Ekumenizm, Chrześcijaństwo, Religia - Ekumeniczny Serwis Informacyjny


 Forum > Ekumenizm > Problemy ekumeniczne Nowy wątek Odpowiedz
 Jezus camp z napisami
 |  Wersja do druku
xxx
 lipiec 28 2009 01:39  (Czytany 10273 razy)  
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 02/06/07
Postów:: 624


www.youtube.com/watch?v=ujS6URPcSUc


www.ekumenizm.pl/content/article/20070516215217904.htm


Macie podobne odczucia jak p. Terlikowski? Ja nie dostrzegam ataku na całe chrześcijaństwo.



===

Czy jestem pyszny? Pysznię się paradą pychy, którą urządza we mnie geniusz.
 
 Profil   Email 
 Cytat 
JMG
 sierpień 02 2009 09:46   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 08/06/08
Postów:: 157

Quote by: Pius


www.youtube.com/watch?v=ujS6URPcSUc

www.ekumenizm.pl/content/article/20070516215217904.htm

Macie podobne odczucia jak p. Terlikowski? Ja nie dostrzegam ataku na całe chrześcijaństwo.



Ciekawy film. Na cale chrzescijanstwo moze ataku tu nie ma, ale inteligentny widz domysli sie jakie wyznanie ma na mysli mala Rachel kiedy mowi o "martwych kosciolach". Az dziwne, ze koledze papiscie umknela taka protestancka herezja Smile

===

 
 Profil   Email 
 Cytat 
xxx
 sierpień 02 2009 20:44   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 02/06/07
Postów:: 624

Quote by: JMG

Quote by: Pius


www.youtube.com/watch?v=ujS6URPcSUc

www.ekumenizm.pl/content/article/20070516215217904.htm

Macie podobne odczucia jak p. Terlikowski? Ja nie dostrzegam ataku na całe chrześcijaństwo.



Ciekawy film. Na cale chrzescijanstwo moze ataku tu nie ma, ale inteligentny widz domysli sie jakie wyznanie ma na mysli mala Rachel kiedy mowi o "martwych kosciolach". Az dziwne, ze koledze papiscie umknela taka protestancka herezja Smile



Osobiście odebrałem ten film jako "anty-zielonoświątkowy" (chyba ten odłam jest tam pokazany??). Anty w cudzysłowie, ponieważ ukazuje prawdziwe manipulacje i aberracje tej wspólnoty.

===

Czy jestem pyszny? Pysznię się paradą pychy, którą urządza we mnie geniusz.
 
 Profil   Email 
 Cytat 
JMG
 sierpień 02 2009 22:57   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 08/06/08
Postów:: 157

Quote by: Pius Osobiście odebrałem ten film jako "anty-zielonoświątkowy" (chyba ten odłam jest tam pokazany??). Anty w cudzysłowie, ponieważ ukazuje prawdziwe manipulacje i aberracje tej wspólnoty.


Moze autor mial taki zamiar, jednak ludzi traktujacy Biblie powaznie nie maja powodu aby odebrac go jako anty, bo niby czemu. No moze antybiblijne byly te modly do kukly Busha, dziwne troche to bylo, w koncu protestanckie wyznania odrzucily katolickie balwochwalstwo przedmiotow, swietych i obrazow.

===

 
 Profil   Email 
 Cytat 
xxx
 sierpień 02 2009 23:01   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 02/06/07
Postów:: 624

Quote by: JMG

Quote by: Pius Osobiście odebrałem ten film jako "anty-zielonoświątkowy" (chyba ten odłam jest tam pokazany??). Anty w cudzysłowie, ponieważ ukazuje prawdziwe manipulacje i aberracje tej wspólnoty.


Moze autor mial taki zamiar, jednak ludzi traktujacy Biblie powaznie nie maja powodu aby odebrac go jako anty, bo niby czemu. No moze antybiblijne byly te modly do kukly Busha, dziwne troche to bylo, w koncu protestanckie wyznania odrzucily katolickie balwochwalstwo przedmiotow, swietych i obrazow.

Pokaz mi w PS kobiety-pastorzyce lub dzieci bełkoczące coś, które zerkają ukradkiem czy kamera to uchwyciła albo mówiące kazania.

===

Czy jestem pyszny? Pysznię się paradą pychy, którą urządza we mnie geniusz.
 
 Profil   Email 
 Cytat 
JMG
 sierpień 02 2009 23:25   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 08/06/08
Postów:: 157

Quote by: Pius

Pokaz mi w PS kobiety-pastorzyce lub dzieci bełkoczące coś, które zerkają ukradkiem czy kamera to uchwyciła albo mówiące kazania.


Pawel w Liscie do Rzymian (rozdz. 16) wymienia Pryske, ktora z mezem odpowiedzialna jest za prace misyjna wsrod pogan, jest nawet wspomniana jako pierwsza (Rz 16:3-4), dalej jest Maria towarzyszka Pawla, ktora nawraca wsrod Rzymian (Rz 16:6), potem Tryfena, Tryfoza i Persyda. Wymienia tez Julie, matke Rufusa i siostre Nereusa. Jedna z nich Junia nawet "wyroznia sie miedzy apostolami" (Rz 16:7). Tak wiec pastor Becky Fisher nie jest tu zadnym oryginalem. Natomiast dar jezykow pochodzacy od Ducha Swietego zwany glosolalia - Dzieje Apostolskie / 2. 4; 10, 46; 19, 6; /, listy św. Pawła / 1 Kor 12, 30; 13, 1; 14, 2.39 /, a także Ewangelia / Mk 16, 17 / - nazwany moze byc "belkotem" tylko przez Antychrysta (podobno sa nimi papieze) i jego slugow.

===

 
 Profil   Email 
 Cytat 
xxx
 sierpień 02 2009 23:49   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 02/06/07
Postów:: 624

Quote by: JMG

Quote by: Pius

Pokaz mi w PS kobiety-pastorzyce lub dzieci bełkoczące coś, które zerkają ukradkiem czy kamera to uchwyciła albo mówiące kazania.


Pawel w Liscie do Rzymian (rozdz. 16) wymienia Pryske, ktora z mezem odpowiedzialna jest za prace misyjna wsrod pogan, jest nawet wspomniana jako pierwsza (Rz 16:3-4), dalej jest Maria towarzyszka Pawla, ktora nawraca wsrod Rzymian (Rz 16:6), potem Tryfena, Tryfoza i Persyda. Wymienia tez Julie, matke Rufusa i siostre Nereusa. Jedna z nich Junia nawet "wyroznia sie miedzy apostolami" (Rz 16:7). Tak wiec pastor Becky Fisher nie jest tu zadnym oryginalem. Natomiast dar jezykow pochodzacy od Ducha Swietego zwany glosolalia - Dzieje Apostolskie / 2. 4; 10, 46; 19, 6; /, listy św. Pawła / 1 Kor 12, 30; 13, 1; 14, 2.39 /, a także Ewangelia / Mk 16, 17 / - nazwany moze byc "belkotem" tylko przez Antychrysta (podobno sa nimi papieze) i jego slugow.



Nie prosiłem o wymiennie kobiet z Biblii tylko pastorzyc i dzieci władających darem języków i głoszących kazania. Ten sam Paweł na ktorego się przewrotnie powołujesz zakazuje kobietom przemawiać, i nakazuje okrycie głowy czego w tym filmie nie widziałem zato widziałem dziś u siebie w kościele.

Co do "wyroznia sie miedzy apostolami" przeczytałem to w oryginale i jest to jedne z hipotetycznych tłumaczeń które chyba jest rzadkością. Mam swoją teorie dlaczego jest zle ale musiałbym to skonsultować z moją profesor, moim zdaniem byłby wtedy uzyty tzw. genetivus partitivus (ale nie wiem).

===

Czy jestem pyszny? Pysznię się paradą pychy, którą urządza we mnie geniusz.
 
 Profil   Email 
 Cytat 
JMG
 sierpień 03 2009 00:33   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 08/06/08
Postów:: 157

Pawel nakazuje byc tez biskupom bycie mezem jednej zony, czego w kosciele kat. ani widu ani slychu, tak wiec powolywanie sie na NT to bron obosieczna. Ogolnie rzecz biorac bohaterowie filmu nie odstaja jakos szczegolnie od innych wyznan chrzescijanskich tez daleko bedacych od tego co czytamy w NT.

===

 
 Profil   Email 
 Cytat 
xxx
 sierpień 03 2009 00:36   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 02/06/07
Postów:: 624

Quote by: JMG

Pawel nakazuje byc tez biskupom bycie mezem jednej zony, czego w kosciele kat. ani widu ani slychu, tak wiec powolywanie sie na NT to bron obosieczna. Ogolnie rzecz biorac bohaterowie filmu nie odstaja jakos szczegolnie od innych wyznan chrzescijanskich tez daleko bedacych od tego co czytamy w NT.

Bo chodzi mu o to żeby nie miał kilku żon... udajesz? Sam sw. Paweł miał żone? Nie znasz wersetów gdzie wypowiada się o celibacie? Od od tych odłamów protestantyzmu które ja znam to odstają i to bardzo... A z tym co czytamy w NT to nawet nie można tego porównywać.

===

Czy jestem pyszny? Pysznię się paradą pychy, którą urządza we mnie geniusz.
 
 Profil   Email 
 Cytat 
JMG
 sierpień 03 2009 08:05   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 08/06/08
Postów:: 157

Quote by: Pius

Bo chodzi mu o to żeby nie miał kilku żon... udajesz? Sam sw. Paweł miał żone? Nie znasz wersetów gdzie wypowiada się o celibacie? Od od tych odłamów protestantyzmu które ja znam to odstają i to bardzo... A z tym co czytamy w NT to nawet nie można tego porównywać.


Jak widac Pawel nie musial miec zony aby zalecac biskupom jej posiadanie. A liczy sie to co dawal jako przyklad. Zreszta taki np apostol Piotr mial i zone i corke. A jakos nie slyszalem aby jego samozwanczy nastepcy takowe posiadali. Kochanek i mase dzieci splodzonych przed sredniowiecznych papiezy nie uwzgledniam.

===

 
 Profil   Email 
 Cytat 
xxx
 sierpień 03 2009 10:10   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 02/06/07
Postów:: 624

Quote by: JMG

Quote by: Pius

Bo chodzi mu o to żeby nie miał kilku żon... udajesz? Sam sw. Paweł miał żone? Nie znasz wersetów gdzie wypowiada się o celibacie? Od od tych odłamów protestantyzmu które ja znam to odstają i to bardzo... A z tym co czytamy w NT to nawet nie można tego porównywać.


Jak widac Pawel nie musial miec zony aby zalecac biskupom jej posiadanie. A liczy sie to co dawal jako przyklad. Zreszta taki np apostol Piotr mial i zone i corke. A jakos nie slyszalem aby jego samozwanczy nastepcy takowe posiadali. Kochanek i mase dzieci splodzonych przed sredniowiecznych papiezy nie uwzgledniam.

Za przykład dawał to, że nie miał żony i pisał o celibacie. On nie zaleca posiadania- a mówi że ma mieć tylko JEDNĄ - a nie kilka!Ja słyszałem np. sw. Hormizdas chyba znasz historie celibatu...Zresztą idąc Twoim torem myślenia kazdy papież powinien wcześniej byc rybakiem... Jeju!Mamamija!Gore!

===

Czy jestem pyszny? Pysznię się paradą pychy, którą urządza we mnie geniusz.
 
 Profil   Email 
 Cytat 
JMG
 sierpień 03 2009 13:33   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 08/06/08
Postów:: 157

Skoro film dotyczy wyznania chrzescijanskiego protestanckiego to zacytuje Ci fragment Artykulow Szmalkaldzkich, rozdzial o malzenstwie kaplanow:

1. Zakazując małżeństwa duchownych i boski stan kapłański obciążając stałym bezżeństwem, postąpili zdradliwie, bez żadnej uczciwej przyczyny, i w tym dokonali dzieła antychrysta, tyranów i najgorszych niegodziwców, i stworzyli powody do wielu strasznych, wstrętnych, niezliczonych grzechów szpetnych chuci, w których ci dotąd się tarzają. [zobacz jakie aktualne]

2. Jak zaś ani my nie mamy, ani oni nie mają mocy, aby z mężczyzny zrobić kobietę lub z kobiety mężczyznę, lub różnicę między płciami zatrzeć, tak i oni nie mają mocy, aby stworzenia Boże rozdzielać, rozłączać i zabraniać, by w małżeństwie uczciwie wspólnie mieszkali i żyli.

3. Dlatego nie chcemy godzić się na haniebne ich bezżeństwo i nie będziemy go także tolerowali, lecz chcemy mieć wolność zawierania małżeństwa, jak je sam Bóg zarządził i ustanowił: Jego dzieła ani nie chcemy zrywać, ani obalać, ani mu przeszkadzać. Paweł bowiem powiada (I Tym. 4, 1-3), że zabranianie małżeństwa jest nauką diabelską.

ps. nie zapominaj, ze apostol Piotr mial zone i dziecko.

===

 
 Profil   Email 
 Cytat 
xxx
 sierpień 03 2009 14:22   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 02/06/07
Postów:: 624

Quote by: JMG

Skoro film dotyczy wyznania chrzescijanskiego protestanckiego to zacytuje Ci fragment Artykulow Szmalkaldzkich, rozdzial o malzenstwie kaplanow:

1. Zakazując małżeństwa duchownych i boski stan kapłański obciążając stałym bezżeństwem, postąpili zdradliwie, bez żadnej uczciwej przyczyny, i w tym dokonali dzieła antychrysta, tyranów i najgorszych niegodziwców, i stworzyli powody do wielu strasznych, wstrętnych, niezliczonych grzechów szpetnych chuci, w których ci dotąd się tarzają. [zobacz jakie aktualne]

2. Jak zaś ani my nie mamy, ani oni nie mają mocy, aby z mężczyzny zrobić kobietę lub z kobiety mężczyznę, lub różnicę między płciami zatrzeć, tak i oni nie mają mocy, aby stworzenia Boże rozdzielać, rozłączać i zabraniać, by w małżeństwie uczciwie wspólnie mieszkali i żyli.

3. Dlatego nie chcemy godzić się na haniebne ich bezżeństwo i nie będziemy go także tolerowali, lecz chcemy mieć wolność zawierania małżeństwa, jak je sam Bóg zarządził i ustanowił: Jego dzieła ani nie chcemy zrywać, ani obalać, ani mu przeszkadzać. Paweł bowiem powiada (I Tym. 4, 1-3), że zabranianie małżeństwa jest nauką diabelską.

ps. nie zapominaj, ze apostol Piotr mial zone i dziecko.



To jest język chrześcijanina? Tego nauczyła Cie Ewangelia?

Odpisałem Ci odnośnie żony Piotra (czytasz posty w ogóle?). Co do haniebnego bezżeństwa to sw. Paweł mniał inne zdanie od wyżej cytowanego guru:
Człowiek bezżenny troszczy się o sprawy Pana, o to, jak by się przypodobać Panu. Ten zaś, kto wstąpił w związek małżeński, zabiega o sprawy świata, o to, jak by się przypodobać żonie (1Kor 7,32). Co do 1tym4,1-3 to KK zakazuje wchodzić w związki małżeńskie? Ludzie sami wybierają celibat jeżli chcą byc kapłanami aby lepiej pełnić służbę Bogu zgodnie z 1kor7,32. Ale jeżeli ktoś chce być kapłanem a ma żone nic nie stoi na przeszkodznie aby był nim np. w obrządku unitów.

===

Czy jestem pyszny? Pysznię się paradą pychy, którą urządza we mnie geniusz.
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Marianna
 sierpień 03 2009 16:49   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 02/17/05
Postów:: 695

Nawet w Holandii pol katolickiej, pol protestanckiej, nikt przez dlugie lata, ani nie przekonal, ani nie zmusil ksiezy katolickich, do wchodzenia w zwiazek malzenski. Najwiecej, o dziwo, do powiedzenia maja ci, ktorzy kosciola prawie nie widza, a w papierach w rubryce wyznanie pisza RK.
O ile sie nie myle, to juz Erazm z Roterdamu podejmowal ten temat.

===

Gdzie milosc wzajemna i dobro, tam znajdziesz Boga zywego
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Rafi F
 sierpień 03 2009 22:34   
Forum Moderator
Moderator

Status: offline

Zarejestrowany: 06/11/05
Postów:: 3072

Quote by: Pius Ludzie sami wybierają celibat jeżli chcą byc kapłanami aby lepiej pełnić służbę Bogu zgodnie z 1kor7,32. Ale jeżeli ktoś chce być kapłanem a ma żone nic nie stoi na przeszkodznie aby był nim np. w obrządku unitów.[/p]
Wprowadzasz w błąd. Nie ma możliwości aby ktoś ochrzczony w obrządku łacińskim został kapłanem w obrządku greckim czy ormiańskim. Ochrzczony w obrządku łacińskim (a w Polsce także i w greckim) jeżeli wybierze małżeństwo to ma zamkniętą drogę do kapłaństwa (no chyba że młodo owdowieje).

===

czyn sprawiedliwy Jednego sprowadza na wszystkich ludzi usprawiedliwienie dające życie ...przez posłuszeństwo Jednego wszyscy staną się sprawiedliwymi
 
 Profil   Email   Strona www 
 Cytat 
Rafi F
 sierpień 03 2009 22:39   
Forum Moderator
Moderator

Status: offline

Zarejestrowany: 06/11/05
Postów:: 3072

Quote by: Marianna Najwiecej, o dziwo, do powiedzenia maja ci, ktorzy kosciola prawie nie widza, a w papierach w rubryce wyznanie pisza RK.
Krótko mówiąc jeżeli ktos jest innego zdania niż ty to odmawiasz mu prawa do katolicyzmu. Cóż ten ekskluzywizm nie jest obcy "elitom" "katolickim" od lefebrystów zaczynając Twisted Evil
A ja myślałem, że wiary nie mierzy się wg fasady. Błogosławieni cisi ...

===

czyn sprawiedliwy Jednego sprowadza na wszystkich ludzi usprawiedliwienie dające życie ...przez posłuszeństwo Jednego wszyscy staną się sprawiedliwymi
 
 Profil   Email   Strona www 
 Cytat 
xxx
 sierpień 03 2009 23:10   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 02/06/07
Postów:: 624

Quote by: Rafi+F

Wprowadzasz w błąd. Nie ma możliwości aby ktoś ochrzczony w obrządku łacińskim został kapłanem w obrządku greckim czy ormiańskim. Ochrzczony w obrządku łacińskim (a w Polsce także i w greckim) jeżeli wybierze małżeństwo to ma zamkniętą drogę do kapłaństwa (no chyba że młodo owdowieje).


No ja słyszałem, że można zmienić obrządek z rzymskiego na grecki ale nie odwrotnie. Dokumentu zadnego nie czytałem.

uzupełnienie:
W sumie chyba masz racja obrządek zmienic mozna na pewno ale z kapłaństwem jest pewnie problem(ale tez nie jestem pewien).

===

Czy jestem pyszny? Pysznię się paradą pychy, którą urządza we mnie geniusz.
 
 Profil   Email 
 Cytat 
xxx
 sierpień 04 2009 00:06   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 02/06/07
Postów:: 624

Quote by: Rafi+F

Quote by: Marianna Najwiecej, o dziwo, do powiedzenia maja ci, ktorzy kosciola prawie nie widza, a w papierach w rubryce wyznanie pisza RK.
Krótko mówiąc jeżeli ktos jest innego zdania niż ty to odmawiasz mu prawa do katolicyzmu. Cóż ten ekskluzywizm nie jest obcy "elitom" "katolickim" od lefebrystów zaczynając Twisted Evil
A ja myślałem, że wiary nie mierzy się wg fasady. Błogosławieni cisi ...



Jak ktoś jest innego zdania niż Kosciol to sam sie odcina..

===

Czy jestem pyszny? Pysznię się paradą pychy, którą urządza we mnie geniusz.
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Rafi F
 sierpień 04 2009 00:17   
Forum Moderator
Moderator

Status: offline

Zarejestrowany: 06/11/05
Postów:: 3072

Quote by: Pius

Quote by: Rafi+F

Quote by: Marianna Najwiecej, o dziwo, do powiedzenia maja ci, ktorzy kosciola prawie nie widza, a w papierach w rubryce wyznanie pisza RK.
Krótko mówiąc jeżeli ktos jest innego zdania niż ty to odmawiasz mu prawa do katolicyzmu. Cóż ten ekskluzywizm nie jest obcy "elitom" "katolickim" od lefebrystów zaczynając Twisted Evil
A ja myślałem, że wiary nie mierzy się wg fasady. Błogosławieni cisi ...



Jak ktoś jest innego zdania niż Kosciol to sam sie odcina..



Bzdura! Kościół zostawia duży margines do rozważań i poszukiwań. Nie raz zmieniał zdanie nawet określone przedtem na soborach. Sam celibat nie jest dogmatem wiary ani tym bardziej jedyną nauką w KK (co sam wskazałeś mówiąc o małżeństwie kapłanów innych obrządków) - jest tylko i wyłącznie sprawą dyscyplinarną. Dyskusja w Kościele zawsze była i jest do dziś na wiele tematów - i oby była dalej ku rozwojowi myśli i lepszemu poznaniu Boga!
Mówiąc : my to Kościół, kto się z nami nie zgadza ten się sam odcina tworzysz sektę.

===

czyn sprawiedliwy Jednego sprowadza na wszystkich ludzi usprawiedliwienie dające życie ...przez posłuszeństwo Jednego wszyscy staną się sprawiedliwymi
 
 Profil   Email   Strona www 
 Cytat 
xxx
 sierpień 04 2009 00:51   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 02/06/07
Postów:: 624

Quote by: Rafi+F

[

Bzdura! Kościół zostawia duży margines do rozważań i poszukiwań. Nie raz zmieniał zdanie nawet określone przedtem na soborach. Sam celibat nie jest dogmatem wiary ani tym bardziej jedyną nauką w KK (co sam wskazałeś mówiąc o małżeństwie kapłanów innych obrządków) - jest tylko i wyłącznie sprawą dyscyplinarną. Dyskusja w Kościele zawsze była i jest do dziś na wiele tematów - i oby była dalej ku rozwojowi myśli i lepszemu poznaniu Boga!
Mówiąc : my to Kościół, kto się z nami nie zgadza ten się sam odcina tworzysz sektę.

Ok. Chodziło mi o te przypadki gdzie nie ma miejsca na rozważania. Tylko teraz problemem bedzie co kryje sie pod tym pojeciem.

===

Czy jestem pyszny? Pysznię się paradą pychy, którą urządza we mnie geniusz.
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Marianna
 sierpień 04 2009 01:58   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 02/17/05
Postów:: 695

Quote by: Rafi+F

Quote by: Marianna Najwiecej, o dziwo, do powiedzenia maja ci, ktorzy kosciola prawie nie widza, a w papierach w rubryce wyznanie pisza RK.
Krótko mówiąc jeżeli ktos jest innego zdania niż ty to odmawiasz mu prawa do katolicyzmu. Cóż ten ekskluzywizm nie jest obcy "elitom" "katolickim" od lefebrystów zaczynając Twisted Evil
A ja myślałem, że wiary nie mierzy się wg fasady. Błogosławieni cisi ...



Wyciagasz zbyt daleko posuniete wnioski. Dziwie Ci sie. Twoja ocena nie jest wlasciwa.

Najbardziej rozkrzyczana grupa naciskajaca ksiezy do ozenku, sa wlasnie ci, co najmniej z katolicyzmem maja wspolnego, choc minimum wiedzy posiadaja i do katolicyzmu sie przyznaja. (Jak zapewne zauwazyles, pisze o Holandii). To wlasnie oni probuja metoda presji odebrac innym ich prawa, nie liczac sie nawet z opnia osob
przez nich atakowanych.

Zgadzam sie. Wiary nie mierzy sie wedlug fasady. To wlasnie nie dla fasady, nikt nie bedzie dyktowal ksiedzu, w jaki sposob ma zyc. To jego wybor. Jesli zyje wg. tradycji,
nie powinno to stawac sie przyczyna publicznych bezsensownych dyskusji i/lub wysmiewania. (Dla innej fasady musialby z elegancka dama, zona, co niedziela dumnie paradowac glowna ulica).

No, a gdzie ta slawetna tolerancja???
Skoro ksiadz nie chce, to nie. I o czym dyskutowac?

===

Gdzie milosc wzajemna i dobro, tam znajdziesz Boga zywego
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Rafi F
 sierpień 04 2009 08:07   
Forum Moderator
Moderator

Status: offline

Zarejestrowany: 06/11/05
Postów:: 3072

Quote by: PiusOk. Chodziło mi o te przypadki gdzie nie ma miejsca na rozważania. Tylko teraz problemem bedzie co kryje sie pod tym pojeciem.
Nie ma rozważań tam, gdzie jest dogmat wiary. Choć i tu nadal dopuszcza i praktykuje sie w Kościele rozważania na temat interpretacji dogmatu albo, jeżeli tak wolisz, pogłębienia jego zrozumienia.
Kwestia celibatu nie jest sprawą dogmatu, nawet nie jest sprawa wiary.
Quote by: MariannaNo, a gdzie ta slawetna tolerancja???
Skoro ksiadz nie chce, to nie. I o czym dyskutowac?
Gdy ksiądz nie chce to nie ma sprawy. Gorzej, że wielu księży chciałoby pogodzić oba sakramenty : kapłaństwa i małżeństwa, nawet wg reguły wschodniej (żonaci mogą zostać kapłanami, kapłani nie mogą się żenić). A im młodsi kapłani tym bardziej sa tym zainteresowani - tak wykazują badania także i w Polsce. Celibat TAK, obowiązkowy NIE.
To, że w Polsce bardzo często tolerowane są po cichu dyskretne kochanki księdza (szczególnie na wsi; nie ważne tu czy faktyczne nimi są czy tylko wsie okoliczne tak uważają) wskazuje jak małe poparcie ma obowiązkowy celibat nawet u ludowo-tradycyjnych katolików.

Myślę, ze mocno odeszliśmy od tematu dyskusji. Postaram się obejrzeć film i znaleźć czas na podjęcie przerwanych wątków.

===

czyn sprawiedliwy Jednego sprowadza na wszystkich ludzi usprawiedliwienie dające życie ...przez posłuszeństwo Jednego wszyscy staną się sprawiedliwymi
 
 Profil   Email   Strona www 
 Cytat 
JMG
 sierpień 04 2009 09:38   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 08/06/08
Postów:: 157

Quote by: Marianna

Najbardziej rozkrzyczana grupa naciskajaca ksiezy do ozenku, sa wlasnie ci, co najmniej z katolicyzmem maja wspolnego, choc minimum wiedzy posiadaja i do katolicyzmu sie przyznaja.


A ktoz naciska kler do ozenku? Za diabelska nauke zakazu malzenstwa (1 Tm 4:1-3), sami beda odpowiadac przed Sadem Ostatecznym Smile Po prostu niektorzy czytali Biblie i wiedza ze celibat nie ma biblijnych podstaw, albo to, ze rzekomy protoplasta papiezy apostol Piotr mial zone i dziecko.

===

 
 Profil   Email 
 Cytat 
xxx
 sierpień 04 2009 12:20   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 02/06/07
Postów:: 624

Quote by: JMG

Quote by: Marianna

Najbardziej rozkrzyczana grupa naciskajaca ksiezy do ozenku, sa wlasnie ci, co najmniej z katolicyzmem maja wspolnego, choc minimum wiedzy posiadaja i do katolicyzmu sie przyznaja.


A ktoz naciska kler do ozenku? Za diabelska nauke zakazu malzenstwa (1 Tm 4:1-3), sami beda odpowiadac przed Sadem Ostatecznym Smile Po prostu niektorzy czytali Biblie i wiedza ze celibat nie ma biblijnych podstaw, albo to, ze rzekomy protoplasta papiezy apostol Piotr mial zone i dziecko.

Człowiek bezżenny troszczy się o sprawy Pana, o to, jak by się przypodobać Panu. Ten zaś, kto wstąpił w związek małżeński, zabiega o sprawy świata, o to, jak by się przypodobać żonie (1Kor 7,32)

czemu kłamiesz?

===

Czy jestem pyszny? Pysznię się paradą pychy, którą urządza we mnie geniusz.
 
 Profil   Email 
 Cytat 
xxx
 sierpień 04 2009 12:31   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 02/06/07
Postów:: 624

Quote by: Rafi+F

Quote by: PiusOk. Chodziło mi o te przypadki gdzie nie ma miejsca na rozważania. Tylko teraz problemem bedzie co kryje sie pod tym pojeciem.
Nie ma rozważań tam, gdzie jest dogmat wiary. Choć i tu nadal dopuszcza i praktykuje sie w Kościele rozważania na temat interpretacji dogmatu albo, jeżeli tak wolisz, pogłębienia jego zrozumienia.
Kwestia celibatu nie jest sprawą dogmatu, nawet nie jest sprawa wiary.
Quote by: MariannaNo, a gdzie ta slawetna tolerancja???
Skoro ksiadz nie chce, to nie. I o czym dyskutowac?
Gdy ksiądz nie chce to nie ma sprawy. Gorzej, że wielu księży chciałoby pogodzić oba sakramenty : kapłaństwa i małżeństwa, nawet wg reguły wschodniej (żonaci mogą zostać kapłanami, kapłani nie mogą się żenić). A im młodsi kapłani tym bardziej sa tym zainteresowani - tak wykazują badania także i w Polsce. Celibat TAK, obowiązkowy NIE.
To, że w Polsce bardzo często tolerowane są po cichu dyskretne kochanki księdza (szczególnie na wsi; nie ważne tu czy faktyczne nimi są czy tylko wsie okoliczne tak uważają) wskazuje jak małe poparcie ma obowiązkowy celibat nawet u ludowo-tradycyjnych katolików.

Myślę, ze mocno odeszliśmy od tematu dyskusji. Postaram się obejrzeć film i znaleźć czas na podjęcie przerwanych wątków.





Moim zdaniem uprawianie takich rozważań bez odpowiedniego przygotowania to objaw pychy.

A mógłbyś te badnia przybliżyć bo ja pierwszy raz o tym słysze.

===

Czy jestem pyszny? Pysznię się paradą pychy, którą urządza we mnie geniusz.
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Rafi F
 sierpień 04 2009 14:48   
Forum Moderator
Moderator

Status: offline

Zarejestrowany: 06/11/05
Postów:: 3072

Quote by: Pius
Moim zdaniem uprawianie takich rozważań bez odpowiedniego przygotowania to objaw pychy.
Hmm, nie wiem czy mam to rozumieć personalnie czy też jest to wynik spoglądania na Kościół jak na strukturę wertykalną? Mógłbyś to rozwinąć?
Quote by: PiusA mógłbyś te badnia przybliżyć bo ja pierwszy raz o tym słysze.
Po cichu było o tym od roku, głośniej w mediach pół roku temu - zapuść google.

===

czyn sprawiedliwy Jednego sprowadza na wszystkich ludzi usprawiedliwienie dające życie ...przez posłuszeństwo Jednego wszyscy staną się sprawiedliwymi
 
 Profil   Email   Strona www 
 Cytat 
Marianna
 sierpień 04 2009 15:22   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 02/17/05
Postów:: 695

Rafi.
Nic sie nie da zwertykalizowac. Krzyz ma dwie belki.

Piszesz: "Gorzej, że wielu księży chciałoby pogodzić oba sakramenty : kapłaństwa i małżeństwa". Skad to wziales? Z badan? Jakich?
Ten sam argument slyszalam obok innych argumentow w Holandii. Ksiezy postawiono pod pregiez mediow. Nawet dzieci w pytaniach do
ksiezy pytali glownie o zwiazek z kobieta. Przez dlugie lata dzien w dzien to samo pranie mozgow.
Ksieza wystepowali w mediach, gdzie brali udzial w dyskusjach, wypowiadali sie na terenie parafii, mowili o tym prywatnie i jakos
nie spotkalam ani jednego ksiedza wyrazajacego wole poslubienia kobiety. Co wiecej. Nikt z nich swego wyboru nie zalowal.
Rozgardiasz trwal do momentu publicznego wystapienia kard. Simonis'a. Wreszcie do ludzi dotarlo.
Kler wypowiada sie we wlasnym imieniu, wiec ani Tobie, ani mnie nie pasuje rozstrzygac za niego. W Holandii juz ucichlo.

Powtorze za Piusem.
Człowiek bezżenny troszczy się o sprawy Pana, o to, jak by się przypodobać Panu. Ten zaś, kto wstąpił w związek małżeński, zabiega
o sprawy świata, o to, jak by się przypodobać żonie (1Kor 7,32)
Jesli ten fragment nie jest do konca zrozumialy, to mozna niezauwazyc sensu celibatu.

===

Gdzie milosc wzajemna i dobro, tam znajdziesz Boga zywego
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Rafi F
 sierpień 05 2009 09:16   
Forum Moderator
Moderator

Status: offline

Zarejestrowany: 06/11/05
Postów:: 3072

Quote by: Marianna

Rafi.
Nic sie nie da zwertykalizowac. Krzyz ma dwie belki.

Piszesz: "Gorzej, że wielu księży chciałoby pogodzić oba sakramenty : kapłaństwa i małżeństwa". Skad to wziales? Z badan? Jakich?
Ten sam argument slyszalam obok innych argumentow w Holandii. Ksiezy postawiono pod pregiez mediow.


A w Polsce to własnie profesora socjologii który nieśmiało od lat badania tego typu robi postawiono pod pręgierz "opinii publicznej" i mediów, ze w ogóle taka "święta" rzecz ruszył.
Quote by: Marianna


Kler wypowiada sie we wlasnym imieniu, wiec ani Tobie, ani mnie nie pasuje rozstrzygac za niego. W Holandii juz ucichlo.

A to już pudło. Podział kler - reszta jest sztucznym podziałem wprowadzonym dość późno. Przez pierwsze tysiąclecie biskupa Rzymu wybierali głównie świeccy! Dopiero przy mariażu KRK z władzą i własnością ziemską powstała przepaść którą (jak widać nadal nieskutecznie) z naszej świadomości próbuje wytępić SW2.

Powtorze za Piusem.
Człowiek bezżenny troszczy się o sprawy Pana, o to, jak by się przypodobać Panu. Ten zaś, kto wstąpił w związek małżeński, zabiega
o sprawy świata, o to, jak by się przypodobać żonie (1Kor 7,32)
Jesli ten fragment nie jest do konca zrozumialy, to mozna niezauwazyc sensu celibatu.
Nie przeszkadzało to mieć żony i rodziny ani Piotrowi ani wg tradycji katolickiej jego następcom. I to tysiąc lat. Celibat w KRK został wprowadzony dopiero gdy rodziny księży zagrażały majątkowi ziemskiemu KRK, ideologie do tego jako tako rozwinięto przez trzy kolejne wieki. Takie są fakty.
Dziś obowiązkowy celibat jest anachronizmem odsuwającym kapłanów od reszty kościoła, od ich codziennych problemów i trosk. Oczywiście znam zdanie jednego z biskupów polskich, ze ksiądz jest od sakramentów i posługi a nie od rozwiązywania np. problemów rodzinnych. Jest to płytkie i krótkowzroczne zdanie. Ksiądz ma nieść Ewangelie i pomagać otoczeniu we wzroście - to znacznie więcej niż urzędnicze odwalanie służby sugerowane przez owego biskupa. Nie chce uzywać nazwisk (zainteresowani wiedza o kogo chodzi).
Jak widać z praktyki innych kościołów i innych rytów w KK małżeństwo w kapłaństwie nie przeszkadza.

Celibat był tez i dyskutowany przy okazji soborów powszechnych (zwanych dziś ekumenicznymi) i chodziło tu o niebezpieczeństwo dziedziczenia mitry biskupiej (no, wtedy chyba jeszcze mitry nie używano), co potwierdziło się w jednym z kościołów orientalnych (pokrójcie mnie ale nie pamiętam w którym) stąd wcześnie rozpowszechniała się praktyka wyświęcania na biskupów bezżennych.
Ciekawostka:synod w Ancyrze w 314 r postanowił, że jeżeli diakoni w chwili przyjmowania urzedu, w chwili wyświęcenia deklarowali że będą mieli żonę, to w przyszłości mogli sie ożenić (nie musieli), a gdy deklarowali celibat, to złamanie go powodowało złożenie z funkcji diakońskich.

Celibat był, jest i będzie kwestia dyscyplinarną. Obowiązkowy celibat księży w rycie łacińskim w żaden sposób nie stawia ich wyżej od księży innych rytów, a wg mnie w świecie gdzie wartości rodzinne ida na margines z powodu braku podstawowej wiedzy na temat więzi małzeńskich (o czym świadczą niektóre wypowiedzi księży i biskupów) znacznie utrudnia im pełnienie funkcji duszpasterskiej.

===

czyn sprawiedliwy Jednego sprowadza na wszystkich ludzi usprawiedliwienie dające życie ...przez posłuszeństwo Jednego wszyscy staną się sprawiedliwymi
 
 Profil   Email   Strona www 
 Cytat 
Rafi F
 sierpień 05 2009 09:34   
Forum Moderator
Moderator

Status: offline

Zarejestrowany: 06/11/05
Postów:: 3072

Jeszcze raz po 30 sek z google:

Piszesz: "Gorzej, że wielu księży chciałoby pogodzić oba sakramenty : kapłaństwa i małżeństwa". Skad to wziales? Z badan? Jakich?
Polscy księża nie chcą przymusowego celibatu

Kler wypowiada sie we wlasnym imieniu, wiec ani Tobie, ani mnie nie pasuje rozstrzygac za niego.
Księża chcą mieć żony Brazylia, list XII Spotkania Kapłanów Brazylijskich do Watykanu
Bp McMahon: Celibat jest nie w porządku KRK w GB

...Jesli ten fragment nie jest do konca zrozumialy, to mozna niezauwazyc sensu celibatu.
Żal mi księży, którzy nie mają żon Wyznanie żonatego i dzieciatego księdza ewangelickiego w wpływie małżeństwa na jego posługę.

===

czyn sprawiedliwy Jednego sprowadza na wszystkich ludzi usprawiedliwienie dające życie ...przez posłuszeństwo Jednego wszyscy staną się sprawiedliwymi
 
 Profil   Email   Strona www 
 Cytat 
xxx
 sierpień 05 2009 11:09   
Forum

Status: offline

Zarejestrowany: 02/06/07
Postów:: 624

Quote by: Rafi+F
1. W takim razie masz oddmiene zdanie od sw. Pawła. Moim zdaniem nie trzebe byc chorym na serce zeby byc dobrym kardiologiem, ani chorym psychicznie zeby byc dobrym psychiatra.

2. Ten pierwszy link jest ciekawy(ciekawe na ile rzetelny). Moim zdaniem pokazuje jak wielki mamy kryzy w kościele prawdziwych powołań. Dziwi mnie natomiast to, ze w swoim zyciu (a spotkalem wieeeeeelu ksiezy) NIGDY nie spotkałem xsiedza który by wyrażał podobny pogląd.

3. Twoje wypowiedzi przedstawiają typowo protestanckie spojrzenie na KK i teologie. Nie moża Cie przekonywac do celibatu skoro twierdzisz , że podział krler laikat jest sztuczny (cokolwiek to znaczy). W Dziejach to Apostołowie "wybierają" Macieja, ale faktycznie glos wiernych był zawsze bardzo wazny. Zapytaj wiec przeciętnego katolika ( praktykującego(: ) co sadzi o celibacie. Zniesie celibatu wzbudziłoby nienawiść do kleru na jeszcze większą skale .

===

Czy jestem pyszny? Pysznię się paradą pychy, którą urządza we mnie geniusz.
 
 Profil   Email 
 Cytat 
Zawartość wygenerowana w: 0,38 sekund
Nowy wątek Odpowiedz



 
Zwykły temat Zwykły temat
Temat zamknięty. Temat zamknięty.
Gorący temat Gorący temat
Nowy post Nowy post
Gorący temat i nowe posty Gorący temat i nowe posty
Temat zamknięty i nowe posty Temat zamknięty i nowe posty
Zobacz posty gości 
Goście serwisu mogą wysyłać posty 
HTML dozwolony w ograniczonym zakresie 
Zawartość zmoderowana