Ekumenizm, Chrześcijaństwo, Religia - Ekumeniczny Serwis Informacyjny

Reklama bielizny uznana za szerzenie pornografii

Tym razem to nie Kościół i konserwatywni chrześcijanie walczą z nagością w reklamie. Producent bielizny Sloggi został oskarżony przez organizacje feministyczne z Norwegii i Szwecji o szerzenie pornografii. W następstwie zmasowanej krytyki zrezygnował z kontrowersyjnej kampanii medialnej.




"The world’s most beautiful bum" (najpiękniejsza pupa świata) to konkurs stanowiący część międzynarodowej kampanii reklamowej "Show me your Sloggi".

Rzecznik konsumentów w Norwegii i organizacja przeciwko reklamom dyskryminującym płeć w Szwecji zgłosili sprzeciw wobec konkursu ogłoszonego przez Sloggi i nagłośnili tę akcję w mediach. Producent nawoływał klientów z całego świata do przesyłania zdjęć w bieliźnie. Finał konkursu zapowiadano na październik, a na zwycięzcę czekał kontrakt fotograficzny. Jednak wspomniane organizacje w tych krajach uznały konkurs za pornograficzny.

Sofie Lindahl-Jessen, rzeczniczka skandynawskiego oddziału Sloggi, nie kryła zdumienia w rozmowie z branżowym serwisem Kampanje. Uważa, że reakcja różnych organizacji jest nieporozumieniem, gdyż konkurs adresowany jest do dorosłych klientów, a do tego nie dotyczy fotografii nagiego ciała. ”Staraliśmy się wymyślić dowcipny, oryginalny i nieszkodliwy dla nikogo konkurs. Żyjemy w 2007 roku i o naszym pomyśle można powiedzieć wiele, ale nie to, że jest to pornografia” – napisała rzecznika w oświadczeniu.

W wyniku masowej krytyki konkursu marki Sloggi (zobacz) „Najzgrabniejsza pupa świata" producent bielizny przerwał kampanię reklamową w Danii, Szwecji i Norwegii. Niepewny jest jeszcze jego los w Finlandii. W pozostałych krajach cały czas można przesyłać zdjęcia tylnej części ciała w bieliźnie. Finał konkursu ma się odbyć 1 listopada w Monachium.

W Szwecji bardzo silny jest nurt feministyczny walczący z obyczajowym wykorzystywaniem kobiet przez mężczyzn. Feministki nie tylko walczą z pornografią, prostytucją i przedmiotowym traktowaniem kobiet w reklamie. Ich wsparcie zadecydowało o nieznacznym postępie w walce z aborcją. Feministki posługują się wynikami badań o nerwowej percepcji dziecka oraz o skutkach psychicznych aborcji w dyskusji o życiu poczętym.



Reklama bielizny uznana za szerzenie pornografii | 0 komentarzy
Komentarze należą do osób, które je zamieściły. Nie bierzemy odpowiedzialności za ich treść.

Szukaj

Polecamy





EWST.pl
Senior.pl
e-commerce.pl
com-media.pl
egospodarka.pl

Facebook

Patronat Kosciol.pl


Piotr Lorek, Motyw wygnania a doktryna piekła w Nowym Testamencie


Gorące tematy



  • Wielkanoc
  • In vitro
  • Tadeusz Rydzyk i Radio Maryja
  • Lustracja
  • Kreacjonizm i ewolucjonizm
  • Harry Potter
  • Pedofilia i molestowanie
  • Aborcja
  • Eutanazja
  • Homoseksualizm
  • Unieważnienie, stwierdzenie nieważności małżeństwa
  • Menu Użytkownika





    Nie masz jeszcze konta? Załóż sobie Nowy Użytkownik
    Nie pamiętasz hasła?

    Sonda

    Czy uważasz że decyzja Benedykta XVI o zdjęciu ekskomuniki z lefebrystycznych biskupów była słuszna?

    Czy uważasz że decyzja Benedykta XVI o zdjęciu ekskomuniki z lefebrystycznych biskupów była słuszna?

    •  Tak
    •  Nie
    •  Nie mam zdania
    0
    Wyniki
    | 10,618 głosów | 9 komentarzy

    Wydarzenia

    W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń