Ekumenizm, Chrześcijaństwo, Religia - Ekumeniczny Serwis Informacyjny


 Forum > Kościoły a... > Kwestie moralne Nowy wątek Odpowiedz
 Spowiedź
 |  Wersja do druku
Bielicka
 sierpień 18 2008 16:31   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 05/18/08
Postów:: 73

Grigorii,


Nie ma tak,ze kazdy ma Laske.
Wielka Laska jest np. to ze mozna wierzyc,ze dane jest mi np wierzyc to jest Laska,ze dane jest mi dostrzegac co jest prawe a co nie,oraz to,ze moge z Toba tu pisacto tez.

Laska obdarza Pan Bog wedlug swej woli,a z tego wiem-obdarzeni sa ludzie Laska a nie z Uczynkow Laska-zeby sie jeden przed drugim nie wywyzszal tzn przecietny czlowiek nie moglby byc zbawiony w porownaniu do ksiedza.A tak, moga byc zbawieni obaj poprzez Laske.I jeszcze cos....zbrodniarz,ktory zabil np dziecko tez moze byc zbawiony....Gregori-poprzez Laske nie z uczynkow.Tak! wielce sprawiedliwy jest nasz Stworca Pan.Prosze sprobuj to zrozumiec,wez sobie 3 minutki.Pozdrawiam,bo wiesz to jest niezmiernie wazne do zbawienia wiedziec takie cos.

===

Skarb twoj jest tam gdzie serce twoje.
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Bielicka
 sierpień 18 2008 16:33   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 05/18/08
Postów:: 73

Karolu Dabrowski

taka bylam podexcytowana piszac,ze nie patrzylam na rubryki z tematami-oczywiscie dziekuje,ze to zostalo zmienione.Teraz bede pamietac.

===

Skarb twoj jest tam gdzie serce twoje.
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Grzegorz
 sierpień 18 2008 18:53   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 05/20/08
Postów:: 122

Kurcze troche mi się trudno dyskutuje z Tobą Bielicka bo nie mam zbyt dużej wiedzy teologicznej ani nie znam tak dobrze Biblii jak Ty, ale to co napisałaś o łasce to wiem
choćby z szóstej prawdy wiary. A to że zbrodniarz który się nawróci też może być usprawiedliwiony też wiem i rozumiem. W chrześcijaństwie piękne jest to, że nawet największy zbrodniarz może się nawrócić w chwili śmierci i zostać zbawiony. Ale to nie zmienia faktu że wiara bez uczynków jest martwa. Nie można przecież być głęboko wierzącym i grzeszyć na lewo i prawo. Jeżeli jest ktoś wierzący to ma pewne obowiązki względem Boga i bliźniego które powinien wykonywać i jeśli zgrzeszy to powinien iść do kapłana który jak wierzę ma władzę odpuszczania grzechów daną od samego Jezusa Chrystusa wyznać je przeprosić Boga i obiecać że z tym koniec że się wyrzeka grzechu i wszelkiego zła.

===

Tak bowiem Bóg umiłował świat, że Syna swego Jednorodzonego dał, aby każdy kto w Niego wierzy nie zginął, ale miał życie wieczne.
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Arek_Sz
 sierpień 18 2008 20:33   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 08/14/08
Postów:: 460

No właśnie nawiązując do wypowiedzi - nie zdziwmy się, jeżeli w niebie zobaczymy Hitlera... może i on się nawrócił. Tyle, że niektórzy myślą: "Będę sobie grzeszył całe życie, a potem się nawrócę na łożu śmierci i będzie OK" Nie będzie OK, bo Bóg sprawi, że zginiesz niespodziewanie pod kołami samochodu albo w ataku terrorystycznym.

===

Sercem można tak samo kochać jak i nienawidzić... ФΩΣ - ΖΩΗ OAZOWICZ
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Robert
 sierpień 19 2008 00:07   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 09/08/06
Postów:: 1089

Quote by Arek_Sz: No właśnie nawiązując do wypowiedzi - nie zdziwmy się, jeżeli w niebie zobaczymy Hitlera... może i on się nawrócił. Tyle, że niektórzy myślą: "Będę sobie grzeszył całe życie, a potem się nawrócę na łożu śmierci i będzie OK" Nie będzie OK, bo Bóg sprawi, że zginiesz niespodziewanie pod kołami samochodu albo w ataku terrorystycznym.

No prosze, mamy kogos kto potrafi wczuc sie w role Boga i wie, jak Bog mysli... Brawo Arek, nie kazdy ma taki dar...

===

****************************** “I'm not a prophet or a stone aged man, just a mortal with potential of a superman. I'm living on.” *****************
 
 Profil   Email 
 Cytat 
potwor
 sierpień 19 2008 00:39   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 08/09/07
Postów:: 416

Quote by Bielicka: dlaczego nie moge wyslac odpowiedzi?????


widocznie Bóg nad Tobą czuwa.

===

Dzięki Bogu jestem ateistą...
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Arek_Sz
 sierpień 19 2008 09:23   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 08/14/08
Postów:: 460

suration - nie zrozumiałeś mojej intencji.
Chodziło mi o to, że wspaniałym jest to, że nawet Hitler mógł się nawrócić w godzinie śmierci i nawet on mógł doznać zbawienia (czy doznał - JESZCZE nie wiem )
Ale chodziło mi o to, że to nawrócenie musi być naprawdę szczere, a nie planowane przez wiele lat. To, że ty sobie zaplanujesz swoje nawrócenie nic ci nie da, bo w godzinie śmierci się i tak nie nawrócisz. Dozna zbawienia ten, który w godzinie śmierci naprawdę zacznie żałować swoich czynów i poczuje olbrzymią skruchę.

===

Sercem można tak samo kochać jak i nienawidzić... ФΩΣ - ΖΩΗ OAZOWICZ
 
 Profil   Email 
 Cytat 
eviva
 sierpień 19 2008 12:06   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 09/08/06
Postów:: 1139

Grigori

Jeżeli jest ktoś wierzący to ma pewne obowiązki względem Boga i bliźniego które powinien wykonywać i jeśli zgrzeszy to powinien iść do kapłana który jak wierzę ma władzę odpuszczania grzechów daną od samego Jezusa Chrystusa wyznać je przeprosić Boga i obiecać że z tym koniec że się wyrzeka grzechu i wszelkiego zła.


ŁASKA BOŻA,JAKO OBECNY W NAS WSZYSTKICH CHRYSTUS,NASZ PAN I OSOBISTY ZBAWICIEL

Żaden człowiek,ani nikt z hierarchii KrK nie ma żadnej władzy odpuszczania grzechów danej mu przez Chrystusa.To,że oni uważają się za następców Chrystusa nie świadczy,że tak jest.Chrystus jest obecny w każdym człowieku przez Ducha Świętego Chrystusowego i trzeba wiernych jedynie do niego prowadzić,a nie zastępować.Jeśli ktoś się uważa za zastępcę Chrystusa, zgodnie z tym co pisze w NT jest w rzeczywistości antychrystem,złodziejem i zbójcą(Jan.10.8.itd),bo nie uznaje Łaski Bożej,która została nam dana

w obecnym w nas wszystkich Chrystusie,naszym Panu i Osobistym Zbawicielu.

Jan.1.16.Z Jego(Chrystusa) pełni myśmy wszyscy wzięli,i to łaska za łaską.
Jan.1.16.Zakon bowiem został nadany przez Mojżesza,Łaskę zaś i prawdę otrzymaliśmy(wszyscy)dzięki Jezusowi Chrystusowi.
Rzym.14.9.Na to Chrystus umarł i ożył,aby i nad umarłymi i nad żywymi panować.
Dz.10.36...On to jest Panem(i Osobistym Zbawicielem) wszystkich.
Rzym.5.15.Lecz nie tak jak z upadkiem,ma się sprawa z łaską;albowiem jeśli przez upadek jednego człowieka umarło wielu,tak daleko obfitsza okazała sie dla wszyskich łaska Boża i Dar przez łaskę jednego człowieka,Jezusa Chrystusa.
Rzym.5.21.Żeby jak grzech panował przez śmierć,tak i Łaska panowała(w nas)przez usprawiedliwienie ku żywotowi wiecznemu(zbawieniu)przez Jezusa Chrystusa,Pana naszego
Rzym.6.23.Albowiem zapłatą za grzech jest śmierć,lecz darem łaski Bożej jest żywot wieczny(zbawienie)w (obecnym w nas wszystkich)Chrystusie Jezusie,panu naszym.
Rzym.5.1.usprawiedliwieni tedy z wiary,pokój mamy z Bogiem przez(obecnego w nas)Pana naszego,Jezusa Chrystusa,przez wiarę w tą Łaskę(Chrystusa,którą mamy,i chlubimy się nadzieją chwały Bożej.
Rzym.5.5.A nadzieja nie zawodzi,bo miłość Boża(Łaska Chrystusa)rozlana jest w sercach(duchowych) naszych,przez Ducha Świętego(Chrystusowego),który jest nam(wszystkim dany.
Efez.4.7.A każdemu z nas dana została Łaska według miary Daru Chrystusowego.
Tyt.2.11.Albowiem objawiła się Łaska Boża,zbawienna dla wszystkichludzi.
Hebr.12.14.Dążcie do pokoju ze wszystkimi i do uświęcenia (naszej duszy Duchem Świętym,przez obecnego w nas Chrystusa jako Łaskę Bożą),bez którego nikt nie ujrzy pana.
Hebr.12.15.Bacząc,żeby nikt nie pozostał z dala (od obecnej w nas)Łaski Bożej,żeby jakiś gorzki korzeń(człowiek,który chce zastępować obecnego w nas Chrystusa),rosnący w górę,nie wyrządził szkody i żeby przezeń nie pokalało.
1 Piotra 1.13. ...połóżcie całkowicie nadzieję waszą w Łasce(Bożej Chrystusowej),która wam jest dana dzięki objawieniu się Jezusa Chrystusa.
Jan 15.5.Ja Jestem krzewem winnym,wy jesteście latoroślami.kto trwa we mnie,a Ja w nim,ten wydaje wiele owocu;bo beze mnie,nic uczynić nie możecie.
1 Tes.5.9.Gdyż Bóg nie przeznaczył nas na gniew,
lecz na osiągnięcie zbawienia przez Pana naszego Jezusa Chrystusa.

To jedynie obecny w nas przez Chrystus,jest Łaską Bożą uświęcającą swoim Duchem Świętym naszą grzeszną duszę.Dlatego żaden kapłan nie może go zastąpić,bo nie ma on Ducha Świętego Chrystusowego,którym by mógł uświęcić jakąkolwiek duszę.Nie ma ku temu żadnego upoważnienia,aby zastępować w tej misji Chrystusa.

===

W każdym człowieku jest DUCH BOŻY-OJCIEC i DUCH CHRYSTUSOWY-SYN.Kto ma SYNA,ma żywot wieczny.
 
 Profil   Email 
 Cytat 
potwor
 sierpień 19 2008 12:17   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 08/09/07
Postów:: 416

Quote by Arek_Sz: No właśnie nawiązując do wypowiedzi - nie zdziwmy się, jeżeli w niebie zobaczymy Hitlera... może i on się nawrócił. Tyle, że niektórzy myślą: "Będę sobie grzeszył całe życie, a potem się nawrócę na łożu śmierci i będzie OK" Nie będzie OK, bo Bóg sprawi, że zginiesz niespodziewanie pod kołami samochodu albo w ataku terrorystycznym.


rozumiem ze wg Twoich przekonan to bóg morduje ludzi? specjalnie upija jakiegoś człowieka, zeby potem wsiadł do samochodu i przejechał tą konkretną osobę co se wyznaczył, oraz skazuje na cierpienie nie jedną osobę, a dwie: kierowce i przejechanego. no pięknie. to właściwie do niego pasuje doskonale. w koncu on zawsze lubił robić doświadczenia z ludzmi.

===

Dzięki Bogu jestem ateistą...
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Arek_Sz
 sierpień 19 2008 12:47   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 08/14/08
Postów:: 460

Może rzeczywiście to źle sformułowałem...
Ale chodzi o to, że np. ta śmierć i tak i tak miała się wtedy zdarzyć, tylko, że np. będzie nagła, a nie, długa i "świadoma" Nawet Matka Boża objawiając się ze swoim Świętym Szkaplerzem mówiła, że kto go nosi, w pierwszą sobotę miesiąca po śmierci pójdzie do nieba, ale jeżeli ktoś trwa w grzechu śmiertelnym - sprawi, że w momencie śmierci nie będzie on miał go na sobie...

===

Sercem można tak samo kochać jak i nienawidzić... ФΩΣ - ΖΩΗ OAZOWICZ
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Grzegorz
 sierpień 19 2008 13:52   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 05/20/08
Postów:: 122

Eviva może Cię to zdziwi ale to ,że Chrystus jest obecny w każdym z nas to wiem właśnie z nauczania KrK. A tak w ogóle to nigdy nie słyszałem aby któryś z kapłanów obwoływał się
następcą Chrystusa, co najwyżej następcą apostołów. A to że żaden kapłan nie może zastąpić Chrystusa to nie musisz mi udowadniać, ale że kapłani mają w sobie Ducha Świętego który zstąpił na nich w szczególny sposób przy święceniach
kapłańskich to oczywisty element mojej wiary, a to że niektórzy z niego nie korzystają i wolą się bogacić na datkach na tace i molestować chłopców to już inna sprawa. Po za tym skoro uważasz że spowiedź to wymysł KrK to dlaczego pierwsi chrześcijanie, święci, ojcowie kościoła i zwykli kapłani tak właśnie interpretowali ten fragment ewangelii Jana (że już nie wspomne o tradycji apostolskiej) wątpie aby im się zwyczajnie pomyliło. Według mnie spowiedź to bardzo ważny sakrament.

===

Tak bowiem Bóg umiłował świat, że Syna swego Jednorodzonego dał, aby każdy kto w Niego wierzy nie zginął, ale miał życie wieczne.
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Arek_Sz
 sierpień 19 2008 14:38   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 08/14/08
Postów:: 460

Trzeba pamięta, że spowiedź nie wyglądała zawsze tak jak teraz. Żyjemy i tak w dobrych czasach tajemnicy spowiedzi. W pierwszych wiekach chrześcijaństwa praktykowano spowiedź powszechną, ale nie taką znaną nam dziś z kościoła: "Spowiadam się Bogu Wszechmogącemu..."
Delikwent taki wychodził na środek zgromadzenia i publicznie wyznawał przed nim swoje grzechy...

===

Sercem można tak samo kochać jak i nienawidzić... ФΩΣ - ΖΩΗ OAZOWICZ
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Robert
 sierpień 19 2008 20:06   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 09/08/06
Postów:: 1089

Quote by Arek_Sz: Nawet Matka Boża objawiając się ze swoim Świętym Szkaplerzem mówiła, że kto go nosi, w pierwszą sobotę miesiąca po śmierci pójdzie do nieba, ale jeżeli ktoś trwa w grzechu śmiertelnym - sprawi, że w momencie śmierci nie będzie on miał go na sobie...

Ale pokrecone zdanie Matka Boska wyglosila...

Piszac takie bzdury, obrazasz inteligencje wielu osob czytajacych to forum. Tak jakbys mial mniej niz 10 lub wiecej niz 70 lat.

Rozumiem tez, ze ty w kazda pierwsza sobote miesiaca, masz przy sobie szkaplerz...

===

****************************** “I'm not a prophet or a stone aged man, just a mortal with potential of a superman. I'm living on.” *****************
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Bielicka
 sierpień 19 2008 23:00   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 05/18/08
Postów:: 73

Grigori,

cytat za Grigorii Ale to nie zmienia faktu że wiara bez uczynków jest martwa. Nie można przecież być głęboko wierzącym i grzeszyć na lewo i prawo. Jeżeli jest ktoś wierzący to ma pewne obowiązki względem Boga i bliźniego które powinien wykonywać i jeśli zgrzeszy to powinien iść do kapłana który jak wierzę ma władzę odpuszczania grzechów daną od samego Jezusa Chrystusa wyznać je przeprosić Boga i obiecać że z tym koniec że się wyrzeka grzechu i wszelkiego zła.


Grigori,co do wiary:"wiara bez uczynkow", dla mnie to brzmi jakby wiara i prawdziwie wierzacy czlowiek zyl wedlug kodeksu.Taki czlowiek ma jak piszesz "pewne obowiazki" wzgledem tej wiary.
Ja widze to inaczej,dla mnie WIARA bez natchnienia Laska a w tym co tu duzo mowic w jakims stopniu obdarzenia wierzacego Duchem Swietym jest wiara martwa, wiara obdarzona jedynie kodeksami-jak w zyciu swieckim,wiara ktora istnieje tylko w tym polu to wolno tego nie wolno.
Dla mnie zycie czlowieka wynikajace z danej mu wiary jest nasycone tym czyms co jest istota przeciez wiary...Duchem Swietym poprzez Laske, taki wierzacy nie ma kodeksu-taki wierzacy-ON WIE,taki wierzacy zyje w Panu Chrystusie i nie ma potrzeby grzeszyc.Brzydzi sie grzechem.
I ja jestem goraco przekonana,ze do tego potrzebny jest nie tyle Chrzest wodny ale przedewszystkim Bierzmowanie.Brzydka to jest nazwa"bierzmowanie"-bo nie oddaje tego czym ono jest.Dla mnie to jest wyznanie ponowne wiary i prosba o obdarzenie Duchem Swietym.
Uczynki wierzacego wyplywajace jedynie z "kodeksu" wiary -to sa uczynki jakiegos wspolprzynaleznego do jakiegos zgromadzenia.Ludzie lubia sie jednoczyc pod roznymi sztandarami,ale wiara ta w Pana Boga zaczyna sie w "jednostce" w pojedynczym czlowieku,a poprzez nia lacza sie wierni w "jedno".
Natomiast uczynki wiernego wyplywajace jedynie u "kodeksu wiary" -widoczne sa w ilosci-nie ma ich w "jednostce".Uczynki jak mamy postepowac -to daje nam tez zezwolenie na to Stworca.
Pamietasz moze jak Pan Jezus powiedzial do Pilata,ze ten nie moglby skazac Pana jezusa na smierc-gdyby to nie bylo mu dane przez Pana Boga.
Mowiac szczerze -Pan Jezus moglby Pilata zgladzic jak to niewydajne drzewo oliwne.....ale Pan Jezus byl posluszny woli swego OJCA.

Gregorii: co do spowiedzi:,napisales:
i jeśli zgrzeszy to powinien iść do kapłana który jak wierzę ma władzę odpuszczania grzechów daną od samego Jezusa Chrystusa ,
Ja mialam tylko jeden raz w zyciu i przezylam spowiedz-gdzie wiedzialam ze Pan Bopg mnie wysluchal,bo to wiesz jak sie tak stanie-bo jestes obdarzony Laska-i cos sie z Toba staje.
Ja nigdy nie przezylam odpuszczenia grzechow w spowiedzi usznej.
Jak mi wiadomo istnieja wierni ktorzy obdarzeni sa Laska Odpuszczenia grzechow,ich serca wypelnione sa Duchem Swietym i maja dar mowienia jezykami-maja dar Charyzmatow.To jest dla mnie odpuszczeniem grzechow-SPOWIEDZ przed Panem Bogiem.I to potwierdzam wlasnym swiadectwem.
Mam nadzieje,ze to nie jest tak,ze to Ty znasz Biblie bardziej ode mnie.Bo ja to przezylam,utracilam to,ale ja to przezylam-nie wiedzac co to jest.

I jeszcze jedno: pamietasz jak Pan Jezus powiedzial Ja daje wam pokoj-nie tak jak daje wam swiat:
Zwracajac sie do Apostolów w Wieczerniku przed swoja smiercia, Chrystus powiedzial wyraznie: «Pokój mój zostawiam wam, pokój mój daje wam. Nie tak jak daje swiat, Ja wam daje» (J 14, 27).
......i popatrz ,zastanow sie sekund 5 o jakim Pokoju mowi Pan Jezus?...taki oto Pokoj otrzymuje sie po spowiedzi uslyszanej przez Pana Boga-nie lekasz sie niczego, masz Pokoj.Swiat moze sie walic,ale Ty masz Pokoj -nie lekasz sie niczego-masz Wiare,nadzieje,milosc.
I jeszcze jedno:
«Blogoslawieni, którzy wprowadzaja pokój, albowiem oni beda nazwani synami Bozymi» (Mt 5, 9).
.Ludzie obdarzeni tym Pokojem-to to sie czuje, oni sa jak doskonali,jak mistrzowie.Nie mowiac nic laczysz sie z nimi na uwielbianiu Boga.ok
I jeszcze:
Bo Ja jestem z wami, mówi Pan Zastępów. Według przymierza, które zawarłem z wami, gdyście wyszli z Egiptu, duch mój stale przebywa pośród was. Nie lękajcie się!"» Bo tak mówi Pan Zastępów: «Jeszcze raz, a jest to jedna chwila, a Ja poruszę niebiosa i ziemię, morze i ląd. Poruszę wszytkie narody, tak że zbiorą się kosztowności wszystkich narodów, i napełnię chwałą ten dom. Do mnie należy srebro i do mnie złoto. Przyszła chwała tego domu będzie większa od dawnej; na tym to miejscu udzielę pokoju, mówi Pan Zastępów
.pozdrawiam

===

Skarb twoj jest tam gdzie serce twoje.
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Bielicka
 sierpień 19 2008 23:06   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 05/18/08
Postów:: 73

Quote by mathias777:
Quote by Bielicka: dlaczego nie moge wyslac odpowiedzi?????


widocznie Bóg nad Tobą czuwa.

hihihihi,Mathias jak widze "czuwa nademna i nad Toba"

===

Skarb twoj jest tam gdzie serce twoje.
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Arek_Sz
 sierpień 19 2008 23:39   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 08/14/08
Postów:: 460

suration - tak to jest, gdy się nie patrzy na przecinki. Wiem, że pogmatwane, ale chciałem szybko napisać, bo się śpieszyłem. Co do szkaplerza - ściągam go tylko, gdy się myję.

Bielicka - co do daru mówienia językami - jest to najprostszy, że się tak wyrażę dar Ducha Świętego i sam go na sobie doświadczyłem. Językami modlić może się nawet dziecko... Pierwszy raz modliłem się językami wraz z całą wspólnotą na OAZIE, a teraz niekiedy też mi się zdarza modlić, bo jest to najprostsza modlitwa...

===

Sercem można tak samo kochać jak i nienawidzić... ФΩΣ - ΖΩΗ OAZOWICZ
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Bielicka
 sierpień 19 2008 23:49   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 05/18/08
Postów:: 73

Arek Sz.
Cojest zatem dla Ciebie "niezwykla Laska Pana"???

===

Skarb twoj jest tam gdzie serce twoje.
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Rafi F
 sierpień 20 2008 08:09   
Forum Moderator
Moderator

Status: offline

Zarejestrowany: 06/11/05
Postów:: 3072

Quote by Arek_Sz: Może rzeczywiście to źle sformułowałem...
Ale chodzi o to, że np. ta śmierć i tak i tak miała się wtedy zdarzyć, tylko, że np. będzie nagła, a nie, długa i "świadoma" Nawet Matka Boża objawiając się ze swoim Świętym Szkaplerzem mówiła, że kto go nosi, w pierwszą sobotę miesiąca po śmierci pójdzie do nieba, ale jeżeli ktoś trwa w grzechu śmiertelnym - sprawi, że w momencie śmierci nie będzie on miał go na sobie...


Skoro "Matka Boża" każe mieć ufność w szkaplerzu, a nie w Jezusie, a nie w Miłosierdziu... to byłbym bardzo ostrożny. Tym bardziej, że MB sama nic nie może, nie mówiąc wręcz o zmazywaniu jakichkolwiek grzechów czy wyzwalaniu z nich.

Co do uczynków. Tak, wiara bez uczynków jest martwa, bo wierzą nawet demony. Tyle że uczynki nie maja nas zbawić (bo czym się to wtedy różni od przekupywania czy ofiar całopalnych izraelitów - a te jak wiesz na niewiele się zdały), ale mają wypływać z naszej miłości do Pana. To podobnie jak z miłością między ludźmi: nie pozrywasz matce kwiatów bez okazji aby spełnić obowiązek, ale aby się uśmiechnęła i była nawet przez chwile szczęśliwa, z tych samych powodów zapytasz ojca o jego hobby (choć je nie cierpisz), pojedziesz w środku nocy po lody dla żony (i wcale się nie zdenerwujesz gdy zastaniesz ja słodko śpiącą), z tych samych powodów pobiegniesz szybciutko do swej dziewczyny, gdy zadzwoni po pomoc (mimo, ze właśnie wróciłeś po 12h pracy), z tych samych powodów usiądziesz przy dziecku i wysłuchasz je cierpliwie ekscytując się razem z nim znalezionym robakiem (mimo tego, że jesteś po dyżurze 24h) itp, itd. "Dobre uczynki" to wyraz miłości i nie spodziewa się czegoś w zamian.

===

czyn sprawiedliwy Jednego sprowadza na wszystkich ludzi usprawiedliwienie dające życie ...przez posłuszeństwo Jednego wszyscy staną się sprawiedliwymi
 
 Profil   Email   Strona www 
 Cytat 
Arek_Sz
 sierpień 20 2008 13:44   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 08/14/08
Postów:: 460

Rafi - ty wątpisz w moc Matki Bożej. Ona nie mówiła by pokładać ufność w szkaplerzu, tylko dała obietnicę. Szkaplerz sobie, a wiara i ufność w Bogu sobie. To się uzupełnia.

===

Sercem można tak samo kochać jak i nienawidzić... ФΩΣ - ΖΩΗ OAZOWICZ
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Ewa
 sierpień 20 2008 21:23   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 04/21/06
Postów:: 1174

A R E K S Z

cytat za Arek sz. Nawet Matka Boża objawiając się ze swoim Świętym Szkaplerzem mówiła, że kto go nosi, w pierwszą sobotę miesiąca po śmierci pójdzie do nieba, ale jeżeli ktoś trwa w grzechu śmiertelnym - sprawi, że w momencie śmierci nie będzie on miał go na sobie...





Arek no chyba w to nie wierzysz-duzy chlopak z Ciebie-pisac i czytac i myslec umiesz.Pan Bog powiedzial : wszystko przeminie a moje Slowo nie przeminie....to jak to sie ma do Szkaplerza .
A i tysiac medalikow z Matka Boska Ci nie pomoze-na szyji.

===

Pokoj z Wami!
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Grzegorz
 sierpień 20 2008 21:23   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 05/20/08
Postów:: 122

[QUOTE=By Bielicka]Grigori,co do wiary:"wiara bez uczynkow", dla mnie to brzmi jakby wiara i prawdziwie wierzacy czlowiek zyl wedlug kodeksu.Taki czlowiek ma jak piszesz "pewne obowiazki" wzgledem tej wiary.
Ja widze to inaczej,dla mnie WIARA bez natchnienia Laska a w tym co tu duzo mowic w jakims stopniu obdarzenia wierzacego Duchem Swietym jest wiara martwa, wiara obdarzona jedynie kodeksami-jak w zyciu swieckim,wiara ktora istnieje tylko w tym polu to wolno tego nie wolno.[/QUOTE]
Chrześcijanin powinien przestrzegać tego kodeksu którym jest właśnie jego sumienie z miłości do Boga, a nie jak niektórzy nie przestrzegają albo przestrzegają niektórych tylko praw.
A co do spowiedzi ja twierdze, że ten tekst należy właśnie tak interpretować a nie inaczej i podpieram się hermeneutyką, tradycją apostolską itp. i nie widze sensu w dalszym przekonywaniu się co do ważności tego sakramentu. Po prostu ja twierdze co innego i mam swoje racje, a wy (nie uznający spowiedzi usznej) co innego i macie własne racje i raczej się nie dogadamy.

===

Tak bowiem Bóg umiłował świat, że Syna swego Jednorodzonego dał, aby każdy kto w Niego wierzy nie zginął, ale miał życie wieczne.
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Robert
 sierpień 20 2008 21:54   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 09/08/06
Postów:: 1089

Quote by corka: Arek no chyba w to nie wierzysz-duzy chlopak z Ciebie-pisac i czytac i myslec umiesz.Pan Bog powiedzial : wszystko przeminie a moje Slowo nie przeminie....to jak to sie ma do Szkaplerza .
A i tysiac medalikow z Matka Boska Ci nie pomoze-na szyji.
Brawo Corka! Podobala mi sie ta wypowiedz. Tak... Arek potrafi pisac i czytac...

===

****************************** “I'm not a prophet or a stone aged man, just a mortal with potential of a superman. I'm living on.” *****************
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Ewa
 sierpień 21 2008 16:47   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 04/21/06
Postów:: 1174

A R E K

Quote by Bielicka: Arek Sz.
Cojest zatem dla Ciebie "niezwykla Laska Pana"???


Co jest dla Ciebie niezwykla Laska Pana?.
Bylam na Kursie Charyzmatycznym-co tu duzo mowic-nie kazdemu jest dane mowic jezykami.

===

Pokoj z Wami!
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Ewa
 sierpień 21 2008 16:51   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 04/21/06
Postów:: 1174

S U R A T I O N

Quote by suration:
Quote by corka: Arek no chyba w to nie wierzysz-duzy chlopak z Ciebie-pisac i czytac i myslec umiesz.Pan Bog powiedzial : wszystko przeminie a moje Slowo nie przeminie....to jak to sie ma do Szkaplerza .
A i tysiac medalikow z Matka Boska Ci nie pomoze-na szyji.
Brawo Corka! Podobala mi sie ta wypowiedz. Tak... Arek potrafi pisac i czytac...


Suration wedlug Ciebie Arek to potrafi.

===

Pokoj z Wami!
 
 Profil   Email 
 Cytat 
eviva
 sierpień 21 2008 18:58   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 09/08/06
Postów:: 1139

Grigori

Według mnie spowiedź to bardzo ważny sakrament.

Nie rozumiem,dlaczego jeśli wierzysz w realną obecność w tobie Chrystusa,to spowiadasz się księdzu? Spowiadać można się każdemu,gorzej jest z możliwością odpuszczania grzechów,która wg NT jest możliwa tylko dzięki obecnemu w nas Chrystusowi.

===

W każdym człowieku jest DUCH BOŻY-OJCIEC i DUCH CHRYSTUSOWY-SYN.Kto ma SYNA,ma żywot wieczny.
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Marianna
 sierpień 21 2008 20:07   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 02/17/05
Postów:: 695

Quote by eviva: Grigori
Według mnie spowiedź to bardzo ważny sakrament.

Nie rozumiem,dlaczego jeśli wierzysz w realną obecność w tobie Chrystusa,to spowiadasz się księdzu? Spowiadać można się każdemu,gorzej jest z możliwością odpuszczania grzechów,która wg NT jest możliwa tylko dzięki obecnemu w nas Chrystusowi.


Jak Ciebie czytam, rozumiem, ze "slyszysz dzwon, a nie wiesz gdzie on". Jak go zidentyfikujesz bedziesz wiedziec o co chodzi.

Idac za Twoim tokiem myslowym : jesli moge wyspowiadac sie kazdemu to fajnie, ale po co? Piszesz przeciez, ze Chrystus jest w nas, skoro tak, to wyspowiadac sie mozna bezposrednio przed nim, czyli przed samym soba. Skoro wiem, ze Bog jest miloscia i wybacza w imie milosci, to wybaczyc mozna sobie wszystko w tym klamstwo, zdrade, kradziez, gwalt, morderstwo itd. Czyli, niezaleznie co robie i tak wszystko jest O.K. Ciekawe, czy ludzi skrzywdzeni tez powiedza, ze wszystko jest w porzadku?

Tutaj mozna zauwazyc, ze prawdziwa spowiedz ma sens i to bardzo gleboki. Nie mam ochoty nikogo o tym przekonywac. Najlepiej bedzie jesli ktos sam zechce poszukac "gdzie bije ten dzwon".

===

Gdzie milosc wzajemna i dobro, tam znajdziesz Boga zywego
 
 Profil   Email 
 Cytat 
potwor
 sierpień 21 2008 20:26   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 08/09/07
Postów:: 416

Quote by Marianna:
Quote by eviva: Grigori
Według mnie spowiedź to bardzo ważny sakrament.

Nie rozumiem,dlaczego jeśli wierzysz w realną obecność w tobie Chrystusa,to spowiadasz się księdzu? Spowiadać można się każdemu,gorzej jest z możliwością odpuszczania grzechów,która wg NT jest możliwa tylko dzięki obecnemu w nas Chrystusowi.


Jak Ciebie czytam, rozumiem, ze "slyszysz dzwon, a nie wiesz gdzie on". Jak go zidentyfikujesz bedziesz wiedziec o co chodzi.

Idac za Twoim tokiem myslowym : jesli moge wyspowiadac sie kazdemu to fajnie, ale po co? Piszesz przeciez, ze Chrystus jest w nas, skoro tak, to wyspowiadac sie mozna bezposrednio przed nim, czyli przed samym soba. Skoro wiem, ze Bog jest miloscia i wybacza w imie milosci, to wybaczyc mozna sobie wszystko w tym klamstwo, zdrade, kradziez, gwalt, morderstwo itd.


pedofilie wsród księży też?

===

Dzięki Bogu jestem ateistą...
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Arek_Sz
 sierpień 21 2008 21:04   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 08/14/08
Postów:: 460

Tylko cały sek jest w tym, że ty musisz się przyzna do tych grzechów.

===

Sercem można tak samo kochać jak i nienawidzić... ФΩΣ - ΖΩΗ OAZOWICZ
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Marianna
 sierpień 21 2008 21:09   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 02/17/05
Postów:: 695

Moj Boze problem pedofilii. Nie wiem co powiedziec

Nie chce tlumaczyc takiego postepowania, bo... nie...umie. Dla mnie jak i wielu innych byl to okropny szok.
Na co moge zwrocic uwage. Taki ksiedz nie moze dac rozgrzeszenia samemu sobie napewno. Czy i kiedy uzyska rozgrzeszenie ... nie wiem. Napewno ma wiele do poprawy w swoim zyciu.

===

Gdzie milosc wzajemna i dobro, tam znajdziesz Boga zywego
 
 Profil   Email 
 Cytat 
eviva
 sierpień 22 2008 10:47   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 09/08/06
Postów:: 1139

Marianna

Jak Ciebie czytam, rozumiem, ze "slyszysz dzwon, a nie wiesz gdzie on". Jak go zidentyfikujesz bedziesz wiedziec o co chodzi.
Ja doskonale wiem gdzie ten "dzwon Chrystusowy"bije,bo Chrystus jest obecny w naszych sercach duchowych przez Ducha Świętego.Piszę o tym do znudzenia moderatorów,co mogą Oni,matejanka,Dezerter i inni poświadczyć.Na temat tej obecności pisze bardzo dużo w NT,ponieważ Jezus umarł za wszystkich:

Gal4.6.A ponieważ jesteście synami,przeto Bóg zesłał Ducha syna swego do serc waszych...
Rzym.5.5.A nadzieja nie zawodzi,bo Miłość Boża rozlana jest w sercach waszych przez Ducha Świętego(Chrystusowego),który jest nam dany.
1 Kor.12.13.Bo też w jednym Duchu wszyscy zostaliśmy ochrzczeni w jedno Ciało(Chrystusowe)-czy to Żydzi,czy Grecy,czy to niewolnicy,czy wolni,i
wszyscy zostaliśmy napojeni jednym Duchem.
2 Kor.13.5...czy nie wiecie o sobie,że Jezus Chrystus jest w was?...
Jan.6.40.A to jest wola Ojca mego,aby każdy,kto widzi Syna i wierzy w niego miał żywot wieczny,a ja go wzbudzę w dniu ostatecznym.
1 Jana 5.10.Kto wierzy w Syna Bożego,ma świadectwo(Ducha Świętego Chrystusowego) w sobie...

Dobra Nowina,którą głosili Apostołowie,była o
obecności w nas Chrystusa,jako Słowa Bożego.Kol. 1.25-28.

Ponieważ KrK nie głosi tej samej Dobrej Nowiny co apostołowie,to ludzie nie wiedzą gdzie bije"dzwon Chrystusowy".Widzą obrzędy,ceremonie,rytuały.Biorą udział w pozbawionych sensu procesjach,śpiewach,pielgrzymkach,ale to ich nie prowadzi do obecnego w nas Chrystusa,który jedynie jest naszym Panem i Osobistym Zbawicielem.


===

W każdym człowieku jest DUCH BOŻY-OJCIEC i DUCH CHRYSTUSOWY-SYN.Kto ma SYNA,ma żywot wieczny.
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Zawartość wygenerowana w: 0,53 sekund
Nowy wątek Odpowiedz



 
Zwykły temat Zwykły temat
Temat zamknięty. Temat zamknięty.
Gorący temat Gorący temat
Nowy post Nowy post
Gorący temat i nowe posty Gorący temat i nowe posty
Temat zamknięty i nowe posty Temat zamknięty i nowe posty
Zobacz posty gości 
Goście serwisu mogą wysyłać posty 
HTML dozwolony w ograniczonym zakresie 
Zawartość zmoderowana