

 

... powtarzam tak dziala kramik z usługai liturgicznymi a nie kościół , człowiek to nie telewizor , telewizor jednym ruchem  kciuka można przestawić z odbioru fimu pornograficznego na transmisję mszy św. i on to zniesie , człowiek już nie ....

 

Daruje Pan ale te czyny , angażowanie się w akcje rozmaitego typu , to nie jest miejsce dla Pana. Widzi Pan największą wadą naszego życia RELIGIJNEGO jest BRAK PRZEŁOŻENIA TEGO CO KOŚCIÓŁ GLOSI NA JĘZYK PRAKTYKI SPOŁECZNEJ , tu bym Pana widział ,oceniam Pana wyżej niż na jedynie społeczne przyczynkarstwo .

 

 

Czyta Pan dużo to Pan wie , Europa jest islamizowana na ...własnym terenie kanonicznym  to jest już jest powód do wstydu , to nie złośliwość to asertywne stwierdzenie faktu , pojawia się coraz więcej jasnookich konwertytów , jak Pan mysli skąd ta bezsilność a zdrugej strony mo ctej religii , tak moc , bo to co u nas budzi trwogę- laicyzacja pierzcha przed Islamem  , dlaczego ? bo u nich WCIELANIE ZASAD RELIGII W ŻYCIE SPOLECZNE TO JEDEN FILARÓW U NAS ...NIEPRZYDATNA PRZYBUDÓWKA ,  u nas najjważniejsze jest sformułowanie i wypowiedzenie idei , dla nich bez realizacji sama idea niż ne znaczy , a któryto  wers Ewangelii o tym mówi to Pan wie , oni w tym aspekcie są bliżej Boga a tym samym mocniejsi  , zgadza się ?

 

 

Zrozumieć siebie z Chrystusem ... to znaczy przyjąć ,ż eoto Pan kosmosu PRZYJĄL LUDZKIE CIAŁO  ze wszystkimi jego ograniczeniami , ciało ludzkie wg. Bibli jest pierwotne w stosunku do ducha i oto głosicile chrześcijaństwa przyjęli bezcielesną , bezradną w stosunku do życia materialnego postawę ktora w odbiorze społecznym jest biadoleniami na temat jacy to oni ateiści są paskudni ,że tak ośmielają się żyć wg. swoich zasad , mało tego proponować te zasady młodym ludzom wychowanym w łonie kościoła , podobne oburzenia  było dziełem np. Rzymian w stosunku do chrześcijan , zgadza się ?

 

To ja pytam Pana, filozofa , oczytanego niech mi Pan to wytłumaczy ...

Czy to co piszę jest takie mało zrozumiałe ? wydaje mi się ,ze oisząc takie proste rzeczy obrażam Pana inteligencję , dlaczego wiec te proste zagadnienia sa takie niezrozumiałe dla ojców kościoła ?pomawianie ich  niski iloraz inteligencji było by nieeleganckie , więc dlaczego ? Straszliwa dychotomia  wychodzi taki 'ktoś " na kazalnicę i mówi o tym aby nieść światlo Chystusa dla świata ale co to jest , jak ta czynnośc ma wygadac w praktyce ....nie wiadomo .

Nie wiadomo

 

a/ z jaką deologią .[sama wiara jest zbyt ogólna aby stanwić o praktycznym zastosowaniu , potrzebna jest konkretyzacja , translator ]

 

 

b/ pod czyim przywództwem [ brak ośrodka koordynującego działania ]

 

 

c/ w jakich strukturach

 

 

d/ kto przeszkala wiernych w świadczeniu o Bogu np. w ekonomii . 

 

A wiem Pan dlaczego to stukam ?bo okazuje się ,że Polsce istnieje kilka ośrodków Islamu kpiąco nazywych " meczetami garażowymi "  w ktróych wierni podczas spotkań

są PRZYUCZANI jak to w sytuacji tej to a tej mają się zachowac w dziele szerzenia Islamu u nas tego nie  ma ... czyli co ? msza  czy jak by tego nie nazywać nie musi być dniem straconym dla pozostałych dni tygodnia , czyli jak ktoś  chce ...to może .

$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

 

 

Są to dwa stanowsika tak sprzeczne ,że jedno na pewno jest mądre inne ...mniej mądre , KTÓRE ? jestem ciekaw zdania p. R. Kurpiosa  .

 

 

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

 

 

Pomocniczo : jak człowiek może budowac relacje OSOBOWE  z Bogiem skoro nie potrafi tego uczynić z drugim człowiekiem i to jeszcze często , gęsto bratem [ cokolwiek by to słowo nie oznaczało ] w wierze .

 

Teoria wielkiego rozdarcia Caldwella głosi ,że wszechświat  przestanie istnieć na skutek ciągłej ekspansji ktora spowoduje UTRATĘ ŁĄCZNOSCI , WIĘZI pomiędzy cząstkami elementarnymi ,stracą sens wiązania atomowe , na ile to pasuje do kościoła ? jak dlugo może istnieć zatomizowany  kościół którego wierni ciągle się od siebie oddalają społecznie ? 

 

 

Pan wydaje się zna środowisko , kto podejmie ten PODSTAWOWY  dla istnienia kościoła problem , wybaczę mu [ kościolówi ] to że on wbrew Chrystusowi tylko ...teoretyzuje  , no to niech podejmie kościół ten temat , chociażby jedynie teoretycznie , zna Pan środowisko , dlaczego nie podejmuje ?

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szukaj

Menu Użytkownika






Nie pamiętasz hasła?

Polecamy





EWST.pl
Senior.pl
e-commerce.pl
com-media.pl
egospodarka.pl

Facebook

Patronat Kosciol.pl


Piotr Lorek, Motyw wygnania a doktryna piekła w Nowym Testamencie


Gorące tematy



  • Wszystkich Świętych i Halloween
  • In vitro
  • Tadeusz Rydzyk i Radio Maryja
  • Lustracja
  • Kreacjonizm i ewolucjonizm
  • Harry Potter
  • Pedofilia i molestowanie
  • Aborcja
  • Eutanazja
  • Homoseksualizm
  • Unieważnienie, stwierdzenie nieważności małżeństwa
  • Sonda

    Czy stosowanie kary śmierci jest zgodne z postawą chrześcijańską?

    1/1: Czy stosowanie kary śmierci jest zgodne z postawą chrześcijańską?

    Zdecydowanie tak 83,05%
    Raczej tak 1,66%
    Raczej nie 2,91%
    Zdecydowanie nie 11,65%
    Nie wiem 0,73%

    | 4,266 głosów | 0 komentarzy

    Wydarzenia

    W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń