Ekumenizm, Chrześcijaństwo, Religia - Ekumeniczny Serwis Informacyjny


 Forum > Ogólne > Pytania, problemy i opinie Nowy wątek Odpowiedz
 Saddam stracony
 |  Wersja do druku
milka
 styczeń 05 2007 19:41   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 12/17/03
Postów:: 1023

male pytanko (nie na temat) do modow:
dlaczego nie moge postowac pod niektorymi tematami? wyskakuje mi info ze nie jestem zarejestrowana
cos sie tu zmienilo podczas mojej dlugiej nieobecnosci?
pozdro

===

 
 Profil   Email 
 Cytat 
Rafi F
 styczeń 05 2007 20:04   
Forum Moderator
Moderator

Status: offline

Zarejestrowany: 06/11/05
Postów:: 3072

Quote by maxurd:

Mialbys racje gdyby kara byla wykonywana w miare szybko... Gdyby dla wiezniow z kara smierci nie bylo osobnych blokow wieziennych, gdyby nie zapewniac wiezniom mozliwosci wieloletniego odwolywania sie... I nie mozemy twierdzic, ze te mozliwosci nalezy im odebrac bo calkiem czeste sa przypdki, w ktorych ktos zostaje wypuszczony po na przyklad 20 latach spedzonych w celi smierci...

Tylko, ze zauważ jedno: skazani na dożywocie są bardziej bezkarni i bardziej niebezpieczni od skazanych na śmierć i przetrzymywanych w celach śmierci (ci mają jeszcze nadzieję). Powinni więc być pilnowani jeszcze skrupulatniej.
Co do wieloletniego odwoływania się : wiem, że trudno mówić o przypadkach nie budzących wątpliwości, ale właśnie w takich wypadkach powinno orzekać się karę śmierci. Straszne, ze praktyka jest inna.
Masz może informacje ilu ludzi zgineło z powodu kary dożywocia - bezpośrednio z rąk skazanego, czy też z powodu ucieczek, prób odbicia lub terroryzmu ? Podejrzewam, że takich badań nikt nie prowadził, a bez nich nie ma prawa mówić o wyższości dożywocia nad karą śmierci.

===

czyn sprawiedliwy Jednego sprowadza na wszystkich ludzi usprawiedliwienie dające życie ...przez posłuszeństwo Jednego wszyscy staną się sprawiedliwymi
 
 Profil   Email   Strona www 
 Cytat 
dawid1976
 styczeń 05 2007 20:39   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 06/24/03
Postów:: 692

Quote by milka:
Quote by Obcy:
Quote by maxurd:Czy znasz przypadek, w ktorym we wspolczesnym nowoczesnym systemie wieziennictwa (USA) stracony zostal niewinny czlowiek??


Zdarzają się przypadki mocno wątpliwe.
Przykład pierwszy z brzegu: Cameron Willingham (zamordowany w Teksasie 17 lutego 2004 roku).

jak maxurd kiedys pytal mnie o to samo, nie mialam zadnego faktu w zanadrzu, ale pamietalam ze casem sledzilam takie wyroki, i dlatego mialam przekonanie przeciwko karze smierci. po jakims czasie znow styknelam sie z takimi przypadkami i oczywiscie jak zwykle z usa, pomyslalam "ach super argument dla maxurda", nie mialam dostepu do sieci i znow nie pamietam.


w usa istnieje calkowicie inny system sądowy jako znany w europie. sędzia - zależy w jakich sprawach, ale w morderstwie tak jest, spełnia jedynie funkcje jurora, tzn zbiera dowody, przesłuchuje świadków, ustala przestępstwo, natomiast 12 przysięgłych decydują czy osoba jest winna czy nie, sędzia pod koniec tylko nakłada odpowiednią sentencje, ale tylko na prawomocnitwie 12 przysięgłych.

ten system wydaje mi sie o wiele lepszy niż ten w polsce. 12 przysięgłych ludzi jest lepszych niż jeden "nieomylny" sędzia.

A argument że może nastąpić pomyłka uważam naprawde za prosty. Jesteśmy ludźmi, oczewiście że może nastąpić. Ale to nie odiera naszej odpowiedzialności do sprawiedliwości.

===

 
 Profil   Email 
 Cytat 
dawid1976
 styczeń 05 2007 22:31   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 06/24/03
Postów:: 692

Quote by milka: male pytanko (nie na temat) do modow:
dlaczego nie moge postowac pod niektorymi tematami? wyskakuje mi info ze nie jestem zarejestrowana
cos sie tu zmienilo podczas mojej dlugiej nieobecnosci?
pozdro


Milko,

gdzie byłaś? w Azji ? :-)

bo widze że znów na biednych muzumanów narzekasz

pozdr!

===

 
 Profil   Email 
 Cytat 
milka
 styczeń 05 2007 22:45   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 12/17/03
Postów:: 1023

Quote by dawid1976:
Quote by milka: male pytanko (nie na temat) do modow:
dlaczego nie moge postowac pod niektorymi tematami? wyskakuje mi info ze nie jestem zarejestrowana
cos sie tu zmienilo podczas mojej dlugiej nieobecnosci?
pozdro


Milko,

gdzie byłaś? w Azji ? :-)

bo widze że znów na biednych muzumanów narzekasz

pozdr!

a czemus to oni(muzulmanie) biedni? dzis juz przeczytalam w jednym poscie takie stwierdzenie jak "biedni arabowie". to jest jakis zart?

===

 
 Profil   Email 
 Cytat 
dawid1976
 styczeń 05 2007 22:52   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 06/24/03
Postów:: 692

Quote by milka:
Quote by dawid1976:
Quote by milka: male pytanko (nie na temat) do modow:
dlaczego nie moge postowac pod niektorymi tematami? wyskakuje mi info ze nie jestem zarejestrowana
cos sie tu zmienilo podczas mojej dlugiej nieobecnosci?
pozdro


Milko,

gdzie byłaś? w Azji ? :-)

bo widze że znów na biednych muzumanów narzekasz

pozdr!

a czemus to oni(muzulmanie) biedni? dzis juz przeczytalam w jednym poscie takie stwierdzenie jak "biedni arabowie". to jest jakis zart?


to może coś w tym jest? skoro wszyscy tak piszą

===

 
 Profil   Email 
 Cytat 
milka
 styczeń 05 2007 22:55   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 12/17/03
Postów:: 1023

Quote by dawid1976:
Quote by milka:
Quote by Obcy:
Quote by maxurd:Czy znasz przypadek, w ktorym we wspolczesnym nowoczesnym systemie wieziennictwa (USA) stracony zostal niewinny czlowiek??


Zdarzają się przypadki mocno wątpliwe.
Przykład pierwszy z brzegu: Cameron Willingham (zamordowany w Teksasie 17 lutego 2004 roku).

jak maxurd kiedys pytal mnie o to samo, nie mialam zadnego faktu w zanadrzu, ale pamietalam ze casem sledzilam takie wyroki, i dlatego mialam przekonanie przeciwko karze smierci. po jakims czasie znow styknelam sie z takimi przypadkami i oczywiscie jak zwykle z usa, pomyslalam "ach super argument dla maxurda", nie mialam dostepu do sieci i znow nie pamietam.


w usa istnieje calkowicie inny system sądowy jako znany w europie. sędzia - zależy w jakich sprawach, ale w morderstwie tak jest, spełnia jedynie funkcje jurora, tzn zbiera dowody, przesłuchuje świadków, ustala przestępstwo, natomiast 12 przysięgłych decydują czy osoba jest winna czy nie, sędzia pod koniec tylko nakłada odpowiednią sentencje, ale tylko na prawomocnitwie 12 przysięgłych.

ten system wydaje mi sie o wiele lepszy niż ten w polsce. 12 przysięgłych ludzi jest lepszych niż jeden "nieomylny" sędzia.

A argument że może nastąpić pomyłka uważam naprawde za prosty. Jesteśmy ludźmi, oczewiście że może nastąpić. Ale to nie odiera naszej odpowiedzialności do sprawiedliwości.


no davidzie, dziekuje za edukacje. jakos nie pytalam nikogo o opis systemu sadowego w usa.
poza tym, nie chce mi sie traktowac 12 average citizens (a la guilty, not guilty) za madrzejszych od sedzi. tak latwo nimi manipulowac.
co wiesz na temat systemu irackiego?
cos za szybko wykonali ten wyrok (jak nie brac pod uwage polityki).

===

 
 Profil   Email 
 Cytat 
dawid1976
 styczeń 06 2007 14:23   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 06/24/03
Postów:: 692

co wiesz na temat systemu irackiego?
cos za szybko wykonali ten wyrok (jak nie brac pod uwage polityki).


szczerzo mówiąc nie zapoznałem się jeszcze z konstytucją Iracką. Ten kraj dopiero formuje sweoje organy prawne.
ale co do sadama to mi licho czy mial rozprawe fair czy nie, ja wale ten caly amnesty international i te podobne pierd..., Sadam był ludobujcą, dostał za swoje, zkonczył w spektakularny sposob, chowal sie w dziurze przez tygodnie, a przeciez wrzucał innych do dziur, mam nadzieje ze będzie to ostrzeżeniem dla innych takich co myślą że życie ludzkie nie jest nic warte.

===

 
 Profil   Email 
 Cytat 
Morzan
 styczeń 06 2007 15:59   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 09/16/05
Postów:: 243

Obcy

ale małe dziecko nie zrobiło nikmu krzywdy a Saddam tak.

Ja jestem przeciwny karze śmierci. Był w Polsce przypadek, gdzie zamknęli mężczyznę za pedofilię a okazało się, że był niewinny. Było swego czasu o tym głośno. Coraz więcej ludzi domaga się kary śmierci za pedofilię, więc niewinny człowiek mógłby zginąć. Po drugie człowiek może się zresocjalizować, a kara śmierci może nie dać mu tej szansy np. przypadek Tookiego Williamsa w USA. Kto wie, może tak jak pisał maxurd, gdyby był biały kara śmierci byłaby anulowana.

Pozdrawiam

===

"poznacie Prawdę, a Prawda was wyzwoli" JEZUS
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Andrzej
 styczeń 06 2007 16:40   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 01/31/05
Postów:: 3977

Ok, moi kochani obrońcy pokrzywdzonych przez wymiar sprawiedliwości.
A co powiecie na przypadek gdy zbrodniarzowi - mordercy udowodni się winę ponad wszelką wątpliwość, a ten w dodatku przyzna się do niej i jeszcze będzie się chełpił swoim czynem?

ps.
nie musicie odpowiadać. Standartowa odpowiedź brzmi: widocznie jest cięzko chory i nalezy go leczyć

===

Kościół modlący się i nauczający Pisma może znaleźć w Biblii rozumienia, które wychodzą poza klasyczną, fundamentalistyczną interpretację
 
 Profil   Email   Strona www 
 Cytat 
Maciek Janson
 styczeń 06 2007 17:36   
Forum Moderator
Moderator

Status: offline

Zarejestrowany: 06/02/05
Postów:: 1687

Rafi

Znam przypadek, w ktorym w Polsce gosc skazany na dozywotnie wiezienie zabil straznika wieziennego. To bylo w latach 70. Natomiast stosowanie kary smierci nie sprawia, ze ludzie trzymani w celi smierci zabic nie beda mogli. Prawda jest taka, ze terroryzm jest szczegolnym przypadkiem, w ktorym moim zdaniem kara smierci powinna wchodzic w gre, bo to jest sytuacja gdzie trwa wrecz wojna. Natomiast oddzielmy te przypadki od sytuacji pokojowych.

Obcy:
Cameron Willinghan to przypadek mocno watpliwy. Zgoda. Natomiast nie jest tak, ze niewinny. Watpliwosc odnosi sie do mocy dowodow i tyle. My szukamy przypadku skazania osoby niewinnej co udowodniono ponad wszelka watpliwosc po wydkonaniu egzekucji. Takiej osoby nie ma.

medievalu

Bedziesz tak dlugo zwolennikiem "gdzie drwa rabia tam..." jak dlugo sam nie zostaniesz przez wymiar sprawiedliwosci poszkodowany... Poza tym nazywanie przeciwnikow kary smierci milosnikami bandytow tez jest nie na miejscu, bo samo to, ze jestem przeciwny takiej a takiej karze nie oznacza, ze jestem "obronca" ofiar wymiaru sprawiedliwosci. Czy moj sprzeciw wobec lamania ludzi kolem i wyrywania rak zlodziejom nie jest zdrowo rozsadkowy? Czy moze jest oznaka slabosci i sympatii do przestepcow?? A czy jezeli jest zdrowo rozsadkowy to dlaczego? A jezeli juz wiesz dlaczego to prosze przy pomocy tego samego zestawu zasad ocen czyjs sprzeciw wobec stosowania kary smierci...

===

Dwie rzeczy są nieskonczenie wielkie. Glupota ludzka i Boze milosierdzie
 
 Profil   Email 
 Cytat 
dawid1976
 styczeń 06 2007 18:26   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 06/24/03
Postów:: 692

ja mam wrażenie że sprzeciw kary śmierci to zjawisko w "pseudo-cywilowanym" zachodzie. kupujemy nasze kotlety w hipermarkecie, są pięknie zapakowane, aż tak że można zapomnieć że pochodzą z żywej wieprzowiny, nasz styl życia jest bardzo wygodny, ledwo co widzimy osoby umnierające, znikają one bez naszej wiedzy,

kiedyś to było innaczej, zmarli byli opłakiwani 3 dni w domu, a świnie którą się jadło się znało.

wtedy całkiem innaczej spojżało się na życie. ludzie byli sobie świadomi że bezprawne odebranie wymaga ostrej kary.

jestem świadomy że z politycznego punktu widzenia politycznego układu z UE i UN wprowadzenie ks jest raczej problematyczne,

ale to nie znaczy że w krajach gdzie jest one praktykowane jest to zaraz złe bądź zacofane.

moim zdaniem sprzeciw kary śmierci to pozostałość modernizmu która nie wierzyła w Boga ale jedynie w człowiekia, w jego doskonałość i dobrość - omijająć upadek człowieka i jego wrodzoną ceche do zła.

===

 
 Profil   Email 
 Cytat 
Andrzej
 styczeń 06 2007 22:54   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 01/31/05
Postów:: 3977

Quote by maxurd: medievalu

Bedziesz tak dlugo zwolennikiem "gdzie drwa rabia tam..." jak dlugo sam nie zostaniesz przez wymiar sprawiedliwosci poszkodowany... Poza tym nazywanie przeciwnikow kary smierci milosnikami bandytow tez jest nie na miejscu, bo samo to, ze jestem przeciwny takiej a takiej karze nie oznacza, ze jestem "obronca" ofiar wymiaru sprawiedliwosci. Czy moj sprzeciw wobec lamania ludzi kolem i wyrywania rak zlodziejom nie jest zdrowo rozsadkowy? Czy moze jest oznaka slabosci i sympatii do przestepcow?? A czy jezeli jest zdrowo rozsadkowy to dlaczego? A jezeli juz wiesz dlaczego to prosze przy pomocy tego samego zestawu zasad ocen czyjs sprzeciw wobec stosowania kary smierci...


Fajna odpowiedź... tylko nie na moje pytanie.
Czy to umiejętność jaka nabywa się na Prawie?

(Co do poszkodowania przez wymiar sprawiedliwosci, już sie to stało kiedyś w moim przypadku)

===

Kościół modlący się i nauczający Pisma może znaleźć w Biblii rozumienia, które wychodzą poza klasyczną, fundamentalistyczną interpretację
 
 Profil   Email   Strona www 
 Cytat 
Belle Star
 styczeń 07 2007 11:58   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 03/14/06
Postów:: 314

Quote by Obcy:
Quote by milka:zostal stracony wedlug prawa irackiego. i co tu plakac czy ubolewac nad jego smiercia kiedy to takie jest prawo?


Prawo w Polsce jest takie, że jeśli dziecko jest owocem gwałtu, to przez pierwszych 12 tygodni można je legalnie zamordować.
To, że takie jest prawo nie zmienia mojego stosunku do tego typu praktyk.


Ty chyba nie wyobrażasz sobie co może czuć taka zgwałcona kobieta,że przypomnę chociażby niedawne samobójstwo uczennicy molestowanej przez kolegów. Jest to taka zniewaga i szok, że wiele z nich nie jest w stanie z tym żyć. Nie wyobrażam sobie kazać jeszcze takiej osobie rodzić, bo po prostu w niektórych przypadkach może to doprowadzić do odebrania sobie życia! I żadna terapia nie pomoże! Dla mnie jest to przypadek podobny do zagrożenia życia, ale to już inna dyskusja.

Co do takich jak Saddam, to najlepiej niech siedzą w więzieniu ale nie za nasze pieniądze tylko niech pracują w kamieniołomach albo kopalniach, to by była znacznie gorsza kara, a przynajmniej potem nikt nie robił by z nich męczenników, tak jak to się teraz dzieje.

===

 
 Profil   Email 
 Cytat 
dawid1976
 styczeń 07 2007 17:47   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 06/24/03
Postów:: 692

chcieliscie z Polski zrobić II japonie ?

prosze bardzo, w japonii stosuje sie kare śmierci

http://www.tagesschau.de/aktuell/meldungen/0,1185,OID6272028_TYP6_THE_NAV_REF1_BAB,00.html

pozdr

===

 
 Profil   Email 
 Cytat 
Maciek Janson
 styczeń 10 2007 11:08   
Forum Moderator
Moderator

Status: offline

Zarejestrowany: 06/02/05
Postów:: 1687

Medievalu

Pewnych rzeczy sie nie nauczysz... Z nimi musisz sie urodzic

Co do Twojego pytania

Ze ktos w sytuacji opisanej przez Ciebie zachowuje sie tak jak zachowuje to nie znaczy, ze trzeba go leczyc. Z cala pewnoscia jest osoba chora, ale nie kazdego chorego leczyc trzeba. Jezeli rozumie co zrobil, jezeli jest swiadomy tego co sie stalo to nie ma powodu, zeby uniknal kary... A skrucha?? wykazac ja bedzie mogl kazdy jezeli bedzie wiedzial, ze idzie o zycie i smierc. Zreszta nie oszukujmy sie. Nie skazujemy na smierc czlowieka bo jest dumny ze swojego "osiagniecia" ale dlatego, ze to co zrobil jest ochydne i na smierc zasluguje...

===

Dwie rzeczy są nieskonczenie wielkie. Glupota ludzka i Boze milosierdzie
 
 Profil   Email 
 Cytat 
matejanka
 styczeń 10 2007 12:16   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 03/05/06
Postów:: 2775

Tylko krótko się wtrącę do waszej dyskusji, lecz nie będę powtarzała swojego zdania, które już znacie, a zadam wam zamiast tego pytanie. Co uważacie nakazałby nam uczynić z Sadamem Jezus?
Pozdrawiam

===

Nikt na ziemi nie zna całej Boskiej Prawdy, a człowiek powinien znać z Niej tyle, ile potrafi przyjąć i zrozumieć, aby w chwili doświadczenia nie zwątpił
 
 Profil   Email   Strona www 
 Cytat 
kobieta
 styczeń 10 2007 12:44   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 01/12/06
Postów:: 891

Jezus nie wypowiadał się na ten temat karania śmiercią za zabójstwo umyślne, wypowiadał sie przeciwko karaniu śmiercią za przestępstwa moralne i religijne.
Nie da się powiedzieć wielokrotnemu zabójcy z premedytacją: wstań i nie grzesz więcej:
cudzołożnicy, czy złodziejowi żałującemu za swój czyn, można, to Jezus właśnie czynił.

Przed wykonaniem wyroku każdemu powinna być dana szansa pojednania się z Bogiem i żałowania za swoje grzechy.
I powinna być stosowana z najwyższą ostrożnością, zgodnie z kryteriami podanymi poniżej:

Księga Przysłów 17:15
"Kto uwalnia łotra i kto skazuje niewinnych:
Pan do obu czuje odrazę."

Księga Wyjścia 21;14
"Jeśli zaś ktoś posunąłby się do tego, że bliźniego zabiłby podstępnie, oderwiesz go nawet od mego ołtarza, aby ukarać śmiercią."

===

 
 Profil   Email 
 Cytat 
dawid1976
 styczeń 10 2007 12:48   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 06/24/03
Postów:: 692

Quote by matejanka: Tylko krótko się wtrącę do waszej dyskusji, lecz nie będę powtarzała swojego zdania, które już znacie, a zadam wam zamiast tego pytanie. Co uważacie nakazałby nam uczynić z Sadamem Jezus?
Pozdrawiam


nakazałby co już raz nakazał Lukasza 12:14
Człowieku, któż Mię ustanowił sędzią albo rozjemcą nad wami?

krótko mówiąc: oddał by sprawe do Sądu Okręgowego. A ten by uczynił co mu sie należy według prawa, najprawdopodobniej bardzo bardzo męcząca śmierć.

===

 
 Profil   Email 
 Cytat 
Andrzej
 styczeń 10 2007 14:15   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 01/31/05
Postów:: 3977

Quote by matejanka: Tylko krótko się wtrącę do waszej dyskusji, lecz nie będę powtarzała swojego zdania, które już znacie, a zadam wam zamiast tego pytanie. Co uważacie nakazałby nam uczynić z Sadamem Jezus?
Pozdrawiam


Odpowiedziałby byc może:
Jezus przejrzał ich przewrotność i rzekł: «Czemu Mnie wystawiacie na próbę, obłudnicy?».

===

Kościół modlący się i nauczający Pisma może znaleźć w Biblii rozumienia, które wychodzą poza klasyczną, fundamentalistyczną interpretację
 
 Profil   Email   Strona www 
 Cytat 
Maciek Janson
 styczeń 10 2007 16:03   
Forum Moderator
Moderator

Status: offline

Zarejestrowany: 06/02/05
Postów:: 1687

Quote by matejanka: Tylko krótko się wtrącę do waszej dyskusji, lecz nie będę powtarzała swojego zdania, które już znacie, a zadam wam zamiast tego pytanie. Co uważacie nakazałby nam uczynić z Sadamem Jezus?
Pozdrawiam


Nie zastanawia Cie czasem, dlaczego tylko jednemu lotrowi Jezus cos obiecal??

===

Dwie rzeczy są nieskonczenie wielkie. Glupota ludzka i Boze milosierdzie
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Andrzej
 styczeń 10 2007 16:52   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 01/31/05
Postów:: 3977

Quote by maxurd:
Quote by matejanka: Tylko krótko się wtrącę do waszej dyskusji, lecz nie będę powtarzała swojego zdania, które już znacie, a zadam wam zamiast tego pytanie. Co uważacie nakazałby nam uczynić z Sadamem Jezus?
Pozdrawiam


Nie zastanawia Cie czasem, dlaczego tylko jednemu lotrowi Jezus cos obiecal??


maxurdzie
Pytania zadawane matejance nie pociagają za sobą odpowiedzi jakiej spodziewałbyś się od wyznawcy jakiegokolwiek chrześcijańskiego Kościoła.

Gdybyś śledził wątek o TT znałbyś z góry odpowiedź matejanki:
- tylko jednemu łotrowi Jezus coś obiecał, bo (być może) ten łotr przeszedł już wszystkie wymagane od jego ducha, kolejne reinkarnacje i w swej śmierci na krzyżu obok Jezusa zadośćuczynił swej karmie mogąc dzieki temu wznieść się do czystego, duchowego stanu

(innymi słowy - sam siebie zbawił. Taka jest nauka TT)

===

Kościół modlący się i nauczający Pisma może znaleźć w Biblii rozumienia, które wychodzą poza klasyczną, fundamentalistyczną interpretację
 
 Profil   Email   Strona www 
 Cytat 
matejanka
 styczeń 10 2007 18:54   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 03/05/06
Postów:: 2775

Nie zastanawia Cie czasem, dlaczego tylko jednemu lotrowi Jezus cos obiecal??

Halo Maxurd! A czy jest powód abym się akurat nad tym zastanawiała? Ale jeżeli juz o tym piszesz to po zastanowieniu odpowiem Ci, że wydaje mi się że ten drugi łotr wcale nie oczekiwał od Jezusa jakiegokolwiek stanowiska i było mu obojętne co On miałby mu do powiedzenia. A ponieważ Mistrz niczego nie czyni bez sensu, więc dlatego nic nie powiedział. No, a w sprawie drugiego łotra to już się wypowiadałam dość szczegółowo. Aby wejść do Królestwa Niebieskiego trzeba wziąć swój krzyz i pójść za Jezusem. I łotr w dosłownym znaczeniu to uczynił. Przyjął swój krzyż i uznał w Jezusie Boga. Dodam jeszcze że wejście do Królestwa, nie oznacza jeszcze nieba ducha, ale to już oddzielny temat. A co do wypowiedzi Medieval Mana to mogę sie tylko cieszyć, że jest takim pilnym uczniem Jezusa.
Pozdrawiam serdecznie

===

Nikt na ziemi nie zna całej Boskiej Prawdy, a człowiek powinien znać z Niej tyle, ile potrafi przyjąć i zrozumieć, aby w chwili doświadczenia nie zwątpił
 
 Profil   Email   Strona www 
 Cytat 
kasandra_K80
 styczeń 11 2007 09:40   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 11/14/06
Postów:: 850

Pojawił sie ciekawy artykuł dotyczący kary śmierci:

http://wiadomosci.onet.pl/1383907,2677,1,1,kioskart.html

" Na całym świecie 20 tysięcy ludzi czeka na egzekucję. 68 państw wciąż wykonuje karę śmierci, w tym tak rozwinięte, jak USA, Japonia i Korea Południowa. Ale zabijanie w majestacie prawa traci popularność."
I trochę dalej: " W połowie ubiegłego roku w Teheranie powieszono za cudzołóstwo 16-letnią Atefeh Radżabi. Wyrok niezgodny był nawet z drakońskim perskim prawem: najpierw sędzia zawyżył jej wiek do 22 lat, potem nie zatrzymał egzekucji, choć skazana wołała pod dźwigiem "Skrucha! Skrucha!", co wedle tradycji powinno prowadzić do ułaskawienia. Na swoje nieszczęście jednak nastolatka podczas procesu obraziła sędziego, który osobiście założył jej pętlę na szyję. "

Pozdrawiam

===

 
 Profil   Email 
 Cytat 
kasandra_K80
 styczeń 11 2007 09:47   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 11/14/06
Postów:: 850

Dla zwolenników karyśmierci podaję jeszczy inny fragment z tego linku dla przemyślenia:
" W amerykańskich więzieniach stracono w minionym roku najmniej skazanych od 10 lat, a sądy od 30 lat nie wydały tak niewielu wyroków śmierci. Wśród samych Amerykanów proporcja zwolenników kary spadła od początku lat 90. z 80 do 66 procent. Główną przyczyną są pomyłki sądowe i rosnące kontrowersje wokół zastrzyku śmierci, najpowszechniejszej obecnie metody egzekucji. Od 1976 roku z amerykańskich cel śmierci wyszły aż 123 osoby, oczyszczone z zarzutów dzięki badaniom DNA. W 2000 r., w obawie przed zabiciem choćby jednego niewinnego, gubernator Illinois ułaskawił hurtem 167 skazańców w swoim stanie.

Ale prawdziwy przełom przyszedł dwa lata temu w brytyjskim czasopiśmie medycznym "The Lancet". Grupa amerykańskich anestezjologów opublikowała wyniki badań kart zgonów z czterech stanów stosujących zastrzyki śmierci. Wynikało z nich, że 88 procentom skazanych podano zaniżone dawki środków znieczulających, a 43 procent musiało być w pełni świadomych potwornego bólu podczas aplikowania środka zatrzymującego pracę serca. Nie mogli tego okazać, bo środki zwiotczające mięśnie podawano w pełnej dawce. Badanie wywołało lawinę odwołań od wyroków, bowiem ósma poprawka do konstytucji USA zakazuje karania w sposób okrutny. W kilku stanach zawieszono wykonywanie wyroków, w innych sądy znacznie utrudniły władzom egzekucje. "

Naprawdę, polecam przeczać cały artykuł

Pozdrawiam

===

 
 Profil   Email 
 Cytat 
Maciek Janson
 styczeń 11 2007 11:13   
Forum Moderator
Moderator

Status: offline

Zarejestrowany: 06/02/05
Postów:: 1687

Matejanko

Jezus wisial na krzyzy, obok niego dwoch skazancow. Odezwal sie tylko do jednego, ktory wyrazil skruche milczeniem przyjmujac jego wyznanie (My tutaj wisimy bo sobie zasluzylismy)

Przyjmuje jego skruche i obiecuje zbawienie za sama wiare w to kim jest Jezus. Najdoskonalszy obraz zbawienia z laski... Co do drugiego to sama rozumiesz... Nie bardzo da sie cokolwiek madrego powiedziec, albo pocieszjacego...

Kasandra

To ze kara jest okrutna... Scinajmy wiec glowy, albo wieszajmy albo stawiajmy przed plutonem. Smierc jest smiercia i kretynstwem w istocie rzeczy jest mowienie o humanitarnym zabijaniu. Takiego nie ma. Mozna robic tak jak kiedys robiono w Rosji. Strzal w tyl glowy podczas spaceru.

A co do pomylek sadowych... Walkowane - To ze ludzie wychodza z cel smierci dowodzi tego, ze system jest szczelny i na smierc nie zostanie skazany nikt, kto nie popelnil czynu. To jest wrecz argument za jej stosowaniem.

===

Dwie rzeczy są nieskonczenie wielkie. Glupota ludzka i Boze milosierdzie
 
 Profil   Email 
 Cytat 
kasandra_K80
 styczeń 11 2007 12:04   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 11/14/06
Postów:: 850

Quote by maxurd:
Kasandra
To ze kara jest okrutna... Scinajmy wiec glowy, albo wieszajmy albo stawiajmy przed plutonem. Smierc jest smiercia i kretynstwem w istocie rzeczy jest mowienie o humanitarnym zabijaniu. Takiego nie ma. Mozna robic tak jak kiedys robiono w Rosji. Strzal w tyl glowy podczas spaceru.
A co do pomylek sadowych... Walkowane - To ze ludzie wychodza z cel smierci dowodzi tego, ze system jest szczelny i na smierc nie zostanie skazany nikt, kto nie popelnil czynu. To jest wrecz argument za jej stosowaniem.


Bardzo wszystko upraszczasz.
Jeszcze jeden cytat z tego linku:
" W dzień Bożego Narodzenia egzekucje wznowiła Japonia, wieszając czterech skazanych [.......]
Powodem 15-miesięcznej przerwy w straceniach był minister sprawiedliwości, który jako buddysta odmawiał podpisania wyroków śmierci. Problem znikł wraz z niedawną zmianą rządu, a nowy szef resortu postanowił szybko nadrobić zaległości. Japońskie sądy wydały w ubiegłym roku 44 wyroki śmierci, najwięcej od 20 lat."

Hm....czyli znalazl sie jeden sprawiedliwy i niestety jest to buddysta, a nie wyznawca religii monoteistycznej.
Coraz bardziej powazam buddyzm.

Grzechy popelniane w danej spolecznosci sa w wiekszosci przypadkow owocem "chorego" systemu spolecznego, a skazancy - jego ofiarami.

W innym artykule, ktorego linku juz nie pamietam,
czytalam ze niektore panstwa bardzo chetnie stosuja kare smierci (chyba dotyczylo to Azji), poniewaz jest to interes. Sa liczne zamowienia na narzady do transplantacji i mozliwosc zarobku.

Pozdrawiam

===

 
 Profil   Email 
 Cytat 
dawid1976
 styczeń 11 2007 13:53   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 06/24/03
Postów:: 692

Quote by kasandra_K80: Dla zwolenników karyśmierci podaję jeszczy inny fragment z tego linku dla przemyślenia:
" W amerykańskich więzieniach stracono w minionym roku najmniej skazanych od 10 lat, a sądy od 30 lat nie wydały tak niewielu wyroków śmierci. Wśród samych Amerykanów proporcja zwolenników kary spadła od początku lat 90. z 80 do 66 procent. Główną przyczyną są pomyłki sądowe i rosnące kontrowersje wokół zastrzyku śmierci, najpowszechniejszej obecnie metody egzekucji. Od 1976 roku z amerykańskich cel śmierci wyszły aż 123 osoby, oczyszczone z zarzutów dzięki badaniom DNA. W 2000 r., w obawie przed zabiciem choćby jednego niewinnego, gubernator Illinois ułaskawił hurtem 167 skazańców w swoim stanie.

Ale prawdziwy przełom przyszedł dwa lata temu w brytyjskim czasopiśmie medycznym "The Lancet". Grupa amerykańskich anestezjologów opublikowała wyniki badań kart zgonów z czterech stanów stosujących zastrzyki śmierci. Wynikało z nich, że 88 procentom skazanych podano zaniżone dawki środków znieczulających, a 43 procent musiało być w pełni świadomych potwornego bólu podczas aplikowania środka zatrzymującego pracę serca. Nie mogli tego okazać, bo środki zwiotczające mięśnie podawano w pełnej dawce. Badanie wywołało lawinę odwołań od wyroków, bowiem ósma poprawka do konstytucji USA zakazuje karania w sposób okrutny. W kilku stanach zawieszono wykonywanie wyroków, w innych sądy znacznie utrudniły władzom egzekucje. "

Naprawdę, polecam przeczać cały artykuł

Pozdrawiam


Kasandra,

Teheran an Tokio to dwa różne światy,

my nie mówimy o ustaleniu państwa muzumanskiego ale o karze śmierci za morderstwo

krew za krew - a nie krew za cudzołóżstwo

pozdr

===

 
 Profil   Email 
 Cytat 
Maciek Janson
 styczeń 11 2007 13:58   
Forum Moderator
Moderator

Status: offline

Zarejestrowany: 06/02/05
Postów:: 1687

Bycie Kasandro przeciwko karze smierci nie jest wyrazem sprawiedliwosci tak samo jak nie jest wyrazem sprawiedliwosci jej sie sprzeciwianie.

Problem z organami mozna rozwiazac przez nakaz kremacji zwlok i zakaz wykorzystywania ich do przeszczepow.

Proste??

Co upraszczam? Czego nie rozumiesz? Co powoduje Twoje frustracje?

Skazancy nie sa ofiarami systemu tylko ludzmi ponoszacymi konsekwencje swoich czynow... Kazdy odpowiada za siebie i nie zmieni tego zadna filozofia. Jezeli ktos zabija male dziecko gwlacac je wczesniej wielokrotnie to nie jest to ofiara tylko zboczeniec, ktorego trzeba sie pozbyc na zawsze. Albo wieszajac, albo zamykajac do konca zycia w celi.

Z Twojego punktu widzenia wieloletnie wiezienie tez musi byc uznane za niehumanitarne. Co wiec? Co proponujesz??

===

Dwie rzeczy są nieskonczenie wielkie. Glupota ludzka i Boze milosierdzie
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Maciek Janson
 styczeń 13 2007 11:18   
Forum Moderator
Moderator

Status: offline

Zarejestrowany: 06/02/05
Postów:: 1687

Quote by matejanka: Tylko krótko się wtrącę do waszej dyskusji, lecz nie będę powtarzała swojego zdania, które już znacie, a zadam wam zamiast tego pytanie. Co uważacie nakazałby nam uczynić z Sadamem Jezus?
Pozdrawiam


Moglby zapytac "Kto uczynil mnie sedzia w tej sprawie??

===

Dwie rzeczy są nieskonczenie wielkie. Glupota ludzka i Boze milosierdzie
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Zawartość wygenerowana w: 1,50 sekund
Nowy wątek Odpowiedz



 
Zwykły temat Zwykły temat
Temat zamknięty. Temat zamknięty.
Gorący temat Gorący temat
Nowy post Nowy post
Gorący temat i nowe posty Gorący temat i nowe posty
Temat zamknięty i nowe posty Temat zamknięty i nowe posty
Zobacz posty gości 
Goście serwisu mogą wysyłać posty 
HTML dozwolony w ograniczonym zakresie 
Zawartość zmoderowana