Ekumenizm, Chrześcijaństwo, Religia - Ekumeniczny Serwis Informacyjny

Kościół wobec protokołów z Maputo

Kraje Trzeciego Świata obsesyjnie pchane są ku rozwiązaniom zwiększającym dostęp do sterylizacji, aborcji i antykoncepcji. Ponieważ są one obce mentalnie krajom czarnego lądu i Ameryki płd. Bank światowy i inne "dziwne" organizacje międzynarodowe posługują się przemyślnymi fortelami prawnymi oraz naciskami ekonomicznymi i politycznymi. Np. warunkiem pozyskania pożyczki przez Argentynę w 2003 r. była zgoda na sterylizację w regionach wiejskich.



Kraje afrykańskie wielokrotnie opierały się presji, by dopuścić aborcję jako formę regulacji narodzin, nadać prawa związkom homoseksualnym czy preferować antykoncepcję w zwalczaniu AIDS.

Opór jednak został przełamany. W Maputo doszło do podpisania protokołu na mocy, którego państwa afrykańskie zobowiązały się do depenalizacji aborcji. W zamian Afryce obiecano kolejne pożyczki. W protokole znajduje się mnóstwo dobrych regulacji, np. dotyczących praw kobiet i przemocy w rodzinie. Afrykańczyków postawiono jednak sprytnie przed alternatywą albo bierzesz wszystko, albo wszystko odrzucasz.

Kościół katolicki w Afryce, ale także anglikański, chrześcijanie ewangelikalni i muzułmanie tworzą wspólny front przeciwko parlamentarnemu ratyfikowaniu zapisów o aborcji i antykoncepcji.

W przemówieniu do przedstawicieli władz Angoli i korpusu dyplomatycznego Benedykt XVI skrytykował promowanie aborcji jako formy „macierzyńskiej” opieki zdrowotnej. – Jakże żenująca jest teza tych, których zdaniem zniszczenie życia miałoby należeć do zdrowia reprodukcyjnego – powiedział papież, odwołując się do tzw. Protokołu z Maputo, czyli Protokołu do Afrykańskiej Karty Praw Człowieka w sprawie Praw Kobiet, przyjętej przez państwa tego kontynentu w 2005 r.

W stanowczych słowach biskupi Zambii wezwali tamtejszy rząd, aby nie ratyfikował tzw. protokołu z Maputo.

Zwrócili uwagę, że dokument ten, będący załącznikiem do Afrykańskiej Karty Praw Człowieka i Ludów, zawiera szereg sformułowań godzących w nienaruszalność ludzkiego życia i integralność rodziny.

W liście do prezydenta Rupiaha Bandy episkopat zaapelował do władz o odmowę ratyfikowania protokołu, dopóki nie zostaną wprowadzone poprawki do najbardziej kontrowersyjnych artykułów. Chodzi o zapisy postulujące większą dostępność separacji i rozwodów oraz tzw. „prawo do aborcji” w określonych przypadkach. Biskupi przypomnieli nauczanie Kościoła o małżeństwie i świętości życia ludzkiego, w świetle którego przyjęcie protokołu byłoby aktem niemoralnym i niesprawiedliwym.

Zdaniem episkopatu Zambii w to miejsce powinno się podjąć działania na rzecz trwałości rodziny oraz równych praw dla wszystkich, w tym także dla jeszcze nie narodzonych.

 



Kościół wobec protokołów z Maputo | 0 komentarzy
Komentarze należą do osób, które je zamieściły. Nie bierzemy odpowiedzialności za ich treść.

Szukaj

Menu Użytkownika





Nie masz jeszcze konta? Załóż sobie Nowy Użytkownik
Nie pamiętasz hasła?

Polecamy





EWST.pl
Senior.pl
e-commerce.pl
com-media.pl
egospodarka.pl

Facebook

Patronat Kosciol.pl


Piotr Lorek, Motyw wygnania a doktryna piekła w Nowym Testamencie


Gorące tematy



  • Wszystkich Świętych i Halloween
  • In vitro
  • Tadeusz Rydzyk i Radio Maryja
  • Lustracja
  • Kreacjonizm i ewolucjonizm
  • Harry Potter
  • Pedofilia i molestowanie
  • Aborcja
  • Eutanazja
  • Homoseksualizm
  • Unieważnienie, stwierdzenie nieważności małżeństwa
  • Sonda

    Czy stosowanie kary śmierci jest zgodne z postawą chrześcijańską?

    1/1: Czy stosowanie kary śmierci jest zgodne z postawą chrześcijańską?

    Zdecydowanie tak 83,05%
    Raczej tak 1,66%
    Raczej nie 2,91%
    Zdecydowanie nie 11,65%
    Nie wiem 0,73%

    | 4,266 głosów | 0 komentarzy

    Wydarzenia

    W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń