Ekumenizm, Chrześcijaństwo, Religia - Ekumeniczny Serwis Informacyjny

Kościół wobec protokołów z Maputo

Kraje Trzeciego Świata obsesyjnie pchane są ku rozwiązaniom zwiększającym dostęp do sterylizacji, aborcji i antykoncepcji. Ponieważ są one obce mentalnie krajom czarnego lądu i Ameryki płd. Bank światowy i inne "dziwne" organizacje międzynarodowe posługują się przemyślnymi fortelami prawnymi oraz naciskami ekonomicznymi i politycznymi. Np. warunkiem pozyskania pożyczki przez Argentynę w 2003 r. była zgoda na sterylizację w regionach wiejskich.



Kraje afrykańskie wielokrotnie opierały się presji, by dopuścić aborcję jako formę regulacji narodzin, nadać prawa związkom homoseksualnym czy preferować antykoncepcję w zwalczaniu AIDS.

Opór jednak został przełamany. W Maputo doszło do podpisania protokołu na mocy, którego państwa afrykańskie zobowiązały się do depenalizacji aborcji. W zamian Afryce obiecano kolejne pożyczki. W protokole znajduje się mnóstwo dobrych regulacji, np. dotyczących praw kobiet i przemocy w rodzinie. Afrykańczyków postawiono jednak sprytnie przed alternatywą albo bierzesz wszystko, albo wszystko odrzucasz.

Kościół katolicki w Afryce, ale także anglikański, chrześcijanie ewangelikalni i muzułmanie tworzą wspólny front przeciwko parlamentarnemu ratyfikowaniu zapisów o aborcji i antykoncepcji.

W przemówieniu do przedstawicieli władz Angoli i korpusu dyplomatycznego Benedykt XVI skrytykował promowanie aborcji jako formy „macierzyńskiej” opieki zdrowotnej. – Jakże żenująca jest teza tych, których zdaniem zniszczenie życia miałoby należeć do zdrowia reprodukcyjnego – powiedział papież, odwołując się do tzw. Protokołu z Maputo, czyli Protokołu do Afrykańskiej Karty Praw Człowieka w sprawie Praw Kobiet, przyjętej przez państwa tego kontynentu w 2005 r.

W stanowczych słowach biskupi Zambii wezwali tamtejszy rząd, aby nie ratyfikował tzw. protokołu z Maputo.

Zwrócili uwagę, że dokument ten, będący załącznikiem do Afrykańskiej Karty Praw Człowieka i Ludów, zawiera szereg sformułowań godzących w nienaruszalność ludzkiego życia i integralność rodziny.

W liście do prezydenta Rupiaha Bandy episkopat zaapelował do władz o odmowę ratyfikowania protokołu, dopóki nie zostaną wprowadzone poprawki do najbardziej kontrowersyjnych artykułów. Chodzi o zapisy postulujące większą dostępność separacji i rozwodów oraz tzw. „prawo do aborcji” w określonych przypadkach. Biskupi przypomnieli nauczanie Kościoła o małżeństwie i świętości życia ludzkiego, w świetle którego przyjęcie protokołu byłoby aktem niemoralnym i niesprawiedliwym.

Zdaniem episkopatu Zambii w to miejsce powinno się podjąć działania na rzecz trwałości rodziny oraz równych praw dla wszystkich, w tym także dla jeszcze nie narodzonych.

 



Kościół wobec protokołów z Maputo | 0 komentarzy
Komentarze należą do osób, które je zamieściły. Nie bierzemy odpowiedzialności za ich treść.

Szukaj

Polecamy





EWST.pl
Senior.pl
e-commerce.pl
com-media.pl
egospodarka.pl

Facebook

Patronat Kosciol.pl


Piotr Lorek, Motyw wygnania a doktryna piekła w Nowym Testamencie


Gorące tematy



  • Wielkanoc
  • In vitro
  • Tadeusz Rydzyk i Radio Maryja
  • Lustracja
  • Kreacjonizm i ewolucjonizm
  • Harry Potter
  • Pedofilia i molestowanie
  • Aborcja
  • Eutanazja
  • Homoseksualizm
  • Unieważnienie, stwierdzenie nieważności małżeństwa
  • Menu Użytkownika





    Nie masz jeszcze konta? Załóż sobie Nowy Użytkownik
    Nie pamiętasz hasła?

    Sonda

    Czy uważasz że decyzja Benedykta XVI o zdjęciu ekskomuniki z lefebrystycznych biskupów była słuszna?

    Czy uważasz że decyzja Benedykta XVI o zdjęciu ekskomuniki z lefebrystycznych biskupów była słuszna?

    •  Tak
    •  Nie
    •  Nie mam zdania
    0
    Wyniki
    | 10,682 głosów | 9 komentarzy

    Wydarzenia

    W najbliższym czasie nie ma żadnych wydarzeń