Ekumenizm, Chrześcijaństwo, Religia - Ekumeniczny Serwis Informacyjny

Mandala Krwi będzie zrekonstruowana

Najstarsza kolorowa mandala w Japonii, zwana Mandalą Krwi, zostanie odtworzona w świątyni Kongobuji za pomocą zaawansowanych technicznie urządzeń w ciągu zaplanowanego na 10 lat Projektu Mandala.

Świątynia Kongobuji znajduje się na górze Koya w prefekturze Wakayama i jest jednym z centrów japońskiej szkoły shingon (chiń. chen-yen), wprowadzonej do Japonii przez mnicha Kukaia (jego pośmiertne imię to Kobo Daishi, 774-835), który studiował buddyzm ezoteryczny u mistrzów indyjskich w starej chińskiej stolicy Chang'an. Postać Kukaia, który w swojej działalności łączył tradycje duchowe Indii, Chin i Japonii, symbolizuje możliwość współistnienia i wzajemnego ubogacania się poszczególnych kultur i religii. Władze świątyni Kongobuji we współpracy z Eiheiji, świątynią zen szkoły soto (prefektura Fukui), postanowiły uczcić przypadające na 2016 r. uroczystości 1200-lecia budowy Kongobuji m.in. poprzez przeprowadzenie dokładnych badań nad tzw. Mandalą Krwi, namalowaną według mandali przywiezionej z Chin przez Kukaia.

W buddyzmie ezoterycznym mandala (słowo pochodzące z sanskryckiego "maalam", krąg) jest ikonograficznym symbolem jedności wszechświata, przedstawianego zwykle jako diagram pałacu z czterema bramami w czterech kierunkach i centrum, w którym znajduje się postać głównego buddy otoczonego buddami i bodhisattwami towarzyszącymi. Mandala służy do kontemplowania w czasie medytacji - każda z użytych w niej postaci i przedmiotów ma swoje znaczenie, reprezentując jakiś aspekt poznania lub przypominając medytującemu o zasadach, do jakich powinien się stosować, by medytacja była owocna.

Mandala Krwi, jeden ze skarbów kultury japońskiej, składa się z dwóch części: Mandali Świata Diamentowego (jap. Kongokai, sanskr. Vajradhatu, czyli świata, w którym włada niezniszczalna i zwycięska prawda, której symbolem jest diament) i Mandali Matczynego Łona (jap. Taizokai, sanskr. Garbhadhatu, czyli świata, w którym znajduje się praktykujący nowicjusz, pragnący wykorzystać możliwości osiągnięcia przebudzenia). Obydwie części mają wymiary 4.27 m na 3.94 m każda i zostały namalowane na siedmiu płatach jedwabiu; według zapisów świątynnych miały zostać zawieszone w głównym holu świątyni, odbudowanym po pożarze w 1149 r. Według legendy opisanej w trzecim zwoju eposu wojennego z okresu Kamakura, "Opowieści o Heike" ("Heike monogatari"), głowa rodu Heike, Taira-no Kiyomori (1118-1181), który przyczynił się do restauracji świątyni, dodał kroplę swojej krwi z czoła do farby, którą została namalowana korona Buddy Powszechnego Oświecenia, Dainichi Nyorai, w Mandali Matczynego Łona - stąd też nazwa Mandala Krwi (jap. chi mandara).

Ponieważ mandala znacznie wyblakła i jest uszkodzona, władze świątynne zdecydowały się na użycie reprodukcji w celu przedstawienia filozofii mandali współczesnemu światu. Rozpoczęto już wstępne fotografowanie mandali przy użyciu najnowszych technik, w celu wydobycia dotychczas nie poznanych szczegółów. Planowane jest poddanie mandali działaniu promieni rentgenowskich i promieni ultrafioletowych, a następnie skomputeryzowanie danych. Przeanalizowane zostaną użyte barwniki, a także szkice, obecnie niewidoczne na powierzchni. Po dokładnym przebadaniu oryginalnego malowidła na jedwabiu pochodzącego z terenów, przez który przechodził Jedwabny Szlak, zostanie sporządzona wierna kopia mandali, przy użyciu tradycyjnych sproszkowanych barwników pochodzenia mineralnego.

W Centrum Edukacyjnym Koyasan-Daishi, niedaleko świątyni Kongobuji, Mandala Krwi zostanie przedstawiona także za pomocą trójwymiarowych iluminowanych ilustracji na trzech warstwach szkła. Równoległym przedsięwzięciem będzie forum na temat kultury mandali, które w przyszłym roku ma się odbyć w Tokio i Osace. Towarzyszącymi wydarzeniami będą koncerty muzyki liturgicznej i wielka wystawa na temat historii buddyzmu ezoterycznego.


Trackback

Trackback URL for this entry: http://www.kosciol.pl/trackback.php/2003082809551265

No trackback comments for this entry.
Mandala Krwi będzie zrekonstruowana | 0 komentarzy
Komentarze należą do osób, które je zamieściły. Nie bierzemy odpowiedzialności za ich treść.

Szukaj

Menu Użytkownika





Nie masz jeszcze konta? Załóż sobie Nowy Użytkownik
Nie pamiętasz hasła?

Polecamy





EWST.pl
Senior.pl
e-commerce.pl
com-media.pl
egospodarka.pl

Facebook

Patronat Kosciol.pl


Piotr Lorek, Motyw wygnania a doktryna piekła w Nowym Testamencie


Gorące tematy



  • Wszystkich Świętych i Halloween
  • In vitro
  • Tadeusz Rydzyk i Radio Maryja
  • Lustracja
  • Kreacjonizm i ewolucjonizm
  • Harry Potter
  • Pedofilia i molestowanie
  • Aborcja
  • Eutanazja
  • Homoseksualizm
  • Unieważnienie, stwierdzenie nieważności małżeństwa
  • Sonda

    Czy stosowanie kary śmierci jest zgodne z postawą chrześcijańską?

    1/1: Czy stosowanie kary śmierci jest zgodne z postawą chrześcijańską?

    Zdecydowanie tak 83,05%
    Raczej tak 1,66%
    Raczej nie 2,91%
    Zdecydowanie nie 11,65%
    Nie wiem 0,73%

    | 4,266 głosów | 0 komentarzy

    Wydarzenia

    W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń