Ekumenizm, Chrześcijaństwo, Religia - Ekumeniczny Serwis Informacyjny

Prawie połowa szpitali katolickich w USA udostępnia pigułki poronne

Badania zlecone przez organizacje popierające aborcję, takie jak fundacja Johna Mercka czy stowarzyszenie Wolny Wybór Katolików przyniosły zaskakujące rezultaty. Okazało się, iż tylko 55% personelu medycznego z 597 katolickich szpitali w USA odmówiło podania środka wywołującego poronienie u kobiet w ciąży.



Pigułka taka jest bardzo skuteczna, oddziela bowiem uformowany już zarodek od ściany macicy, co w konsekwencji usuwa niechcianą ciążę. Katolicyzm sprzeciwia się jednak jakimkolwiek formom aborcji, na każdym etapie rozwoju zarodka. Pigułka poronna nie jest w tym wypadku żadnym wyjątkiem. Zażycie takiego środka jest ekwiwalentem zwykłego morderstwa, co w konsekwencji obarcza daną kobietę najcięższym grzechem.

Jednakże szpitale katolickie, które odmawiają swoim pacjentom prawa choćby do informacji na temat środków poronnych mogą mieć problemy z obowiązującym w niektórych obszarach USA prawem. W stanach Waszyngton, Illinois oraz Kalifornia istnieje nakaz, aby w szpitalach znajdowały się pomieszczenia przeznaczone dla ofiar gwałtów, w których można by uzyskać szczegółowe informacje o środkach wywołujących poronienia.

“To, w jaki sposób działają szpitale katolickie jest podyktowane wiarą i jej ograniczeniami” – mówi siostra Sharon Park, przewodnicząca Konferencji Katolików w stanie Waszyngton. „Instytucje te wypełniają nakazy naszej wiary katolickiej, a działania zgodne z wyznawaną wiarą są gwarantowane przez Pierwszą Poprawkę do Konstytucji”.

Pytanie o pozostawanie w zgodzie z naukami religijnymi katolickich szpitali pozostaje jednak nierozstrzygnięte. Dokument „Etyczne i Religijne Dyrektywy dla Placówek Medycznych”, wedle którego powinny działać katolickie szpitale zawiera w sobie treści pozostawiające wątpliwości, co do pewnych aspektów niechcianych ciąży. Jedna z klauzul brzmi, iż kobieta, która została zgwałcona powinna mieć możliwość bronienia się przed skutkami oraz następstwami seksualnej napaści. 

Zarządzenie mówi, że jeśli po zrobieniu specjalistycznych badań nie ma dowodu na to, że zapłodnienie nastąpiło, poszkodowanej mogą zostać dostarczone środki zapobiegające owulacji i przenikaniu spermy. Niestety wiarygodne przeprowadzenie testów ciążowych w kilka godzin po akcie seksualnym jest praktycznie niewykonalne. Pigułka poronna musi zostać podana zaś w odstępie czasu nie dłuższym niż 72 godziny od ewentualnego poczęcia. W ciągu tak krótkiego okresu nawet badania krwi nie mogą przesądzić o tym, czy kobieta jest w ciąży. Siostra Sharon Park uważa, że użycie pigułki poronnej powinno być dozwolone w niektórych przypadkach, ponieważ i tak medykament nie zawsze jest skuteczny.

Powyższe dwuznaczności są siłą napędową dla dyskusji toczących się w części szpitali katolickich. Co raz częstsze odchodzenie od ścisłego przestrzegania nakazów religijnych powoduje, iż niektóre środowiska chcą wprowadzić także przyzwolenie na badania prenatalne, mogące wykryć upośledzone dziecko przed jego urodzeniem oraz pasywną eutanazję.



Trackback

Trackback URL for this entry: http://www.kosciol.pl/trackback.php/20050508214334517

No trackback comments for this entry.
Prawie połowa szpitali katolickich w USA udostępnia pigułki poronne | 0 komentarzy
Komentarze należą do osób, które je zamieściły. Nie bierzemy odpowiedzialności za ich treść.

Szukaj

Polecamy





EWST.pl
Senior.pl
e-commerce.pl
com-media.pl
egospodarka.pl

Facebook

Patronat Kosciol.pl


Piotr Lorek, Motyw wygnania a doktryna piekła w Nowym Testamencie


Gorące tematy



  • Wielkanoc
  • In vitro
  • Tadeusz Rydzyk i Radio Maryja
  • Lustracja
  • Kreacjonizm i ewolucjonizm
  • Harry Potter
  • Pedofilia i molestowanie
  • Aborcja
  • Eutanazja
  • Homoseksualizm
  • Unieważnienie, stwierdzenie nieważności małżeństwa
  • Menu Użytkownika





    Nie masz jeszcze konta? Załóż sobie Nowy Użytkownik
    Nie pamiętasz hasła?

    Sonda

    Czy uważasz że decyzja Benedykta XVI o zdjęciu ekskomuniki z lefebrystycznych biskupów była słuszna?

    Czy uważasz że decyzja Benedykta XVI o zdjęciu ekskomuniki z lefebrystycznych biskupów była słuszna?

    •  Tak
    •  Nie
    •  Nie mam zdania
    0
    Wyniki
    | 10,669 głosów | 9 komentarzy

    Wydarzenia

    W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń