Ekumenizm, Chrześcijaństwo, Religia - Ekumeniczny Serwis Informacyjny

Homoseksualizm musi być potępiony

Problem wyświęcania homoseksualistów na księży w ogóle nie powinien być dyskutowany - uważa papież Szenuda III - zwierzchnik Koptyjskiego Kościoła Prawosławnego. Opinię taką wyraził on w przesłanym do brytyjskich księży koptyjskich orędziu - zatytułowanym: "Homoseksualizm i Kościół".

"Przede wszystkim homoseksualizm jest przeciwny naturze - podkreśla patriarcha Szenuda. - Współżycie seksualne dopuszczalne jest jedynie w małżeństwie, między mężczyzną a kobietą, mężem a żoną. Wszystko inne jest anormalne i przeciwne naturze". Wskazuje na to, wyrażna nauka zawarta w Ewangelii, gdzie Chrystus jasno określa, że od początku Bóg stworzył ludzi - mężem i żoną.

Papież Szenuda przypomina także, że zarówno w Starym, jak i Nowym Testamencie znaleźć można zdecydowane potępienia aktów homoseksualnych i ostrzeżenie, że ci, którzy się ich dopuszczają - nie osiągnął Królestwa Niebieskiego.

Zdaniem Szenudy - Bóg w czasach współczesnych daje homoseksualistom szansę na nawrócenie. Jedną z nich jest - paradokslanie AIDS, która zabija ludzkie ciało powoli, ale ... daje szansę nawrócenia się do nieskończonej Boskiej Miłości. Niestety wielu z niej nie korzysta - zwraca uwagę koptyjski patriarcha.

Akceptacja homoseksualizmu jest również czynem sprzeciwiającym się dobremu imieniu chrześcijaństwa - podkreśla Szenuda i dodaje, że - według niego homoseksualizm sprzeciwia się również tajemnicy Kościoła. "Co możemy powiedzieć o odnowie życia, przemianie życia przez chrześcijaństwo - jeśli takie zjawiska istnieją wewnątrz Kościoła?" - retorycznie pyta Szenuda i dodaje jeszcze jedno dramatyczne pytanie: "Co ludzie będą mówić o chrześcijaństwie, jeśli takie rzeczy dzieją się w Kościele?".

Zdaniem zwierzchnika Kościoła koptyjskiego, homoseksualiści mogą mieć tylko jedno prawo w kościele. Jest nim, prawo do pokuty.

Sam pomysł wyświęcania homoseksualistów na kapłanów jest, co wyraźnie podkreśla papież, sprzeczny ze wszystkim co Święta Tradycja uważa za prawosławne. Co więcej, zdaniem Szenudy, kapłani homoseksualiści nie mieliby najmniejszego moralnego autorytetu. "Jeśli on nie jest w stanie sam siebie kontrolować, to jakby mógł wzywać do tego innych. Jeśli nie znalazł pokoju i piękna w świętym życiu - to jak może zachęcać do niego innych?" - wskazuje papież i dodaje, że w ustach takiego duchownego chrześcijaństwo przekształciłoby się tylko w teorię, albo co gorsza fantazję.

Szenuda odrzuca również przekonanie, że homoseksualizm jest miłością między dwoma mężczyznami. "Miłość musi być duchowa, musi być czysta. Kochamy innych w czystości. Kochamy ich w Duchu. I miłość do innych nie może sprzeciwiać się miłości do Boga (...)  Kochamy w Panu - nie przeciwko Niemu. Miłość homoseksualna nie jest więć miłością, ale pożądaniem (...) Słowo miłość nie może być użyte do takich związków, bowiem w Ewangelii napisane jest, że Bóg jest miłością (...) Czy miłość może być destrukcją? Jeśli ktoś kocha drugiego człowieka, to czyż może chcieć jego zguby w życiu doczesnym i wiecznym?" - podkreśla papież koptyjski.

Patriarcha podkreśla również, że nawet jeśli homoseksualizm jest wrodzony (choć sam tak nie uważa), to fakt ten nie usprawiedliwia jego akceptacji przez chrześcijan. Nie mają oni prawa do powiedzenia homoseksualiście, że jego postępowanie jest odpowiednie i moralne, akceptowalne przez Kościół, ale powinni się za niego modlić, wspomagać go duchowo i medycznie, a przede wszystkim ofiarowywać mu pojednanie z Bogiem i przypominać, że homoseksualista - uprawiający akty homoseksualne - nie może wejść do Królestwa Bożego.

Zobacz też inne artykuły na temat nauczania i praktyki kościołów chrześcijańskich w stosunku do jednopłciowych związków.



Trackback

Trackback URL for this entry: http://www.kosciol.pl/trackback.php/20030819143911553

No trackback comments for this entry.
Homoseksualizm musi być potępiony | 26 komentarzy
Komentarze należą do osób, które je zamieściły. Nie bierzemy odpowiedzialności za ich treść.
Chory czlowiek
Kazik śro, 20 sie 2003, 09:59:31
>Bóg w czasach współczesnych daje homoseksualistom szansę >na nawrócenie. Jedną z nich jest - paradokslanie AIDS, >która zabija ludzkie ciało powoli, ale ... daje szansę >nawrócenia się do nieskończonej Boskiej Miłości. Niestety >wielu z niej nie korzysta - zwraca uwagę koptyjski >patriarcha.

Chiry, chory, chory czlowiek....
Kazik
 
Homoseksualizm musi być potępiony - rzetelność informacji?
horseradish śro, 20 sie 2003, 18:39:06
Zmuszony jestem spytać o Redaktora Naczelnego serwisu o źródło jego informacji. Poszperałem trochę w koptyjskich stronach netu i oto co znalazłem pod adresem http://www.lacopts.org/general.php?id=P21. (strona koptyjskiej diecezji w Los Angeles.
Jest to tekst przemówienia Szenoudy III wygłoszonego 26 listopada 1990 w wielkiej Brytanii, wobec audytorium złożonego głównie z anglikańskich duchownych. Poniżej cytuję fragmenty:
\"First of all, homosexuality is against nature. Sexual expression is permitted only within marriage, between man and woman, male and female. Anything else is an abnormality and is against nature.\"
W tekście powyżej: \"Przede wszystkim homoseksualizm jest przeciwny naturze. Współżycie seksualne dopuszczalne jest jedynie w małżeństwie, między mężczyzną a kobietą, mężem a żoną. Wszystko inne jest anormalne i przeciwne naturze\".

\"Homosexuality is against the good name of Christianity.\"
Omówienie w tekście: \"Akceptacja homoseksualizmu jest również czynem sprzeciwiającym się dobremu imieniu chrześcijaństwa - podkreśla Szenuda\"

\"What can we say about the renewal of life, the transfigured life in Christianity if such defilement exists within the Church? \"
W tekście: \"Co możemy powiedzieć o odnowie życia, przemianie życia przez chrześcijaństwo - jeśli takie zjawiska istnieją wewnątrz Kościoła?\"

„What rights are there for homosexuals? The only right is to be led to repentance.”
Omówienie w tekście: „Zdaniem zwierzchnika Kościoła koptyjskiego, homoseksualiści mogą mieć tylko jedno prawo w kościele. Jest nim, prawo do pokuty.”

„If he cannot control himself, how can he guide others to such control? If he finds no peace or beauty in the holy life, how can he speak with confidence to others about the holy life?”
W tekście: \"Jeśli on nie jest w stanie sam siebie kontrolować, to jakby mógł wzywać do tego innych. Jeśli nie znalazł pokoju i piękna w świętym życiu - to jak może zachęcać do niego innych?\"

„. Love should be spiritual; love should be pure. We love others in purity.
. We love others in the Spirit. And loving others should not be against our love of God (...). We love in the Lord, not against. The homosexual love is not love, but lust(...). The word love is not suitable for such a relation, because in the Gospel we say, ‘God is love.’ (...) Is this love or destruction? If a person loves a man, can he lead this man to lose his eternity and be punished in the next life?”
W tekście: \"Miłość musi być duchowa, musi być czysta. Kochamy innych w czystości. Kochamy ich w Duchu. I miłość do innych nie może sprzeciwiać się miłości do Boga (...) Kochamy w Panu - nie przeciwko Niemu. Miłość homoseksualna nie jest więć miłością, ale pożądaniem (...) Słowo miłość nie może być użyte do takich związków, bowiem w Ewangelii napisane jest, że Bóg jest miłością (...) Czy miłość może być destrukcją? Jeśli ktoś kocha drugiego człowieka, to czyż może chcieć jego zguby w życiu doczesnym i wiecznym?\"

„No sodomite can enter the kingdom of God.”
Omówienie w tekście: „Homoseksualista - uprawiający akty homoseksualne - nie może wejść do Królestwa Bożego.”

Na koniec tekst kluczowy, wywołujący największą obrazę homofili:
„In our present day I believe that our Lord has given all of us something quite remarkable to consider. AIDS has come to many that persist in a lifestyle that places them in both temporal and eternal risk. Death, as a predictable consequence of infection, usually comes slowly. It is possible that those who have been infected may reflect upon what God has willed for them, rather than what they have willed for themselves. I do not mean the disease itself, but rather the holy life to which they have been called. Unfortunately, many do not even fear such a warning, even though they suffer a defilement of the body.”
Ani słowa o karze Bożej. wręcz przeciwnie – wolą Boża wobec każdego, także chorego na AIDS homoseksualisty jest święte życie.
A co do grup ryzyka, to musicie uczciwie przyznać, Panowie, że w 1990 roku sytuacja wyglądała odmiennie od dzisiejszej.
Pozdrawiam
Piotr




 
Polscy kalwini
Kazik czw, 21 sie 2003, 09:31:48
Jako kalwin odpowiem na zarzuty odnosnie mojego wyznania.
Co do kalwinow, to byl to S.P. ks Bogdan Tranda i jego glos byl jednym z nielicznych rozsadnych glosow w tej dyskusji i jak zawsze utonal w morzu glupoty. My kalwini do dzisiaj jestesmy dumni z tamtej jego wypowiedzi.
Co do zarzutu milczenia, to biorac pod uwage milczenie kosciola rzymskiego na temat wojny w Iraku, epidemii AIDS w Afryce i tegorocznym glodzie (15 milionow glodujacych) oraz milczenie od lat na temat przemocy domowej, zanim zaczaklbym zarzucac innym milczenie radzilbym zapytac swoich biskupow, dlaczego oni milcza gdy kamienie wolaja
Kazimierz Bem
 

Szukaj

Polecamy





EWST.pl
Senior.pl
e-commerce.pl
com-media.pl
egospodarka.pl

Facebook

Patronat Kosciol.pl


Piotr Lorek, Motyw wygnania a doktryna piekła w Nowym Testamencie


Gorące tematy



  • Wielkanoc
  • In vitro
  • Tadeusz Rydzyk i Radio Maryja
  • Lustracja
  • Kreacjonizm i ewolucjonizm
  • Harry Potter
  • Pedofilia i molestowanie
  • Aborcja
  • Eutanazja
  • Homoseksualizm
  • Unieważnienie, stwierdzenie nieważności małżeństwa
  • Menu Użytkownika





    Nie masz jeszcze konta? Załóż sobie Nowy Użytkownik
    Nie pamiętasz hasła?

    Sonda

    Czy uważasz że decyzja Benedykta XVI o zdjęciu ekskomuniki z lefebrystycznych biskupów była słuszna?

    Czy uważasz że decyzja Benedykta XVI o zdjęciu ekskomuniki z lefebrystycznych biskupów była słuszna?

    •  Tak
    •  Nie
    •  Nie mam zdania
    0
    Wyniki
    | 10,655 głosów | 9 komentarzy

    Wydarzenia

    W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń