Ekumenizm, Chrześcijaństwo, Religia - Ekumeniczny Serwis Informacyjny

Reklama bielizny uznana za szerzenie pornografii

Tym razem to nie Kościół i konserwatywni chrześcijanie walczą z nagością w reklamie. Producent bielizny Sloggi został oskarżony przez organizacje feministyczne z Norwegii i Szwecji o szerzenie pornografii. W następstwie zmasowanej krytyki zrezygnował z kontrowersyjnej kampanii medialnej.




"The world’s most beautiful bum" (najpiękniejsza pupa świata) to konkurs stanowiący część międzynarodowej kampanii reklamowej "Show me your Sloggi".

Rzecznik konsumentów w Norwegii i organizacja przeciwko reklamom dyskryminującym płeć w Szwecji zgłosili sprzeciw wobec konkursu ogłoszonego przez Sloggi i nagłośnili tę akcję w mediach. Producent nawoływał klientów z całego świata do przesyłania zdjęć w bieliźnie. Finał konkursu zapowiadano na październik, a na zwycięzcę czekał kontrakt fotograficzny. Jednak wspomniane organizacje w tych krajach uznały konkurs za pornograficzny.

Sofie Lindahl-Jessen, rzeczniczka skandynawskiego oddziału Sloggi, nie kryła zdumienia w rozmowie z branżowym serwisem Kampanje. Uważa, że reakcja różnych organizacji jest nieporozumieniem, gdyż konkurs adresowany jest do dorosłych klientów, a do tego nie dotyczy fotografii nagiego ciała. ”Staraliśmy się wymyślić dowcipny, oryginalny i nieszkodliwy dla nikogo konkurs. Żyjemy w 2007 roku i o naszym pomyśle można powiedzieć wiele, ale nie to, że jest to pornografia” – napisała rzecznika w oświadczeniu.

W wyniku masowej krytyki konkursu marki Sloggi (zobacz) „Najzgrabniejsza pupa świata" producent bielizny przerwał kampanię reklamową w Danii, Szwecji i Norwegii. Niepewny jest jeszcze jego los w Finlandii. W pozostałych krajach cały czas można przesyłać zdjęcia tylnej części ciała w bieliźnie. Finał konkursu ma się odbyć 1 listopada w Monachium.

W Szwecji bardzo silny jest nurt feministyczny walczący z obyczajowym wykorzystywaniem kobiet przez mężczyzn. Feministki nie tylko walczą z pornografią, prostytucją i przedmiotowym traktowaniem kobiet w reklamie. Ich wsparcie zadecydowało o nieznacznym postępie w walce z aborcją. Feministki posługują się wynikami badań o nerwowej percepcji dziecka oraz o skutkach psychicznych aborcji w dyskusji o życiu poczętym.



Reklama bielizny uznana za szerzenie pornografii | 0 komentarzy
Komentarze należą do osób, które je zamieściły. Nie bierzemy odpowiedzialności za ich treść.

Szukaj

Menu Użytkownika





Nie masz jeszcze konta? Załóż sobie Nowy Użytkownik
Nie pamiętasz hasła?

Polecamy





EWST.pl
Senior.pl
e-commerce.pl
com-media.pl
egospodarka.pl

Facebook

Patronat Kosciol.pl


Piotr Lorek, Motyw wygnania a doktryna piekła w Nowym Testamencie


Gorące tematy



  • Wszystkich Świętych i Halloween
  • In vitro
  • Tadeusz Rydzyk i Radio Maryja
  • Lustracja
  • Kreacjonizm i ewolucjonizm
  • Harry Potter
  • Pedofilia i molestowanie
  • Aborcja
  • Eutanazja
  • Homoseksualizm
  • Unieważnienie, stwierdzenie nieważności małżeństwa
  • Sonda

    Czy stosowanie kary śmierci jest zgodne z postawą chrześcijańską?

    1/1: Czy stosowanie kary śmierci jest zgodne z postawą chrześcijańską?

    Zdecydowanie tak 83,05%
    Raczej tak 1,66%
    Raczej nie 2,91%
    Zdecydowanie nie 11,65%
    Nie wiem 0,73%

    | 4,266 głosów | 0 komentarzy

    Wydarzenia

    W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń