Listy od czytelników
Europejscy Darwiniści chcą, aby koncepcje Inteligentnego Projektu uznać za sprzeczną z prawem ponieważ stanowi ona „zagrożenie dla praw człowieka” – informuje angielskojęzyczna strona internetowa Evolution News & Views.

Rada Europy pretenduje do miana wiodącej w Europie instytucji stojącej na straży praw człowieka. W czerwcu jednak jedna z działającej przy Radzie Europy komisji - Komisja Kultury, Nauki i Edukacji, wydala raport: - „Committee Report”, w którym proponuje zakaz nauczania treści zawierających informacje o Inteligentnym Projekcie sugerując, że Inteligentny Projekt może stanowić zagrożenia dla praw człowieka. Czasopismo „Uncomon Descent” zajmowało się ta sprawą dokładnie, a stacja telewizyjna ARN podała ostatnio wiadomość, że Europejskie Centrum Prawa i Sprawiedliwości [ECLJ] -instytucja przychylnie nastawiona do koncepcji Inteligentnego Projektu i stowarzyszona z Amerykańskim centrum Prawa i Sprawiedliwości [ACLJ], wydała memorandum [„ECLJ Memo”], który demaskuje całą hipokryzję raportu.

Europejskie Centrum Prawa I Sprawiedliwości [ECLJ] w swoim memorandum zauważa, że sam organ ustawodawczy Rady Europy, którym jest Zgromadzenie Parlamentarne oświadczyło, że: „Historia udowodniła, że naruszanie wolności akademickiej (…) zawsze kończyło się spadkiem zdolności intelektualnych, a w konsekwencji prowadziło do stagnacji społecznej i ekonomicznej”. Co więcej Europejski Sąd Praw Człowieka stwierdził, że: „pluralizm, tolerancja i otwartość” są tymi nienaruszalnymi elementami, którym każde demokratycznie rządzone społeczeństwo powinno się podporządkować.” Komisja Rady Europy do spraw Kultury, Nauki i Edukacji wydaje się nie zauważać tych wartości w odniesieniu do koncepcji Inteligentnego Projektu. Tak naprawdę raport Komisji traktuje darwinowską teorię ewolucji jak dogmat religijny, w którym wszystko co „wątpliwe” należy powstrzymać za pomocą kontroli procesu myślowego. Raport Komisji stwierdza: „Bez wątpienia nie ma wątpliwości co do tego, że teoria ewolucji leży u podstaw naszego pojmowania wszechświata i życia na ziemi. Z tego względu koncepcja Inteligentnego Projektu musi być „zwalczana” gdyż należy unikać sytuacji kiedy wątpliwości w odniesieniu do teorii ewolucji zakradają sie w umysły jednostek. Rady Europy twierdzi, że stoi na straży praw człowieka i demokracji opartej na zasadach pluralizmu. Jednakże treść memorandum Europejskiej Komisji Prawa i Sprawiedliwości jasno wskazuje na to, że to właśnie raport Komisji Rady Europy do spraw Kultury, Nauki i Edukacji zagraża wartościom wolnego społeczeństwa:

(Memorandum Europejskiego Centrum Prawa I Sprawiedliwości do Komisji Europejskiej w sprawie projektu rezolucji dotyczącego raportu o: “Niebezpieczeństwach Kreacjonizmu w Edukacji”.

8 czerwca 2007 roku Komisja Rady Europy d/s Kultury, Nauki I Edukacji przedstawiła roboczy dokument; „Raport na temat niebezpieczeństw kreacjonizmu w procesie kształcenia” składający się z 19 artykułów Projektu Rezolucji - („Rezolucja”] Raport ma na celu poprzedzić dyskusje naukową na temat różnic pomiędzy teoriami ewolucji i kreacjonizmu, czy też koncepcji inteligentnego projektu. Celem raportu jest także zahamowanie procesu edukacyjnego dzieci poprzez ograniczenie zgłębiania wyżej wymienionych treści na poziomie szkolnym, co w skuteczny sposób narusza prawa do swobodnego praktykowania religii, czy wypowiadania się (…) Uszanowanie takich wartości jak pluralizm czy odmienność to przymioty społeczeństwa demokratycznego. Raport nie honoruje wolności wypowiadania poglądów przez nauczycieli, badaczy, czy studentów ponieważ jego zamierzeniem jest wykorzenienie alternatywnego do teorii Darwina modelu powstania życia na ziemi, podnosząc, w ten sposób teorię ewolucji, do pozycji dogmatu religijnego.

Memorandum Europejskiego Centrum Prawa I Sprawiedliwości warto przeczytać ponieważ odsłania ono hipokryzję autorów raportu Komisji. Kończy się ono następującą konkluzją: „Zgromadzenie Parlamentarne Rady Europy powinno odrzucić rezolucję jako sprzeczną z celami i ideałami Rady Europy.

Jak donosi Reuters Rada Europy ustaliła już termin głosowania nad przyjęciem raportu.

Autora artykułu prosimy o kontakt pod adresem redakcja@kosciol.pl w celu uzupełnienia danych

Chcą kryminalizować "inteligentny projekt" | 16 komentarzy
swiatlo pią, 24 sie 2007, 22:01:51
Totalniacy przewrotni. Niewielu ma odwage wiejsc w tryby ich machinie. Ci zamordysci napedzaja spirale terroru politycznej poprawnosci i zowia sie jednoczesnie pluralistycznymi? Nie tylko w sprawe Inteligentnego Projektu parlizuja, ale takze inne dziedziny nauki orzekajac jakie badania, sa wspolczesnym swietokractwem i myslozbrodnia. Np. potepienia godne wg tych sowietow sa badania nad roznicami rasowymi, lekarstwem na homoseksualizm, dochodzenie prawdy o faktach historycznych jak np rozmiar holokaustu. Ktos moze dodac cos jeszcze?
Dlatego nalezy mowic tylko krytcznie o organizacjach UE i w zaden sposob nie afirmowac np. piszac listy ,czy jakies petycje. Ignorowac, dzieciom tlumaczyc jak sprawy stoja.

apalla sob, 25 sie 2007, 01:17:36

Niestety, stopień naukowy nie chroni przed bigoterią, a ewolucjonizm jest formą religii. Ludzie ci bronią dorobku całego swego życia, a zatem stanowisk, reputacji, dochodów, dlatego nie spasują nawet w obliczu faktów, które podważają kult ich świętej krówki.

Jedną z książek dotyczących inteligentnego projektu jest "Czarna skrzynka Darwina" autorstwa prof. M.J. Behe, której recenzję opublikowałem niedawno na witrynie www.kosciol.pl pod tytułem "Teoria Darwina obalona?"

mateuszwroc sob, 25 sie 2007, 08:08:18
W mojej opinii to ewolucjonizm zagraża prawom człowieka i nie tylko.

Po pierwsze, według ewolucjonizmu człowiek jest zwierzęciem takim, jak każde inne zwierzę. Dlaczego więc ma jakąś "godność człowieka", z której owe prawa człowieka wypływają? Jakie jest biologiczne uzasadnienie i empiryczne dowody na istnienie czegoś takiego jak "godność człowieka".

Po drugie, ewolucjonizm opiera się na prawie silniejszego - mocniejsze osobniki przetrwają, słabsze nie. Jakie jest więc ewolucyjne uzasadnienie naszej troski o inne gatunki, troski o innych ludzi? Przecież rzekomo powinno nam zależeć na przetrwaniu naszych własnych genów. Zresztą skoro wyginęły tysiące gatunków dinozaurów i nic się katastroficznego nie stało, to po co chronimy inne gatunki, ba - innych ludzi?! Z ewolucyjnego punktu widzenia jest to irracjonalne, bo chronimy konkurencję.

"Nikt nie może się zbawić, jeżeli nie trwa w łonie Kościoła katolickiego i w łączności z nim." Sobór Florencki

wojtekae sob, 25 sie 2007, 11:37:21

Inteligentny projekt to science buble i tak nie powinno uczyć się w szkołach o magii, o kamieniach filozoficznych, kartach tarota i porwaniach przez kosmitów. Nie uważam, aby rezolucja zakazująca traktowania na zajęciach biologii(?) o kreacjonizmie była zła. Można oczywiście o tym wspomnieć i należy jako o światopoglądzie panującym powszechnie w przeszłości i zagrożeniu skażenia nauki przez religijne brednie. Należy uczyć dzieci krytycznego myslenia po prostu.

Panie Alfredzie co do M.Behe to jego teorię "systemów nieredukowalnie złożonych" wsadzić możemy między bajki i również wspomnieć w kontekście historycznym. Co do godności człowieka. To zadziwnia mnie wręcz fakt przyjmowania przez teistów fanatyków stanowiska konstruktywistycznego. Przecież tyle mówicie o duchowości więc dziwi mnie komentarz Mateusza, że jakoby człowiek nie miał podstaw do posiadania godności z racji bycia zwierzęcym organizmem. Przecież mówicie o duszy, a ja o niezwykłej inteligencji i wrażliwości naszego gatunku. Pan Mateusz nie rozumie najwidoczniej na czym polega altruizm społeczny, ani nie zapoznał się nigdy z założeniami teorii gier. Bo po co? Biblia o tym nie wspomina. Co do wypowiedzi odnośnie Holocaustu to autor wystawia sobie fatalne świadectwo. Żenada.

Pozdrawiam.

diakon Piotr sob, 25 sie 2007, 21:02:12
Istotnie, przerażające totalniactwo. Brrrr...

apalla nie, 26 sie 2007, 00:57:35

Jeśli coś jest bajką, to jest nią raczej opowieść o żabie, która stała się księciem, jaką oferuje ewolucjonizm w miejsce dowodów natury empirycznej.

wojtekae nie, 26 sie 2007, 19:16:52
Jakich dowodów? Z Biblii? Powiedzenie, że nie mamy pewności lub po prostu nie wiemy jak zaszedł dany proces to w nauce normalna sprawa. Wiele jeszcze odkryć przed nami. A mówienie, że skoro nie wiem jak to się stało, a więc na pewno Demiurg to uczynił jest błazeństwem.

ryszrd czw, 30 sie 2007, 22:42:58

Wojtekae  M.Behe i jego teorię "systemów nieredukowalnie złożonych" wydają się rozsądne bo to właśnie widać w przyrodzie. Czy widziałeś kiedyś pół serca albo oka?

Twoje hipotezy ewolucyjne wsadzić możemy między bajki.

Wojtekae nikt ci nie każe wierzyć w rzeczy sprzeczne z św empirycznym.

Pozdrawiam i rzyczę powodzenia..

wojtekae pią, 31 sie 2007, 20:01:16
Wystarczy tylko porównać rozwój oka, czy serca u kręgowców, aby zauważyć te "pół serca", czy "pół oka". Polecam również zapoznanie się z anatomią, czy to człowieka, czy też innych zwierząt. Wiem, że nauka jest trudna i zajmuje więcej czasu niż uganianie się za duchami, ale dzięki niej człowiek poznaje prawdę i buduje sądy o świecie opierając się na prawdziwych danych. Dzięki czemu nie popada w śmieszność i co ważniejsze nie jest źródłem nieszczęść dla innych chcąc dopasować naturę do własnego widzi mi się.

ryszrd sob, 8 wrz 2007, 22:18:00
Nie chodzi o kwestionowanie rzetelnej nauki tylko filozoficzne aspekty które każą jej trzymać się ewolucyjnych hipotez mimo coraz to nowych danych że jest to błędna koncepcja nie mająca potwierdzenia w eksperym. itp.

Jeśli oko w ogóle powstało na drodze ewolucji to musiało to się stać wielokrotnie co najmniej 40 razy przy założeniu ze ewolucja jest możliwa i za każdym razem etap pośredni musi być korzystny dla organizmu. To samo można powiedzieć o echolokacji u nietoperzy i delfinów.  Jak ślepe siły natury odkryły te możliwości i do nich ślepo doszły.

Dominujący w kręgach naukowych światopogląd naturalistyczny wpływa na obowiązujące teorie naukowe. Darwinizm wyrósł na bazie XIX-wiecznego naturalizmu.

Pogląd ten z góry odrzuca wszystko to, co nadprzyrodzone. Czy jednak założone z góry nieistnienie projektanta jest równoznaczne z neutralnością światopoglądową?

A jak się ma to do zakładanej przez naukę obiektywnej oceny faktów? Do poszukiwania prawdy absolutnej?

Czy tak zdefiniowana „jakoby bezstronna” nauka odrzucająca istnienie wyższej inteligencji jest godna zaufania?

Życzę powodzenia w badaniach.