Ekumenizm, Chrześcijaństwo, Religia - Ekumeniczny Serwis Informacyjny

Telewizja i radio o. Rydzyka szerzy nienawiść

"Poprzez Radio Maryja, szerzona jest nienawiść, nietolerancja i brak poszanowania dla ludzi o odmiennych poglądach. Udzielenie koncesji fundacji Lux Veritatis o. Rydzyka oznacza zgodę na łamanie zasad konstytucyjnych naszego państwa" - napisał w liście do KRRiT przewodniczący UW Władysław Frasyniuk.

Frasyniuk odwołał się do wyników monitoringu radia, przeprowadzonego przez departament programowy Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji przez dwa tygodnie na przełomie lutego i marca. Według Frasyniuka, wynika z nich, że na antenie pojawiają się treści antysemickie i kłamliwy przekaz słów Ojca Świętego.

Zdaniem Juliusza Brauna, w stosunku do radia o. Rydzyka KRRiT miała jedynie "uwagi". "Chodziło tu głównie o to, że w programach z udziałem słuchaczy nie zajmowano jasno określonego stanowiska w stosunku do wypowiedzi antysemickich. Nie można tego, jednak, traktować jako naruszenia prawa" - wyjaśnił.

Dodał, że Krajowa Rada nie może decydować o treści, które ktoś upowszechnia. "Może mi się bardzo nie podobać co o. Rydzyk mówi, ale dopóki nie łamie prawa - może to mówić. Oczywiście, te uwagi staną się podstawą do zwrócenia naszej uwagi na działalność ojca i jego fundacji" - zapewniał.

Braun przyznał, że pewne informacje rozpowszechniane przez Radio Maryja są naganne i zasługują na krytykę - "ale mieszczą się w granicach gwarantowanej wolności słowa". Zapewnił też, że jeśli będą skargi na telewizję "Trwam", zostanie ona objęta monitoringiem.



Trackback

Trackback URL for this entry: http://www.kosciol.pl/trackback.php/20030605235427508

No trackback comments for this entry.
Telewizja i radio o. Rydzyka szerzy nienawiść | 13 komentarzy
Komentarze należą do osób, które je zamieściły. Nie bierzemy odpowiedzialności za ich treść.
Telewizja i radio o. Rydzyka szerzy nienawiść
Churchman pią, 6 cze 2003, 00:30:22
Bardzo podoba mi sie to, co powiedzial p. Braun:
\"Może mi się bardzo nie podobać co o. Rydzyk mówi, ale dopóki nie łamie prawa - może to mówić. Braun przyznał, że pewne informacje rozpowszechniane przez Radio Maryja są naganne i zasługują na krytykę - \"ale mieszczą się w granicach gwarantowanej wolności słowa\".

Wszystko to racja. Ks. Rydzyka nie mozna karac, bo wszystko miesci sie w granicach wolnosci slowa, ale niech tez niektorzy przestana twierdzic, ze sa to slowa Ewangelii, ktore zwiastuje RM.


---
Robert Opala
 
Telewizja i radio o. Rydzyka szerzy nienawiść
martanb pią, 6 cze 2003, 10:04:46
Całkowicie się z Panem zgadzam

---
Marta
 
Telewizja i radio o. Rydzyka szerzy nienawiść
flame pią, 6 cze 2003, 10:40:44
Moge powiedziec tyle: jestem katolikiem i wstyd mi za cale to Madio Maryja i jego wypowiedzi. Sam kiedys sluchalem audycji w nim kiedy przewazaly oczywwiscie audycje religijne i nie podsycaly nienawisci rasowej oraz podstepnie nie szerzono tak jak teraz propagandy politycznej.
Najgorsze jest to ze nie maaja juz posznowania dla Papieza nie wspomne o polskich biskupach ktorych tam nigdy nie szanowano i nie uwazano jako wladzy zwierzchnej. To czy nruszaja prawo to kwestia sporna jesli chodzi o wypowiedz Brauna, etyke chrzescijanska naruszaja napewno!

---
flame
 
Telewizja i radio o. Rydzyka szerzy nienawiść
Crusader pią, 6 cze 2003, 16:01:31
Jak widać Władysław Frasynek liczy, że szczekając na Radio Maryja odbuduje dla swej kanapy politycznej poparcie ponad 3 czy 5 %, co umożliwi mu pasożytnicze życie na koszt polskiego podatnika
 
Telewizja i radio o. Rydzyka szerzy nienawiść
MarekP pią, 6 cze 2003, 16:53:23
Wpisujecie się Kochani Dyskutanci w niechwalebną tradycję mówienia o RM - wszyscy śpieszą by nie być ostatnimi w zapewnianiu, jak to się nie zgadzają z RM i jak bardzo treści głoszone z jego anteny są niedobre.
I NIKT NIE MÓWI O KONKRETACH.
Takie sobie gadanie - cały żałosny \"Rój potakiwaczy\" potakuje.

Można dyskutować o tym co leci z anteny (bynajmniej nie zgadzam się z wszystkim, a może nawet z większością) - ale z NATURY RZECZY dyskutuje się o FAKTACH, KONKRETACH.

Wtedy mógłbym powiedzieć - z tym głosem się zgadzam, z tym nie itd. A tak to robicie mniej-więcej to, co zarzucacie RM - tj. szerzycie nienawiść, a nie napominacie - gdyż napominanie wymaga wyartykułowania zastrzeżeń a nie \"poprawnie rojowego\" pospieszenia z potępieniem.

A tak - to tylko się \"roicie\". Ani z tego pożytku, ani to przyzwoite.
zniesmaczony
Marek
 
Telewizja i radio o. Rydzyka szerzy nienawiść
MarekP sob, 7 cze 2003, 17:44:35
A Tobie Adamie gratuluję kolejnego dowodu taktu.
Praktycznie jeszcze nie istnieje TV Trwam, nawet Frasyniuk nie wypowiedzial się na temat jego programu - co nie przeszkodziło dać Ci tytułu jaki dałeś ( i to w dodatku bez dodania np. \"- twierdzi Frasyniuk\".
Cóż, mógłby ktoś napisać \"Adam Ciućka szerzy nienawiść do Radia Maryja\"...
Marek
 
Telewizja i radio o. Rydzyka szerzy nienawiść
martanb sob, 7 cze 2003, 22:15:58
Panie MarkuP, Kurczaku: kajam się i proszę o wybaczenie.

---
Marta
 
Telewizja i radio o. Rydzyka szerzy nienawiść
Temistokles czw, 12 cze 2003, 10:12:43
Oczekiwałem, że w Ekumenicznym Serwisie Informacyjnym znajdę nie tylko informacje na interesujące mnie tematy, lecz także dyskusje, w których będzie widoczny \"Duch Ekumenizmu\". Jakaś mądra głowa stwierdziła kiedyś, że powinniśmy \"różnić się pięknie\". I to właśnie powinno być widoczne na tych stronach. Anonimowość, która jest tutaj zapewniona, nie zwalnia nas od szacunku dla innych, inaczej myślących, wyrażających inne od naszych poglądy. Niezrozumiała jest dla mnie beztroska Operatora, który zezwala na \"dyskusję\" przy pomocy inwektyw a nie argumentów.
A teraz o T. Rydzyku. Wystarczy kilka razy posłuchać, co ono propaguje. Zgadzam się z tymi wszystkimi, którzy mówią o udawaniu przez KRRiT, że nie wie co się dzieje. Tak jak w stosunku do treści prezentowanych w Serwisie Ekumenicznym powinnien zajmować stanowisko operator, tak w stosunku do treści prezentowanych przez Radio Maryja - KRRiT. I nie chodzi tutaj o jakąś cenzurę. Każdy ma prawo głosić wszystki treści, jakie tylko przyjdą mu do głowy. Ale każdy odpowida za głoszenie tych treści. Istnieje jeszcze przepis prawny, który powinien być przestrzegany. Już w Konstytucji mamy stosowne zapisy (a Konstytucję stosuje się bezpośredni!); są przepisy Kodeksu Administracyjnego, Karnego itd. Należy je tylko stosować. A o być albo nie być Radia Maryja stanowią również zapisy koncesji. Konia z rzędem temu, kto wykaże w jej zapisach zezwolenie Państwa na głoszenie teści np. antysemickich. KRRiT winna ostrzec, a jeżeli ostrzeżenie nie skutkuje, zamknąć Radio Maryja odbierając mu koncesję. Wszystko byłoby zgodnie z prawem. Ale kto się na to odważy!? Przecież kler katolicki jest ponad prawem! Wystarczy przypomnieć sobie sprawy dotyczące przekrętów z samochodami, z ograbieniem niepełnosprawnych, KGHM, rozkosznych pedofili w sutannach - jak ich potraktowało polskie prawo? Z pewnością nie tak jak jest traktowany \"cywil\".
Radio Maryja, to jeszcze jeden problem - problem finansowy. Do dzisiaj służby skarbowe państwa nie wyjaśniły co się stało z \"mamoną\" zbieraną na ratowanie Stoczni Gdańskiej. A zgodnie z prawem każda darowizna staje się groszem publicznym i ten, kto otrzymał pozwolenie na zbiórkę celową, ma się z zebranych kwot rozliczyć. Dokładnie! Tak jak to robi J. Owsiak, i to bez napuszczania służb skarbowych np. przez abp Życińskiego w swoich artykułach.
Chciałoby się, aby w Serwisie Ekumeniczym dyskutowano o tym jak - pomimo różnic - usuwać stereotypy, jak tzw. tolerancję zamieniać na życzliwość (pomimo różnić). Przecież wszyscy: czarni, czerwoni, katolicy, prawosławni i wyznawcy Manitou, dzieci, starcy, kobiety, mężczyźni są dziećmi Boga. A kto z nas go prawidłowo pojmuje pozostawmy to Bogu - jeżeli jest. Jeżeli go nie ma - coż, tym gorzej dla nas.

---
Temistokles
 

Szukaj

Polecamy





EWST.pl
Senior.pl
e-commerce.pl
com-media.pl
egospodarka.pl

Facebook

Patronat Kosciol.pl


Piotr Lorek, Motyw wygnania a doktryna piekła w Nowym Testamencie


Gorące tematy



  • Wielkanoc
  • In vitro
  • Tadeusz Rydzyk i Radio Maryja
  • Lustracja
  • Kreacjonizm i ewolucjonizm
  • Harry Potter
  • Pedofilia i molestowanie
  • Aborcja
  • Eutanazja
  • Homoseksualizm
  • Unieważnienie, stwierdzenie nieważności małżeństwa
  • Menu Użytkownika





    Nie masz jeszcze konta? Załóż sobie Nowy Użytkownik
    Nie pamiętasz hasła?

    Sonda

    Czy uważasz że decyzja Benedykta XVI o zdjęciu ekskomuniki z lefebrystycznych biskupów była słuszna?

    Czy uważasz że decyzja Benedykta XVI o zdjęciu ekskomuniki z lefebrystycznych biskupów była słuszna?

    •  Tak
    •  Nie
    •  Nie mam zdania
    0
    Wyniki
    | 10,637 głosów | 9 komentarzy

    Wydarzenia

    W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń